om spridarna bli varma när boxen är av så är nog dom bara å hysta...du har ju kortslutning till jord efter spridarna antingen i kablarna mellan boxen eller i boxen... spridare som står full öppna hela tiden å som har en ström som går igenom dom å värmer upp dom brukar ha dålig funktion sen för dom brinner upp till slut...
Tjena.. har problem med mitt MS Spridarna blir varma då ALLT är avstängt.. varför? o vad är de som är fel?
Har kollat på schemat. Ligger det 12V på ena terminalen på injektorerna när tändningen är avstängd? Det skall det _inte_ göra. (Kolla även om bränslepumpen går)
Huvud relät är det det som sitter i Boxen eller vart sitter det relät?
Det är komplett omöjligt att svara på eftersom det är ett eftermarknadssystem som är inbyggt i helt okändbilmodell.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Tjena.. har problem med mitt MS Spridarna blir varma då ALLT är avstängt.. varför? o vad är de som är fel?
Har kollat på schemat. Ligger det 12V på ena terminalen på injektorerna när tändningen är avstängd? Det skall det _inte_ göra. (Kolla även om bränslepumpen går)
de är ju inga problem å köra 12v konstant till spridarna strömmen kommer ju inte flyta förrens boxen jordar.. jag har 12v direktmatning från batteriet på mina spridare..
har vart ute o mätt lite idag.. när ja kom ut mätte ja stömstyrkan på matningen till spridarna.. den låg på 0.02volt sen dit me nya spridare o dubbel mätte innan ja skulle vrida på tänningen.. o de var som innan 0.02volt på me tänning o bilen starta.. stängde av o tog dän o mätte då bilen var avstängd.. 13,6volt hade ja då.. väntade några minuter o 13,4volt..
det är som att det är förtröjjning på att stänga av spridarna då ja stängt av bilen.. kollat jord till sprutet o det är bra.. lika så ström till de.. lika bra..
men det är det med fördröjningen till att stänga av sig.. Hmm
Tjena.. har problem med mitt MS Spridarna blir varma då ALLT är avstängt.. varför? o vad är de som är fel?
Har kollat på schemat. Ligger det 12V på ena terminalen på injektorerna när tändningen är avstängd? Det skall det _inte_ göra. (Kolla även om bränslepumpen går)
de är ju inga problem å köra 12v konstant till spridarna strömmen kommer ju inte flyta förrens boxen jordar.. jag har 12v direktmatning från batteriet på mina spridare..
Kör du med MegaSquirt då?
Ingången till mosfet-drivern har i alla fall pullups, så det är stor risk för att mosfetarna ligger och drar efter shutdown, om det är en stor konding på spänningsförsörjningen till sprutboxen.
nu hängde ja inte med alls där på vad Kavli skrev.. hehe
Nä. Det var fan inte enkelt att förstå även när man läser det själv. Kontentan är att injektorerna kan vara öppna ett tag efter att tändingen är avstängd, om du inte har ett relä till injektorerna på plussidan.
hehe.. det är så sant så.. men tycker inte att de ska vara så länge som de är.. mena timmar.. men kollade lite på chemat.. jag kör med tänspole... skulle den koplas till minus om ja inte läs helt galet.. Minus på tändspolen.. tycker att de låter mest troligt..
Har kollat på schemat. Ligger det 12V på ena terminalen på injektorerna när tändningen är avstängd? Det skall det _inte_ göra. (Kolla även om bränslepumpen går)
de är ju inga problem å köra 12v konstant till spridarna strömmen kommer ju inte flyta förrens boxen jordar.. jag har 12v direktmatning från batteriet på mina spridare..
Kör du med MegaSquirt då?
Ingången till mosfet-drivern har i alla fall pullups, så det är stor risk för att mosfetarna ligger och drar efter shutdown, om det är en stor konding på spänningsförsörjningen till sprutboxen.
-- K
Jag kör med megasquirt ms 1 v3.0 å bilen rullade så 700 mil i somras.