nu har jag en fråga angående bussningarna vid spindelederna skall jag ha kvar damasken på spindelleden eller skall jag ta bort den och bussningen funkar som skydd? någon här som gjort detta? bild 1 eller 2!
utan damask (Bussnigen är konisk på undersidan så möjligheten finns ju att det skall vara såhär) jag tror inte att det som skall fästas vid spindelleden får plats om jag har kvar damasken så enligt min uppfattning så ska det vara såhär (fick ingen beskrivning med när jag köpte kittet från "hyper flex"
eller skall damasken vara kvar? it's up to you fokes! men jag tror det blir väldigt tight att få plats med det som skall fästas vid bussningen :o
gå in på denna länk så ser man en bild över hur det skall vara... men det är ju så sääätans smått jag tycker det ser ut som att det inte är damask kvar iaf
Jag skulle inte montera bussningarna vid spindellederna överhuvudtaget. Ta inte bort damsken iaf, då försvinner fettet. Risken är nog att du trycker sänder damasken om du försöker montera ES-bussningarna "på" damasken.
Om originaldamaskerna är hela och fina så låt de vara som det är och skit i de där extraskydden. Vill du lyxa till det så köp nya spindelleder istället
hehe okej, då åker dom inte på då :Å tack för infon btw! alltid grymt nyttigt att lära sej nya saker också kul att se att jag inte är en sådan där "jag vet bäst så jag ska fan använda dom kille" haha anyways, tack!
dagens verk.. slipade lite till dom lovader att coilovers/hjullager och dom sista bussningarna skulle komma denna vecka! så får väll helt enkelt ta deras ord då var ocgh beställde alla nya skruvar från "honda" återförsäljare så jag får prima saker! så det kommer glänsa och lysa upp bakom däcken! usch vad jag längtar! borde få dom sakerna nästa vecka
blir ju bling bling! nja men.. allting va så förbannat rostigt så jag beslutade att slipa ner så det blev slät metall istället tyckte det blev riktigt snyggt!
har hänt lite men inte överdrivet mycket på senaste tiden.. väntar fortfarande på coilovers... jag har fått deras sista bud nu och just nu är det att dom ska komma i vecka,... har nästan slutat vänta faktist... känns väldigt surt... allting är färdigt målat.. bussningarna är i... alla bultar/muttrar, navet och hjullager har jag fått hem.. väntar på att lösa ut mitt paket från AKR-Performance med sport bromsskivorna/fuelrailen/krängningsstag och damasker till drivknutarna samt växelspaks axeln eller vad den nu heter så... sen måste jag bara få tag på en vettig kamera och sen kommer massa bilder! beställde även sänknings fjädrar till min honda civic sport idag! sänker med 40 mm, funderar även på spacers så jag får ut däcken till skärmkanterna... tror det skulle bli sjukt snyggt, och det skulle kosta runt 1600 könska mej lycka till med att få hem sakerna >-< suck.... gonatt!
nu jävlar händer det saker här! fick hem en "reservdels rexx" igår och har skruvat bort det jag behövde, nu saknar det bara motor i den.. men jag har 2 st liggandes här hemma nu! så bara jag får tag på en lyft så ordnar det sej! skönt att det äntligen börjar bli klart! Planer för imorgon är att hitta rätt höjd på coilisarna och se får man se om man hittar en motorlyft och någon som är lite positiv att hjälpa till! gonatt!