2901
Sök

Var kan man köpa en polisradio?

Whatever :)
1 652 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#21
Jo jag ringde och pratade med denna killen som säljer denna DLS 200c.
han sa till mig att den fungerar och att han har ca 10 mil radie mottagning. Med an icke avstämd biltema 78cm antenn big_smile

denna skulle dels gå på S70 & S80, men för honom fungerar det jätte bra...
Frågade även om kod etc, och han sa till mig att den har varit ström lös många gånger och han har inte behövt att använda sig av någon kod etc..

Låter detta ett bra köp ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

1 915 Inlägg
14 februari 2010
#22
10mil radie med universal antenn har jag svårt att tro på, låter överdrivet....

Behöver den inte kod, så är den funktionen avstängd.

Kollade på tradera på avslutade auktioner och DLS 200c har sålts för mellan 300-800kr.
Så jämfört med det så är 800kr lite i överkant...

För ett par år sedan låg de en bit över tusenlappen, men är inte längre så mkt värde i en scanner som man bara kan lyssna på polis, brand och ambulans, då det kommer gå över till rakel så småningom.

Det finns 2 versioner av 200c, den nyaste som sägs vara lite bättre har en röd prick på baksidan.

Men är säkert ett bra köp, fast går det att pruta ner priset lite så är det ännu bättre...

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Whatever :)
1 652 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#23
ah okej...
men du Louksor, du har ingen som du vet fungerar med S80 ? eller kanske vet någon pålitlig som säljer?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

1 915 Inlägg
14 februari 2010
#24
Vet ingen som säljer.
Typ alla poliscanners funkar på s70/s80.
Men tex DLS 160, måste ha en converter för s80, utan convertern är det bara s70 som går att lyssna på.

Den mesta trafiken sänds över s70, men sänds nog även en del på s80, beroende på vart man bor.

Jag har en stationär scanner, med hemmabygd dipolantenn till. Den funkar mkt bra, men lyssnar på fler än polis, brand & ambulans.

vill man bara lyssna på polis osv så är en dls ett bra val och den tar liten plats, vilket är bra vid montering i en bil.

du kan ju kolla forumet på www.scanner.nu
Där finns det mkt info om scanners osv.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Whatever :)
1 652 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
#25
hmm okej.. ska kolla lite där.. hoppas på att man kanske kan hitta en bra scanner som fungerar ett tag till iaf..

Men skriv eller pm'a gärna om ni vet någon som säljer eller sida som säljer.. big_smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser


Sök