3889
Sök

Bilköp ni ÅNGRAT?! Eller en affär ni är stolta över? En fin lista? =)

144 Inlägg
30 januari 2012
Saaben kanske. Insåg efter ett tag att det skulle kosta en del att få bilen som jag ville ha den, så det hade lönat sig att spara och köpa en aero istället.

Pim_Pim
30 januari 2012
Har inte gjort något bilköp ännu som jag har ångrat, har gått plus på alla bilar hittills och så ska det fortsätta wink

Meldem
117 Inlägg
30 januari 2012
Nybergrobin skrev:
JensDavid skrev:
Köpte en bmw av en sniken bilhandlare i GBG, efter köpet börjar generatorvin i högtalare, framvagnen börjar vibrera i högre hastigheter, ett brummande ljud följt av orolig tomgång när lock-upen går i, läckande kylare, fuktskadad GPS-dator, tjuvström.. jag ångrade köpet i början, men börjar nu vänja mig vid utgifterna:P

Ska man inte kolla sånt innan man köper en bil? tongue  Eller var det efter ett tag som alla fel kom?

'tomgång' ska ju naturligtvis va 'varvtal' och inget annat

Självlärd
3 083 Inlägg
30 januari 2012
Jag ser en massa som ångrat sina bilköp. Men kategorin är ju faktiskt "Ångrat eller en affär ni är stolta över". Finns det ingen som har gjort ett bra bilköp här på garaget? big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

796 Inlägg
30 januari 2012
Volvo142_73a skrev:
Jag ser en massa som ångrat sina bilköp. Men kategorin är ju faktiskt "Ångrat eller en affär ni är stolta över". Finns det ingen som har gjort ett bra bilköp här på garaget? big_smile

Jag har faktist! wink

Hemma bra, garaget BÄST!

Självlärd
3 083 Inlägg
30 januari 2012
mrpalmer skrev:
Volvo142_73a skrev:

Jag har faktist! wink

Omöjligt du har ju bara saabar lol hehe

796 Inlägg
30 januari 2012
Volvo142_73a skrev:
mrpalmer skrev:
Volvo142_73a skrev:

Jag har faktist! wink

Hahahahahahah

Fast nä. Du verkar ju gjort ett väldigt kap på din 142, fin i lacken också!

Hemma bra, garaget BÄST!

Självlärd
3 083 Inlägg
30 januari 2012
mrpalmer skrev:
Volvo142_73a skrev:
mrpalmer skrev:

Jag har faktist! wink

Hahahahahahah

jag var ironisk. har inget emot saab.

och jo faktiskt. bytte bort min sopsluta cross mot en OK bil.. förutom lacken då

796 Inlägg
30 januari 2012
Volvo142_73a skrev:
mrpalmer skrev:
Volvo142_73a skrev:

Hahahahahahah

och jo faktiskt. bytte bort min sopsluta cross mot en OK bil.. förutom lacken då

Ja jag med.

Hemma bra, garaget BÄST!

Självlärd
3 083 Inlägg
30 januari 2012
mrpalmer skrev:
Volvo142_73a skrev:
mrpalmer skrev:

Hahahahahahah

Ja jag med.

Kan en SAAB ägare vara det? big_smile. haha nej ska sluta nu smile

796 Inlägg
30 januari 2012
Volvo142_73a skrev:
mrpalmer skrev:
Volvo142_73a skrev:

Ja jag med.

Kan en SAAB ägare vara det? big_smile. haha nej ska sluta nu smile

Jag bryr mig inte direkt, avundsjukan som talar kanske.

Over and out.

Hemma bra, garaget BÄST!

Jävel
2 018 Inlägg
30 januari 2012
Köpte min första 945a för 20, sålde för 28
Köpte  andra 945an för 6, sålde för 11
Köpte tredje för 5, sålde för 10
Köpte fjärde för 3, tog ur motorn, lådan, o massa delar. Sålde för 2. Sålt delar för 3500.

Köpte första 142an för 3, sålde för 7
Köpte andra 142an för 2, sålde för 3
köpte 144an för 500. Sålt delar för 2

Köpte första 240in för 5, sålde för 23
köpte andra för 5, sålde för 6
köpte tredje för 150kr, haft som brukis o vinterbil i 16 månader..
köpte fjärde 240in för 15, sålde för 23

aja.. ägt 21 bilar. Gått back på 1. Den sålde jag till min farsa smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

7 435 Inlägg
30 januari 2012
Volvo142_73a skrev:

japp jag köpte 4 granador för 3500, två kombisar varav den ena är den gråa kombin jag äger smile
samt 2 sedaner, en av sedanerna var en skrotbil,,

jag sålde sedanen å den andra kombin för 7000:- så jag fick den bilen jag ville ha plus lite cash smile inte såå mkt men endock

3 182 Inlägg
30 januari 2012
köpte en opel calibra 16v 91 av en bilhandlare i Huddinge för några år sedan dagen efter köpet rasa generatorn och det vart bara fel efter fel på denna skrot hög, efter några månaders slit med skiten så funka bilen skit bra igen. trotts priset på 12tusen samt utgifter så lyckades jag byta till mig en volvo 940 glt 91 16v i väldigt bra skick samt att jag fick 4tusen i mellan.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 januari 2012
Nog finns vi som vågar påstå att vi är nöjda med våra köp, jag köpte en 328i och under 7000mil (Mätarställning 23.000mil numera) har den kostat ungefär 15kr/mil och det inkluderar allt från bensin, två nya vindrutor (Stenskott) en sönderslagen backspegel och så vidare.

Kort sagt varenda krona som lagts på bilen har räknats in och jag kan ändå känna att den varit lite bortskämd, bland annat byttes strålkastare, blinkers, dimljus och så vidare endast för att dem var matta och fula: Funktionen fanns fortfarande där men det blev ett enormt lyft med nya delar! Ett par helt nya originalfälgar har den fått med som såg lite roligare ut än tidigare plåtfälgar, nya stötdämpare och fjädrar kan räknas till samma lista eftersom den blev lite gungig med åren.

Pålitlig har den varit med, den bilen och den kostnaden var jag nöjd med!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 412 Inlägg
30 januari 2012
Kom på att det är nog min Opel Kapitän -59 som jag är mesdt nöjd med, bytte till mig den mot en jävla MB S-klass och fick istället en kul gammal bil som har funkat problemfritt i flera tusen mil. smile

Värdet på den har väl dubblats på dom 4 åren jag haft den med lite ny färg och annat.
Senast redigerat av OpelP1 (30 januari 2012)

21 Inlägg
21 mars 2012
Smartaste ja gjort är nog följande på 6 mån

Köpte en volvo 740 för 2500 spänn skattad o besiktigad . varav ljudet var värt runt 2000 kr ställde av skiten fick 700 spänn tillbaka . sparade ljudet och rolla skithögen . Bilen hade bucklor o så risig ut la ut kanske 200 kr på färg o en dekal i framrutan

Bytte slö40in och 5000 kr mot en Ford Explorer XLT 94a . Visserligen obesiktigad o oskattad fixa tillden lite lätt ut me den på blocket . Bytte till mig en GMC van med platt tv och dvd med GRYMT ljud mot den Explorern . 4 v senare sålde ja vanen utan ljud o media för 10 000 kr

Redan där 3000 kr + ljud o media 10 000 kr  = 13000 kr+ i fickan på bra affärer

Där köpte ja mig en subaru legacy för 4000 kr . krockade med bilen och sålde den i delar fick 6000 kr för allt om ja inte minns fel

15000 kr +

Gick 3 mån och köpte mig en risig cheva van för 6000 kr och va så jävla mkt fel på den så men den såg bra ut utvändigt med hammarlack o lite annat om man inte kolla extremt nära . Och killen som köpte vanen av mig betalade mig 14000 kr för den var ju trots allt besiktigad . Killen körde 10 mil o vart stoppade av polisen på flygande besiktning och fick ombesiktning Va ju ta mig fan fel på allt totalt sönderrostad under . O sa han ville ha pengarna tillbaka .Ja hade inte en aning om hur den såg ut under och sa han hade undersökningsplikt och ja sa dom felen ja visste om bara.

Där 23 000 kr + på bilkontot

Åkte iväg och köpte en Volvo v70 03a för 25000 kr och bilen va snygg o så och fräsch den startarde surt och drog till volvo och köpte bränslepumpsrelä och en dunk soppa . Gubbfan frågade hur i helvete ja fick igång den och körde me en glad min därifrån och gubben insåg han hade förlorat minst 40 000 kr på ett fel man åtgärda för under 400 kr

Håller på bygger om v70in till ett volvette monster nu och har ljud för över 18 000 kr i den skulle ja sälja den i dagsläget skulle ja utan tvekan få in minst 130.000 kr och en vinst på över 100.000 kr på 6 mån gällande bilaffärer .

Sen köpte ja en Volvo 745 GLT 16v för 5000 kr i förra veckan hittils mitt sämsta bilköp hittils. Stulen första natten men hittades dagen efter 300 meter härifrån .

Borde tilläggas . Man VINNER ALDRIG på en bilaffär men mitt tips är att kolla på defekta bilar på blocket smile ´Där är det en guldgruva !
Senast redigerat av Nemesis_volvo (21 mars 2012)

474 Inlägg
21 mars 2012
Nemesis_volvo skrev:

Köpte en volvo 740 för 2500 spänn skattad o besiktigad . varav ljudet var värt runt 2000 kr ställde av skiten fick 700 spänn tillbaka . sparade ljudet och rolla skithögen . Bilen hade bucklor o så risig ut la ut kanske 200 kr på färg o en dekal i framrutan

Bytte slö40in och 5000 kr mot en Ford Explorer XLT 94a . Visserligen obesiktigad o oskattad fixa tillden lite lätt ut me den på blocket . Bytte till mig en GMC van med platt tv och dvd med GRYMT ljud mot den Explorern . 4 v senare sålde ja vanen utan ljud o media för 10 000 kr

Där köpte ja mig en subaru legacy för 4000 kr . krockade med bilen och sålde den i delar fick 6000 kr för allt om ja inte minns fel

15000 kr +

Gick 3 mån och köpte mig en risig cheva van för 6000 kr och va så jävla mkt fel på den så men den såg bra ut utvändigt med hammarlack o lite annat om man inte kolla extremt nära . Och killen som köpte vanen av mig betalade mig 14000 kr för den var ju trots allt besiktigad . Killen körde 10 mil o vart stoppade av polisen på flygande besiktning och fick ombesiktning Va ju ta mig fan fel på allt totalt sönderrostad under . O sa han ville ha pengarna tillbaka .Ja hade inte en aning om hur den såg ut under och sa han hade undersökningsplikt och ja sa dom felen ja visste om bara.

Åkte iväg och köpte en Volvo v70 03a för 25000 kr och bilen va snygg o så och fräsch den startarde surt och drog till volvo och köpte bränslepumpsrelä och en dunk soppa . Gubbfan frågade hur i helvete ja fick igång den och körde me en glad min därifrån och gubben insåg han hade förlorat minst 40 000 kr på ett fel man åtgärda för under 400 kr

Håller på bygger om v70in till ett volvette monster nu och har ljud för över 18 000 kr i den skulle ja sälja den i dagsläget skulle ja utan tvekan få in minst 130.000 kr och en vinst på över 100.000 kr på 6 mån gällande bilaffärer .

Sen köpte ja en Volvo 745 GLT 16v för 5000 kr i förra veckan hittils mitt sämsta bilköp hittils. Stulen första natten men hittades dagen efter 300 meter härifrån .

Borde tilläggas . Man VINNER ALDRIG på en bilaffär men mitt tips är att kolla på defekta bilar på blocket smile ´Där är det en guldgruva !

Haha, skön snubbe du verkar va! en annan gör bara minus affärer :p

2 405 Inlägg
21 mars 2012
Köpte en sunkig golf 2 för några månader sedan för 500kr. Körde bilen gratis i 1 vecka (nästan full tank) sedan slände jag in den på besiktningen och fixade fjäderbenen bak som jag fick 2a på. Såldes direkt efter besiktningen och tjänade ca 2,5k på en kväll i garaget.

Helt klart en bra affär smile

21 Inlägg
21 mars 2012
Bojjann skrev:
Nemesis_volvo skrev:

15000 kr +

Haha, skön snubbe du verkar va! en annan gör bara minus affärer :p

Funderar på en tur till luleå i helgen ang denna

http://www.blocket.se/lulea/Bmw_tds_525 … =9&w=3

Fixa till den lite lätt o få ut 20-30k

Sök