4233
Sök

Bränsle förbrukning, Ford Sierra 2,0?

39 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Någon som besitter kunskapen? smile

årsmodell: 84-93

Tack på förhand,
MVH///Flamur
Senast redigerat av flamur (21 februari 2010)

3 354 Inlägg
21 februari 2010
2,0 (dohc) 89-93 låg jag på ca 0,83 blandad körning

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

39 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
inte så insatt i det, men kolla blocket och sökte lite, såg 2.0motorn i en skapligt billig bil därför jag frågar.

Är det stora skillnader på 2.0 motorn under åren jag angav alltså? finns väl bara dohc och sohc? *wikipedia*

Seth, hur ser din körning ut? mycket gas lr lagom brukskörning? smile

3 354 Inlägg
21 februari 2010
nja det var ingen ecodriving iaf å ca 50-50 stad o landsväg i det var vintertid så man låg lite brett tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

39 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
då kan man dra slutsatsen att den är rätt billig i drift mao smile kan säkert få ner den till 0.7 tom? helförsäkringen var ju riktigt billig också på 4400 helår, riktigt bra ekonomi.

1 798 Inlägg
21 februari 2010
inte för att detta har me din fråga att göra men kostar man verkligen på en gammal sierra helförsäkring då  sierras andrahandsvärde är allt annat än bra dem lär inte de dig många kr vid eventuell utbetalning

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

130 Inlägg
21 februari 2010
Om det är en Doch så är det en mycket billig motor! Jag hade en -92 CLX med den motorn tidigare, och den är riktigt soppasnål. Och då menar jag mycket, jag körde upp till Hemavan med fyra pers, två skotrar och ganska mycket packning och körde på exakt 1L/mil. Kör man ensam så handlar det om mellan 0,75-0,85L/milen

39 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
fredde85 skrev:
inte för att detta har me din fråga att göra men kostar man verkligen på en gammal sierra helförsäkring då  sierras andrahandsvärde är allt annat än bra dem lär inte de dig många kr vid eventuell utbetalning

jag räknar alltid på hel, lättast att hålla reda på hur billig/dyr varje bil är då =P men du tänker helt rätt, inte värt det nej.

39 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
lillrackarn skrev:
Om det är en Doch så är det en mycket billig motor! Jag hade en -92 CLX med den motorn tidigare, och den är riktigt soppasnål. Och då menar jag mycket, jag körde upp till Hemavan med fyra pers, två skotrar och ganska mycket packning och körde på exakt 1L/mil. Kör man ensam så handlar det om mellan 0,75-0,85L/milen

perfekt med lite mer siffror, tackar! smile Låter inte alls farligt detta.

Oturen själv
593 Inlägg
24 februari 2010
ligger du å puttrar i 90 kan du ha ner den på 0.65 - 0.75.... dvs om den mår bra etc..

Brum

Sök