Man får ju en hel och fin sådan för 5000-10 000kr så under 5000kr är den värd ialf, sen kolfibertaket och stolarna ger inte bilen nått mer värde alls.
En lb reggad gammal turbodiesel 744 eller 745 är då inte ovanlig här uppe ialf, vi var och köpte en sån nybesikstad och nyskattad och dessutom helt felfri, den var inte ens rostig utan tvärtom riktigt fin men f*n så törstig på diesel den var jämfört men en mercedes eller vw diesel, 6000kr gav vi för den och sålde för lika mkt då den inte var värd att behålla för den var lika dyr att köra som en bensinbil.
Vet att tidigare kunde man sälja motorerna till tex Finland för ca 5000kr men då skulle dom vara hela och kompletta, nu så duger dom inte mer åt folk utan man får föra dom till skroten eller skänka bort dom.
Vore kanske bäst för dig att sälja den i delar?
Senast redigerat av gemini78 (19 februari 2010)
En gång är ingen gång...