3396
Sök

Vad kan man begära i pris för en 745 TD?

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Gör ett nytt försök då.
Har då en volvo 745td lb-reggad. Bes till maj och skattad o hyfsat bruksskick.
V90 stolar fram o bak. Innertak i kolfiber med mera.
Bilen tar vatten, blockpackningen blåst (förmodligen toppen kass), fräsch topp följer med, nya glödstift med mera.
Har en intressent som vill ha ett riktpris men hittar inga sådana bilar på blocket så svårt att säga nått vettigt pris.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 februari 2010
Jag säger samma sak som förra gången, jag hade inte betalat mer än 2k

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
discokapten skrev:

Ne och jag hade inte gett en tom snusdosa för din

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
19 februari 2010
Forshem skrev:
discokapten skrev:

Är du frisk eller?? du skapar en tråd och undrar vad folk ska värdera din bil och sedan så sitter du och beter dig på det sättet? HAN skulle ha gett 2k du fick ett svar av honom sen vad DU skulle ge för hans bil är inte nån intresserad utav! hoppas tråden blir låst och att du får en varning för ditt betende!

då slipper vi som läser och skriver här på gorg en massa onödiga trådar och inlägg!

topic

hade jag varit ute efter en sån så hade jag sagt mellan 2-4k beroende på rost.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

362 Inlägg
19 februari 2010
ja skulle säga mellan 8-10tusen beroende på hur den är i övrigt.. det är ju surt att det är så dyrt å byta blockpackning på dom. men är bilen fräsch i övrigt så skulle ja tippa på 8-10

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
ExCon skrev:
Forshem skrev:
discokapten skrev:

Är du frisk eller?? du skapar en tråd och undrar vad folk ska värdera din bil och sedan så sitter du och beter dig på det sättet? HAN skulle ha gett 2k du fick ett svar av honom sen vad DU skulle ge för hans bil är inte nån intresserad utav! hoppas tråden blir låst och att du får en varning för ditt betende!

då slipper vi som läser och skriver här på gorg en massa onödiga trådar och inlägg!

topic

Eftersom man får 3tusen för motorn en dålig dag så tröttnar jag på folk som ska va dryga.
Har man inget vettigt att tillföra bör man knipa...

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
amazon_jonsson skrev:
ja skulle säga mellan 8-10tusen beroende på hur den är i övrigt.. det är ju surt att det är så dyrt å byta blockpackning på dom. men är bilen fräsch i övrigt så skulle ja tippa på 8-10

Ja packningarna är inte jättebilliga direkt. Men det är nånstans runt det priset jag jag har gissat på också

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 februari 2010
ExCon skrev:
Forshem skrev:
discokapten skrev:

topic

Håller med här... Max 2-3000 skulle jag ge om jag blev tvungen... Även om motorn kanske vore värd det...

En tom snusdosa... DET om nåt är väl inte "vettigt att tillföra". Frågar man hur mycket en lastbilsreggad gammal Volvo kan vara värd i det här forumet får man vara beredd på sånt. roll
Säger som en bilförsäljare sa till en polare när han frågade vad hans 965 kunde vara värd. "Kolla blocket på den absolut billigaste, sen drar du bort 4000...
Senast redigerat av Opelmadness (19 februari 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Opelmadness skrev:
ExCon skrev:
Forshem skrev:

topic

Håller med här... Max 2-3000 skulle jag ge om jag blev tvungen... Även om motorn kanske vore värd det...

En tom snusdosa... DET om nåt är väl inte "vettigt att tillföra". Frågar man hur mycket en lastbilsreggad gammal Volvo kan vara värd i det här forumet får man vara beredd på sånt. roll
Säger som en bilförsäljare sa till en polare när han frågade vad hans 965 kunde vara värd. "Kolla blocket på den absolut billigaste, sen drar du bort 4000...

Alltså först där tänkte jag bara skita i o svara o ta bort tråden, rätt segt med alla som "hatar" olika märken o dömer ut allt för den anledningen men nu avslutade du ditt "nya" inlägg bra. Problemet som sagt är att det finns inga sådana på blocket utan nån 240td och en 740 sugdiesel och dom ligger båda två över 10tusen trots att 240n inte är varken reggad eller bes.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 februari 2010
Forshem skrev:
ExCon skrev:
Forshem skrev:

topic

Eftersom man får 3tusen för motorn en dålig dag så tröttnar jag på folk som ska va dryga.

Får du 3 tusen för en motor med dålig packning så tycker jag du ska sälja den fortare än kvickt, för även om det inte är volvos vanligaste motor så är den fortfarande överrepresenterad på skrotar runtikring här, tvivlar på att jag skulle få betala så mycket för en fungerande motor här.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
discokapten skrev:
Forshem skrev:
ExCon skrev:

topic

Får du 3 tusen för en motor med dålig packning så tycker jag du ska sälja den fortare än kvickt, för även om det inte är volvos vanligaste motor så är den fortfarande överrepresenterad på skrotar runtikring här, tvivlar på att jag skulle få betala så mycket för en fungerande motor här.

Med en fräsch topp är det nog absolut inte omöjligt. Har du några namn på skrotarna runt dej där dom är överrepresenterade så tar jag tacksamt emot dessa då dom verkligen inte finns häromkring, kanske därav den något högre prisbilden här.

2 656 Inlägg
19 februari 2010
hade get max 4-5 000 om den e bruksskick sen är den i super skick = 0 rost fräsch o rak i plåten inga skavanker invändigt så runt 6-7 k och det är ett högt pris för en trasig gammal volvo bilen är ju  18 år gammal minst

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
ekelund88 skrev:
hade get max 4-5 000 om den e bruksskick sen är den i super skick = 0 rost fräsch o rak i plåten inga skavanker invändigt så runt 6-7 k och det är ett högt pris för en trasig gammal volvo bilen är ju  18 år gammal minst

Gammal bil? Check
Utställningsskick? NOT
Hyfsat ovanlig? Check

238 Inlägg
19 februari 2010
Skulle aldrig ha gått över 5.000 och nej jag är ingen Volvo hatare, kör en Volvo V70 R AWD -07 inom jobbet, dock måste jag erkänna att den känns som en traktor med sportbils motor i...

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

2 656 Inlägg
19 februari 2010
Forshem skrev:
ekelund88 skrev:

Gammal bil? Check
Utställningsskick? NOT
Hyfsat ovanlig? Check

ovanlig vet jag inte ?? :p 745 finns de ju ett bra gäng med i sverige :S hahaha säg runt 5-6 k med den infon smile

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
ekelund88 skrev:
Forshem skrev:
ekelund88 skrev:

Gammal bil? Check
Utställningsskick? NOT
Hyfsat ovanlig? Check

ovanlig vet jag inte ?? :p 745 finns de ju ett bra gäng med i sverige :S hahaha säg runt 5-6 k med den infon smile

Jisses, att vanliga 745or är vanliga fattar väl alla. Men leta gärna upp en handfull 745td på blocket du. Jag väntar med stoooor spänning.

Jägermeister
910 Inlägg
19 februari 2010
Man får ju en hel och fin sådan för 5000-10 000kr så under 5000kr är den värd ialf, sen kolfibertaket och stolarna ger inte bilen nått mer värde alls.

En lb reggad gammal turbodiesel 744 eller 745 är då inte ovanlig här uppe ialf, vi var och köpte en sån nybesikstad och nyskattad och dessutom helt felfri, den var inte ens rostig utan tvärtom riktigt fin men f*n så törstig på diesel den var jämfört men en mercedes eller vw diesel, 6000kr gav vi för den och sålde för lika mkt då den inte var värd att behålla för den var lika dyr att köra som en bensinbil.

Vet att tidigare kunde man sälja motorerna till tex Finland för ca 5000kr men då skulle dom vara hela och kompletta, nu så duger dom inte mer åt folk utan man får föra dom till skroten eller skänka bort dom.

Vore kanske bäst för dig att sälja den i delar?
Senast redigerat av gemini78 (19 februari 2010)

En gång är ingen gång...

961 Inlägg
19 februari 2010
jäkligt klent med 745 TD som sagt .. och är den skattad o besiktad kan du nog få nån krona för den , för att få ut max för den så skulle du nog bytt packningen , förlorar bra många tusen bara på de .. sen att den är LB reggad gör den inte mindre värd .. men runt 6-8 tusen skulle jag satt prislappen utan att sett den ..

Pure DieselPower

2 656 Inlägg
19 februari 2010
Forshem skrev:
ekelund88 skrev:
Forshem skrev:

Gammal bil? Check
Utställningsskick? NOT
Hyfsat ovanlig? Check

Jisses, att vanliga 745or är vanliga fattar väl alla. Men leta gärna upp en handfull 745td på blocket du. Jag väntar med stoooor spänning.

tror du alla säljer sina bilar i sverige ? far min har 2 st 745 td ståendes hemma ? en vanlig svensson som drar lite släp ?

231 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
gemini78 skrev:
Man får ju en hel och fin sådan för 5000-10 000kr så under 5000kr är den värd ialf, sen kolfibertaket och stolarna ger inte bilen nått mer värde alls.

En lb reggad gammal turbodiesel 744 eller 745 är då inte ovanlig här uppe ialf, vi var och köpte en sån nybeikstad och nyskattad och dessutom helt felfri, den var inte ens rostig utan tvärtom riktigt fin men f*n så törstig på diesel den var jämfört men en mercedes eller vw diesel, 6000kr gav vi för den och sålda för lika mkt då den inte var värd att behålla för den var lika dyr att köra som en bensinbil.

Vet att tidigare kunde man sälja motorerna till tex Finland för ca 5000kr men då skulle dom vara hela och kompletta, nu så duger dom inte mer åt folk utan man får föra dom till skroten eller skänka bort dom.

Vore kanske bäst för dig att sälja den i delar?

Ne uppe i norrland är dom väl ganska vanliga vill jag minnas.
Klart att dom inte är jättebilliga men enkla att få tag på billiga delar till.
Säljes i delar är nog sådär intressant. Säljs nog som den står om nått bud blir bra nog annars är alternativen att plocka ihop den förr eller senare alternativt hänga i motorn i 140n..

Sök