Motor: Buick 400ci borrad till 6,9 stage1 kammar och portade toppar Låda: Buick Th400turbo Bakaxel: lamelldiffad Kaross: Gm a-body "Samma so Chevelle" Inredning: Svart skininredning med bucket seats och golvväxel Däck/Fälg american racing tt2 7x7" 225/45zr fram&8x17" 245/45zr bak
Kort Historik BuickGrans Sport familjen skapades som många andra muskelbilar i mitten av 60 talet. GS såldes som ett effekt tillval till många Buick modeller som Skylark Och Wildcat. Modellen såldes mellan 1965 och 1975 men många Buick entusiaster hävdar att dem slutade tillverka riktiga GS redan 1972
Orginal GS400 i gaska bra skick för att vara från 69
Hittade 2 pölar under bilens front en med vatten och en med olja ...är bara på buicks bickblock motorfamilj man kan få lekage på olja/vatten på samma ställe
Det var mellan denhär kåpan och motorn som det läckte och den kåpan delas av oljepump/vattenpump/bensinpump/fördelare/oljefilter så det är en ganska viktig del av motorn ...
där har vi en riktig jänkare . är ju en av de snyggaste riktiga bilar som någonsin tillverkats, denna och en 70as dodge challenger ligger nog delad etta tror jag.
Mja kåpan som är lacka röd på bilden har spruckit"alu" och blivit svetsad flera gånger så det bästa vore att köpa en ny men dem kostar 500 dollar i usa så säkert 700 dollar utanför min dörr så får hoppas att dethär funkar i sommar i alla fall.
Just nu söker jag en lämplig packbox för att fräsa om kåpan från "oljesnöre" till packbox till vevaxeln ut till remskivan fram
Om någon springer över en sånhär i sina gömmor så hör av er =P
Söker allt på bilden men viktigast är drevet Jag ska ha det i en Buick Gs400 1969 men borde passa från Chevelle a-body då det i stort sätt är samma bil Och är ju gm så lär passa från lite av varje
vilken underbar bil!! och ditt dörrhandtag är identiskt med mitt i min nova och polaren har samma i sin camaro, men om resten innanför är samma vet jag inte.. men är ju inte omöjligt, så det bör ju gå att hitta ganska lätt