2793
Sök

Dåliga däck bakom flera olyckor

Ljud freak !
928 Inlägg
10 februari 2010
#61
Guldis skrev:
du kan inte gemföra däcken med olika bilar iheller en mazda häck och en tysk 540 pansar vagn beter sig inte precis likadant....

Men min farsas 965 och min 540 är i samma vikt klass så dom kan gemföras !


4 001 Inlägg
11 februari 2010
#62
Bmw_Bertil skrev:
Guldis skrev:
du kan inte gemföra däcken med olika bilar iheller en mazda häck och en tysk 540 pansar vagn beter sig inte precis likadant....

Men min farsas 965 och min 540 är i samma vikt klass så dom kan gemföras !

nej, inte om du ska jämföra däckens egenskaper

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

huh?
10 427 Inlägg
11 februari 2010
#63
Bmw_Bertil skrev:
Farsan har hakka dubbdäck på sin 965a och han sladdar runt som en jävla hockeypuck i kurvorna med den. Och jag ligger efter med bmw men min sladdar då fan inte runt hur kommer det sig då om mina däck är så dåliga???

Såpass, vilken årsmodell är det på 965:an?

Är det den äldre modellen så har den stel bakaxel (bara kombi)
och det gör säkert sitt till tongue


97 Inlägg
11 februari 2010
#64
det är ju så jävla mycket skitsnack så det knappt är lönt att lägga energi på det.

jag skulle kunna göra samma "undersökning" och komma fram till raka motsatsen.
de konservativa gubbarna på motormännen som tycker bilindustrin peakade med volvo 240 är kanske lite partiska?

jag litar inte ett skit på den artikeln eller liknande oseriösa "aftonbladetsartiklar"
ÄTER DU INTE HALLON VARJE DAG RUTTNAR DIN HÖGERARM!!!!!



Sen om det är säkrare eller inte hör inte hit. Du kan inte skylla en olycka på däcken.
kör som omständigheterna tillåter.


139 Inlägg
11 februari 2010
#65
Det största problemet som jag ser är ju att man inte har så mycket att välja på när man plockar däcken i slänghögarna utanför däckfirmorna... Jag förespråkar bättre ljus vid däckfirmorna nattetid!!

5 198 Inlägg
11 februari 2010
#66
Matspetter skrev:
Det största problemet som jag ser är ju att man inte har så mycket att välja på när man plockar däcken i slänghögarna utanför däckfirmorna... Jag förespråkar bättre ljus vid däckfirmorna nattetid!!

Sorterat ,, bra och dåligt..

5 198 Inlägg
11 februari 2010
#67
vadsomhelst skrev:
det är ju så jävla mycket skitsnack så det knappt är lönt att lägga energi på det.

jag skulle kunna göra samma "undersökning" och komma fram till raka motsatsen.
de konservativa gubbarna på motormännen som tycker bilindustrin peakade med volvo 240 är kanske lite partiska?

jag litar inte ett skit på den artikeln eller liknande oseriösa "aftonbladetsartiklar"
ÄTER DU INTE HALLON VARJE DAG RUTTNAR DIN HÖGERARM!!!!!



Sen om det är säkrare eller inte hör inte hit. Du kan inte skylla en olycka på däcken.
kör som omständigheterna tillåter.

Måste börja äta hallon,, fan jag tajjar ju med högern..

139 Inlägg
12 februari 2010
#68
gamlingen skrev:
Matspetter skrev:
Det största problemet som jag ser är ju att man inte har så mycket att välja på när man plockar däcken i slänghögarna utanför däckfirmorna... Jag förespråkar bättre ljus vid däckfirmorna nattetid!!

Sorterat ,, bra och dåligt..

Ja det skulle fungera! Jag ska be dom lokala däckfirmorna att sortera pirelli/continental i en hög och linglong/nankang i en annan:D

502 Inlägg
12 februari 2010
#69
tycker nån borde testa myten att smala däck är bättre på vintern, visst rallydäck är smala men de är nog i en klass för sig.

Tyckte det va lite konstigt när polaren hade så himla mycket bättre grepp än mig, jag hade 185/nånting/15 och han hade 225/nånting/17, samma märke på däck, köpta nästan samtidigt, likadana bilar, saab ng900 coupe och saab ng900 4dr

Testade varandras bilar och lekte mycket på skogsvägar och han hade märkbart bättre grepp i sina bredare däck... det va på packad snö, ingen is


Sök