3324
Sök

Laddtryck autotech steg 3

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
#1
tjo!

fick tillbaka min box från autotech idag...
satt i den och ut och gasade lite eller ja ganska mycket..
men den laddar bara 0,9-1,0bar..
när jag pratade med dom skulle den ladda 1,2bar sa dom innan ja skickade iväg boxen.
va kan va fel?
förra ägaren har varit på WG stången så tänkte om han skruvat på den för mycket?

MVH//


Rejsa ?
2 959 Inlägg
9 februari 2010
#2
Ja kan vara mycket, sliten tryckklocka, sliten turbo, läckage någonstans, kass magnetventil mm mm.

Autotech

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
#3
jo men tyckte eftersom han sa att han varit på WG:n


118 Inlägg
9 februari 2010
#4
Skruva på stången tills du har uppnått 1,2 bar, men överstig inte de för då kan det bli vevstaksras!! ett varv skulle jag börja med!!
MR_EVIL skrev:
tjo!

fick tillbaka min box från autotech idag...
satt i den och ut och gasade lite eller ja ganska mycket..
men den laddar bara 0,9-1,0bar..
när jag pratade med dom skulle den ladda 1,2bar sa dom innan ja skickade iväg boxen.
va kan va fel?
förra ägaren har varit på WG stången så tänkte om han skruvat på den för mycket?

MVH//

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
#5
då gör vi så!

tack för hjälpen!

MVH


Rejsa ?
2 959 Inlägg
10 februari 2010
#6
Att skruva en massa på stången till wastegaten är inte så smart då wastegateluckan inte kan stänga ordentligt till slut om man skruvar för mycket och då kan det bli skenladd mm dom följd.
Börja med att kolla så saker och ting är iordning på bilen.
En strulande magnetventil är rätt vanligt, prova att byta eller koppla förbi den och se vad som händer med laddtrycket.
Orkar turbon inte ladda även utan ventilen inkopplad så är ju turbon slut eller så har du ett rejält läckage men det borde du märka då bilen skulle gå illa.

Autotech

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
#7
hur kopplar jag ur magnetventilen?


8 251 Inlägg
10 februari 2010
#8
Har du original avgassytem? Då är det problemet, byt till 3" downpipe det är den som stryper ner.


118 Inlägg
11 februari 2010
#9
har inte varit med om att magnetventilen på en t5a har strulat?! inte på mina 10st iaf? glömde ju säga att om du drar ur bilen ordentligt så sjunker ju laddet med varvtalet om du inte har en ball snurra som orkar hålla samma ladd. lägg dig i 60 km/h på 3an och tryck på, där uppnår du säker 1.1-1.2 bar som ATM säger.
Busgrabb skrev:
Att skruva en massa på stången till wastegaten är inte så smart då wastegateluckan inte kan stänga ordentligt till slut om man skruvar för mycket och då kan det bli skenladd mm dom följd.
Börja med att kolla så saker och ting är iordning på bilen.
En strulande magnetventil är rätt vanligt, prova att byta eller koppla förbi den och se vad som händer med laddtrycket.
Orkar turbon inte ladda även utan ventilen inkopplad så är ju turbon slut eller så har du ett rejält läckage men det borde du märka då bilen skulle gå illa.

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 februari 2010
#10
kellis skrev:
har inte varit med om att magnetventilen på en t5a har strulat?! inte på mina 10st iaf? glömde ju säga att om du drar ur bilen ordentligt så sjunker ju laddet med varvtalet om du inte har en ball snurra som orkar hålla samma ladd. lägg dig i 60 km/h på 3an och tryck på, där uppnår du säker 1.1-1.2 bar som ATM säger.
Busgrabb skrev:
Att skruva en massa på stången till wastegaten är inte så smart då wastegateluckan inte kan stänga ordentligt till slut om man skruvar för mycket och då kan det bli skenladd mm dom följd.
Börja med att kolla så saker och ting är iordning på bilen.
En strulande magnetventil är rätt vanligt, prova att byta eller koppla förbi den och se vad som händer med laddtrycket.
Orkar turbon inte ladda även utan ventilen inkopplad så är ju turbon slut eller så har du ett rejält läckage men det borde du märka då bilen skulle gå illa.


Jag har varit med om en hel del på X40 bilarna och det väl likadan ventil på 850 har jag för mig...
Kan funka rättså bra men dom sista 0.1-0.2 baren kan vara ventilen som inte fixar.

Autotech

1 Inlägg
5 april 2010
#11
jag har men en fråga jag har en 855 T5 som är steg 3 chippad, har 2.5" rakt igenom, och den laddar bara runt 0.7, och när ja ger fullt gas pådrag så acca den i typ " ettaper" sen kommer de på rätt bra i slutet. vad kan de vara för fel?

1 353 Inlägg
6 april 2010
#12
MR_EVIL skrev:
tjo!

fick tillbaka min box från autotech idag...
satt i den och ut och gasade lite eller ja ganska mycket..
men den laddar bara 0,9-1,0bar..
när jag pratade med dom skulle den ladda 1,2bar sa dom innan ja skickade iväg boxen.
va kan va fel?
förra ägaren har varit på WG stången så tänkte om han skruvat på den för mycket?

MVH//

va e de mer gjort på bilen? 3"från turbo?
koppla ut magnetventilen, alltså dra loss el-kontakten, då ska du ladda 0,4 i grundladd, gör den de ska du inte pilla mer på wg,



Sök