3433
Sök

Kommer ej in i bilen!! Cargard 650s strular.

59 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Det är ju som så att jag har en Toyota Celica med ett Cargurd 650S.
En morgon när jag skulle in i bilen så gick det inte! Dosan fungerade inte.. Så jag bytte batterier i hopp om att det var det. Nu fick jag ljud i dosan men fortfarande så låste inte bilen upp sig.
Larmet är aktiverat då två lampor blinkar och nycklarna jag har till bilen går inte att låsa upp ytterlåset med.

Har ni något tips om vad jag kan göra?!
Tack på förhand.
Senast redigerat av Kroffe (13 februari 2010)

664 Inlägg
14 februari 2010
Ehm, slå sönder framrutan om du har halv eller helförsäkring och ordnar det där efter?

Forummoderator
18 118 Inlägg
16 februari 2010
Håller med Retepoj. Ring bärningskåren, de är duktiga på att dyrka upp lås!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
16 februari 2010
Smörj upp låset och lås upp med nyckeln...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

23 Inlägg
16 februari 2010
hade samma problem nyss men då va de batterie torsk ! , och låset strulade då jag ej anv lås kolven ( har bara anv larm dosan ) ... då sa en kompis till mig att koppla ström från en annan bil , till min startmotor !... för att få lite ström och lunna låsa upp bilen ... men kolla upp detta lite mer innan du gör det ... mitt löste sig utan att behöva göra de ...

Four Rings To Rule Them All.

664 Inlägg
16 februari 2010
Faktiskt, att koppla på ström till startmotorn är ju det bästa, för en kabel går ju dit från batteriet ju, så helt enkelt så är det ju ganska simpelt.

4 005 Inlägg
16 februari 2010
Är det bara jag som tänker att om du kopplar på ström på startmotorn så startar den och drar iväg bilen?

Sök