3047
Sök

tips ang. slutdämpare.

205 Inlägg
28 maj 2006
Trådstartare
#1
Hej jag har en bmw 325 som jag skulle vilja få lite skönare ljud från.

Ska jag byta bara slutdämparen? Isf tips på en snygg som passar på min 325a smile

Har ju dubbla slutrör nu, ska jag ha det på den också eller en stor? smile

Alla tips är välkommna, sidor med dämpare också, tack big_smile

Fartsyndare
278 Inlägg
28 maj 2006
#2
du tar en liten borr och borrar hål på rören så ska du se att de susar fint a la 240 ;b

yrkesfotograf inom reklam och företag.

Miklen
28 maj 2006
#3
Min låter superduper skönt..den e original bara att så gott som allt INUTI e sönderrostat..slutröret e bytt oxå smile Men för övrigt e väl simons DTM dämpare rätt poppis..släng inte dit jappsdämp bara wink tongue

Bilmekaniker
46 Inlägg
28 maj 2006
#4
du tar bort slutburken, drar 2.5-3 tum rakt rör sen ett fint utblås... Enda Peugeoten i Gävle med det ljudet

31 Inlägg
28 maj 2006
#5
Hade 3" Simons utblås på min gamla M535i och det både såg vackert ut och lät gudomligt smile Hade iof 3" hela vägen men borde väl låta ungefär lika smile


34 Inlägg
28 maj 2006
#6
kan berätta att det är rena helvetet att bygga, lägg pengarna det kostar att köpa ett sportsystem som är modellanpassat.

Eftersom det går 2 rör ända bak till dämparn åker du på att mäta och jävlas för att få det snyggt och tätt framtill.


8 156 Inlägg
28 maj 2006
#7
Frågan är hur mycket man egentligen får modifiera? Jag har funderat på att byta ut avgassystemet + dämpare på min PV. Det lär väl inte vara ett så stort problem, eftersom det är en gammal bil, men en på en modernare bil så är väl bilprovningen hur strikta som helst?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bilmekaniker
46 Inlägg
28 maj 2006
#8
tror ja inte vet bilar som gått igenom med buntband som fastsättning på en 240

205 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
#9
nallas skrev:
kan berätta att det är rena helvetet att bygga, lägg pengarna det kostar att köpa ett sportsystem som är modellanpassat.

Eftersom det går 2 rör ända bak till dämparn åker du på att mäta och jävlas för att få det snyggt och tätt framtill.

Det låter som att jag ska bygga ett helt avgassystem, jag har bara tänkt byta slutdämparen.
Är det ändå ett helvete eller? hmm

34 Inlägg
29 maj 2006
#10
robstar skrev:
nallas skrev:
kan berätta att det är rena helvetet att bygga, lägg pengarna det kostar att köpa ett sportsystem som är modellanpassat.

Eftersom det går 2 rör ända bak till dämparn åker du på att mäta och jävlas för att få det snyggt och tätt framtill.

Det låter som att jag ska bygga ett helt avgassystem, jag har bara tänkt byta slutdämparen.
Är det ändå ett helvete eller? hmm

eftersom slutdämparen går ända fram till kattarna utan delning så kommer du åka på att byta ända framifrån.

Jag själv kapade av bakom slutdämparen och byggde därifrån, Men det var ett helvete att få det så att piporna pekar rakt ut och sedan tätt vid katten.

Visst går det men gör inget förhastat, det är mycket mer jobb än att bara kapa av och svetsa dit om det ska bli vettigt.

Orginaldämparn här en liten vinkel med vilket försvårar mest.


18 Inlägg
3 juni 2006
#11

Livet börjar efter 3500 varv på fyrans växel


Sök