3925
Sök

Honda civic -95 kokade, när jag starta bilen efter pendlade varvtalen mellan 1000-2000 varv.. Hjälp!

344 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
tjenare, va ute å körde en sväng i stan för en liten stund sedan.. Påväg hem kände jag att det började bli varmt som i en bastu i bilen, och kollade automatiskt på kyltempen.. då va den på väg upp mot det röda, sen kände jag att det började lukta glykol i hela bilen, så jag svängde av på en statoiltapp och väntade på bogsering.. väl på min parkering när bilen skulle in på sin plats så va de 1 meter snö typ, så de gick inte att knö in bilen, så jag startade den och tänkte köra in den.. la då märke till att varvtalen pendlade mellan 1000 och 2000 rpm, som om någon satt och pumpgasade.. SNÄLLA, kan någon säga vad det kan vara för fel ?

Tack på förhand !

344 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
ingen? sadsadsad

74 Inlägg
20 februari 2010
kan vara så att termostaten/fjädern gått av och inte öppnar=sticker i värme. Fråga, har bilen stått en längre tid innan du körde sist? kolla olja samt kylvätskan, är oljan vit/grå eller olja i kylarvätskan har förmodligen topplockspackningen gått. ev. blir lite svårt för tändstiften att tända schysst, såg du om det började ryka vitt från avgasröret? börja med de!

Sök