har inte varit med om att magnetventilen på en t5a har strulat?! inte på mina 10st iaf? glömde ju säga att om du drar ur bilen ordentligt så sjunker ju laddet med varvtalet om du inte har en ball snurra som orkar hålla samma ladd. lägg dig i 60 km/h på 3an och tryck på, där uppnår du säker 1.1-1.2 bar som ATM säger.
Busgrabb skrev:
Att skruva en massa på stången till wastegaten är inte så smart då wastegateluckan inte kan stänga ordentligt till slut om man skruvar för mycket och då kan det bli skenladd mm dom följd.
Börja med att kolla så saker och ting är iordning på bilen.
En strulande magnetventil är rätt vanligt, prova att byta eller koppla förbi den och se vad som händer med laddtrycket.
Orkar turbon inte ladda även utan ventilen inkopplad så är ju turbon slut eller så har du ett rejält läckage men det borde du märka då bilen skulle gå illa.
"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay