3611
Sök

Tryckslangar s70 99:a

41 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Tja! undrar om nån vet vart man kan få tag på tryckslangar till en s70 2.4T 99:a? (silikon) står på varenda sida typ att dom har slangar till Volvo 850/S70/V70 Turbo 94-98. har prövat de kittet och de passar ej. Mvh Jimbo

V o L v O

5 089 Inlägg
21 februari 2010
Du ska väll inte ha bara silikon slangar på trycksidan? vattenslangarna kan du ha helt i silikon. tryckslangarna ska helst vara i aluminium eller stål, med så lite slang som möjligt.

\Lindgren

41 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Nja!? jag tänkte ju byta ut org slangarna allafall mot en sånt kit. eller tkr du jag ska köpa alu rör och köpa lösa slangar i skarvarna eller?

V o L v O

593 Inlägg
21 februari 2010
Har din bil elektriskt eller mekaniskt gasspjäll?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
21 februari 2010
Jimbo_volvo skrev:
Nja!? jag tänkte ju byta ut org slangarna allafall mot en sånt kit. eller tkr du jag ska köpa alu rör och köpa lösa slangar i skarvarna eller?

precis

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

41 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Har elektriskt gasspjäll

Jerk-R skrev:
Har din bil elektriskt eller mekaniskt gasspjäll?

V o L v O

41 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Men är de inte en slang i de kittet som ser ut som ett T kors ungefär två större ingångar och ett mindre? hur ska ja få tag i den slangen om jag ska köpa lösa slangar i skarvarna? eller finns den att köpa lös?

V o L v O

593 Inlägg
22 februari 2010
Eftersom att du har elektroniskt gasspjäll så kommer alla slangar passa utom den sista som sitter mot gasspjället.

Den slangen ser annorlunda ut, men det hade inte förvånat mig om man hade kunnat såga till den så den passar ändå, alternativt så får du väl mäta dig fram o köpa en sån slang lös till sista böjen.

//Jerker

Sök