4224
Sök

Elavbrott i 0,1 sekunder - mitt under färd.. vad är problemet här?

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Detta har hänt ungefär 7-8 gånger de senaste 2-3 månaderna.

Hände nyss när jag var på väg hem från flickvännen. Allting slockande i cirka 0,1 sekunder.. belysningen, radion, ja allt förutom bilen då big_smile

Denna gång hände det i samband med att jag höjde stereon men det har även hänt när jag bländar med helljset.. känns som att det finns för lite ström eller så..

Kan detta ha att göra med låg vätskenivå i batteriet? Eller liknande? Dåligt batteri?

Kom igen.. hjälp mig här smile jag vet att det finns duktiga och kunniga hjärnor här på Gorg.

Mycket tacksam för svar smile

NissanMotorsport
20 februari 2010
Ja, något me batteriet eller dess kablar är det ju sannolikt smile sitter polerna fast ordentligt? kolla så det inte ärjat..isåfall gör rent och ha på lite WD-40 funkar bra.. är inte så mer insatt i detta, så mer vågar ja inte säga tongue än att kolla jordkabeln eller rså smile

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:
Ja, något me batteriet eller dess kablar är det ju sannolikt smile sitter polerna fast ordentligt? kolla så det inte ärjat..isåfall gör rent och ha på lite WD-40 funkar bra.. är inte så mer insatt i detta, så mer vågar ja inte säga tongue än att kolla jordkabeln eller rså smile

Okej tack för tipsen. Har redan kollat batterikablarna men kan ju hända att jag behöver göra rent det lite.

Om det är någon annan som har tips så skriv gärna smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 februari 2010
Glapp i någon kabel eller anslutning, skulle det va för lite kräm borde du inte ens få igång bilen men om så skulle det inte slockna utan alla lampor osv skulle dimmas ned.
Hade liknande symptom förut när ett relä låg och drog ström så man fick rycka bort polskorna när man parkerade. Polskon på positiv sida satt tillräckligt slappt för att glappa till ibland.

Rock'n Roll

Motborgare
1 099 Inlägg
20 februari 2010
TenZer skrev:
Glapp i någon kabel eller anslutning, skulle det va för lite kräm borde du inte ens få igång bilen men om så skulle det inte slockna utan alla lampor osv skulle dimmas ned.
Hade liknande symptom förut när ett relä låg och drog ström så man fick rycka bort polskorna när man parkerade. Polskon på positiv sida satt tillräckligt slappt för att glappa till ibland.

Tror inte det har med polskorna eller jordingen till acken. Generatorn borde hålla spänningen uppe även om det är dålig kontakt i polskor eller jordning till acken. Jag tror mer på glapp i tändningslåset.

-- K

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Tack för svaren grabbar!

Ska kolla på det närmare nu när jag åker upp till kussen i E-tuna.. han har verkstad där.

1. Ska kolla polskorna
2. Ska kolla tändningslåset
3. Övriga kontakter

4. Något mer som någon kan tipsa om?

112 Inlägg
2 april 2010
laddningsregulatorn!

Najs
2 april 2010
tog du tid o kom fram te att de va just 0.1sek?? wink

10 287 Inlägg
2 april 2010
Nej.

Batteriet dör inte under 0.1 sekunder för att en laddningsregulator får hicka.

/Göran

mercedesmannen skrev:
laddningsregulatorn!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

yrkeschaufför
709 Inlägg
2 april 2010
kanske är något glapp i jordflätan?

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Sök