3976
Sök

Volvo 850 2,0 Chip ?

166 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
#1
Tja
Tänkte bara kolla lite lätt om det är någon som vet dom det finns chiptrim till Volvo 850 2,0Se ?
Har inte sett någon men har för mig att jag har hört att det ska finnas tongue
Någon som vet nått ?smile

677 Inlägg
19 februari 2010
#2
Antar att det är en sugmotor.... inte värt pengarna sorry
Chip ger max 2-3 hk och då måste du köra på 98 oktan. satsa pengarna på något vettigare

166 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
#3
Bergkuist skrev:
Antar att det är en sugmotor.... inte värt pengarna sorry
Chip ger max 2-3 hk och då måste du köra på 98 oktan. satsa pengarna på något vettigare

Jo vet att det inte är värt det men vore lite kul å se om det finns smile
Ger lite mer med avgas å filter oxå smile

2 982 Inlägg
19 februari 2010
#4
ja det finns, men verkningslösa JA


546 Inlägg
19 februari 2010
#5
kolla BRS/autotech dom har nog

166 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
#6
ante123 skrev:
kolla BRS/autotech dom har nog

BSR & Autotech har inget men hittade lite här:

http://www.racimax.com/sv/pricelist.html

Inte så tokigt ändå,  143hk + 27Nm men det är ju inte riktigt värt det ändå tongue

8 250 Inlägg
19 februari 2010
#7
Att chipa en 126hk är som att slå en död gris. Det är till att börja med den sämsta motorn volvo tillverkat sen... någonsin? Chipa till 143 hk? Skapligt med tanke på att 2,0 med 20 har 140hk original. Har man orken och tiden så skulel jag tippa på att det är bättre att bygga om motorn du har till en "2,5" men det är i vilket fall pengar i sjön.


677 Inlägg
19 februari 2010
#8
Christofer_Lundgren skrev:
Bergkuist skrev:
Antar att det är en sugmotor.... inte värt pengarna sorry
Chip ger max 2-3 hk och då måste du köra på 98 oktan. satsa pengarna på något vettigare

Jo vet att det inte är värt det men vore lite kul å se om det finns smile
Ger lite mer med avgas å filter oxå smile

Tro mig.... du kommer kasta pengar i sjon Salj bilen o kop ngt annat om du vill ha effekt

888 Inlägg
20 februari 2010
#9
Marlboroman skrev:
Att chipa en 126hk är som att slå en död gris. Det är till att börja med den sämsta motorn volvo tillverkat sen... någonsin? Chipa till 143 hk? Skapligt med tanke på att 2,0 med 20 har 140hk original. Har man orken och tiden så skulel jag tippa på att det är bättre att bygga om motorn du har till en "2,5" men det är i vilket fall pengar i sjön.

Vad är det som gör 2.0an till den sämsta motorn? borde va samma som 2.5an med annan borrning. eller?

8 250 Inlägg
20 februari 2010
#10
HenkeTIC skrev:
Marlboroman skrev:
Att chipa en 126hk är som att slå en död gris. Det är till att börja med den sämsta motorn volvo tillverkat sen... någonsin? Chipa till 143 hk? Skapligt med tanke på att 2,0 med 20 har 140hk original. Har man orken och tiden så skulel jag tippa på att det är bättre att bygga om motorn du har till en "2,5" men det är i vilket fall pengar i sjön.

Vad är det som gör 2.0an till den sämsta motorn? borde va samma som 2.5an med annan borrning. eller?

Den är vidrigt slö. Men förutom det så är dem inte nå sämre så sett än andra motorer i den delen av familjen. 126 hk tilltalar bara folk som är extremt ointresserade av prestanda och aldrig drar släp. Eller är snål och tycker det är för dyrt med nåt värre.
Borrning + slaglängd skiljer till att börja med, sen har jag för mig att det dessutom är andra kammar, men är lite osäker på den pukten.


9 117 Inlägg
20 februari 2010
#11
Får du upp den i 143hk och sen är det väl om du kanske skulle ha GLT kammar i den, så kanske det kan bli lite roligare än orginal i alla fall.


888 Inlägg
20 februari 2010
#12
Putteliten skrev:
Får du upp den i 143hk och sen är det väl om du kanske skulle ha GLT kammar i den, så kanske det kan bli lite roligare än orginal i alla fall.

Och hur hade du tänkt han skulle få dom att passa?

9 117 Inlägg
20 februari 2010
#13
HenkeTIC skrev:
Putteliten skrev:
Får du upp den i 143hk och sen är det väl om du kanske skulle ha GLT kammar i den, så kanske det kan bli lite roligare än orginal i alla fall.

Och hur hade du tänkt han skulle få dom att passa?

Du skrev ju tidigare att 2.5an var samma som 2.0 med annan borrning....


888 Inlägg
20 februari 2010
#14
Jo men 2,5an som är samma som 2,0an är bara 10v men GLT är 20v wink

9 117 Inlägg
1 570 Inlägg
20 februari 2010
#16
Christofer_Lundgren skrev:
Tja
Tänkte bara kolla lite lätt om det är någon som vet dom det finns chiptrim till Volvo 850 2,0Se ?
Har inte sett någon men har för mig att jag har hört att det ska finnas tongue
Någon som vet nått ?smile

Vad drar en sån om man snålkör? Kunde vara kul att veta jämfört med 2.5an.

888 Inlägg
20 februari 2010
#17
Har en likadan och min drar 0.9 med hård körning, men den är riktigt jävla slö har aldrig haft eller kört en slöare bil. 0-100 på 14 sekunder haha, taget med klocka och hastighetsmätare. På motorväg dricker den 1.0 i 110 och ökar man så dricker den rejält.

Tjejen kör den på 0.7-0.8 endast stadskörning.

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
219 Inlägg
27 februari 2010
#20
Har själv en 2.0:a och inte tycker jag den är så slö.Fick tag i ett chip till den,men tyvär så funkade det inte.Lamba lampan varna hela tiden,så det är bara att söka vidare.Och sedan,stadskörning 0,7-0,8 låter inte troligt.

Kostar att ligga på topp


Sök