Har också snackat med lite folk om det. Diverse mc förare samt dubbare samt rally / folkrace folk. Och inte minst däckfirmor. Fick mycket negativ kritik men också ett par goda tips! Då så låt oss börja.
Monterar du på is-hjulen på plats eller? lär inte va så skönt å köra med sånna där stora bultar på vägen till sjön iallafall
Javisst monterar ja dom ute på sjön. Men riktiga isdäck känns inte så där jätte mycket att köra med på vanlig väg så länge det är halt samt lite snö Men hur mycket det känns med våra hemma gjorda det får du veta lite senare
Ta dem så de sticker ut typ 10mm efter muttern så ska de nog inte gå av.. M6 funkar nog bra. Håller däcken tätt lr ska ni peta i innerslang? Polaren drig i skruv från insidan på sin fiddy, 25mm var det han körde med.. Greppar bra å en så länge har han inte punka iaf
Det funkar ypperligt kan jag lova. har postat samma ideer i en annan tråd tidigare de flesta kör på m6x25 bult med låsmutter & 19-22mm brickor på båda sidorna.
jag har dock splitt nya däck jag redan borrat i o kommer därför använda mig utav M6x30 bult.
de yttersta bultarna alltså de närmast sidorna skall du gärtna avnända dig utav mindre brickor på då stora brickor gärna skär in i gummit annars.
de som kör MC slipar bultarna vassa/spetsiga, men till en bil som väger 4-6ggr mer än en MC så gör jag som följande:att jag bara duttar till dem med en vinkelslip så att utstickande delen på bulten snedkapas & blir vass på det sättet. dett räcker för att spetsen kommer skära ner i isen & ge fäste, gör man inte detta så kommer utsticket att "glida" mera uppe på isen.
Blir det inte jävligt dyrt med typ 100 bultar/muttrar o brickor i varje däck? samt väldigt långtråkigt o skruva i alla /gäsp
www.skruvospik.se Ringer man o beställer såfår man ännu bättre priser. med mina egna däck som kommer ha 170st bult/däck så landar totalpriset med frakt på cirka 780kr
kul att någon vågade sig pröva på det här, och till o med posta en projekt tråd om det! funderade själv på att göra det men motivationen var ju lite si o så...
lycka till!
"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"