2160
Sök

Fylla en pool!

171 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Någon som vet vart man vänder sig om man vill ha hjälp med att fylla en pool? smile

Har hört att man skall kunna vända sig till räddningstjänsten, men stämmer det?
Senast redigerat av MissMotor (22 februari 2010)

“I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”

3 259 Inlägg
22 februari 2010
Dom brukar hjälpa mig iaf, men då känner ju jag en som jobbar där...
Senast redigerat av JonR (22 februari 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

171 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Det gör ju inte jag! smile

A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”

3 259 Inlägg
22 februari 2010
Bara att knalla dit o använda din kvinnliga charm eller en kanellängd så finns nog någon tapper brandman som kan hjälpa dig!smile Men prata då med någon på golvet, inte nån på kontoret!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

1 534 Inlägg
22 februari 2010
Vattenslang? wink
vi använder det till våran pool men det tar ju ett par dagar big_smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 februari 2010
Några jag känner fick hjälp av brandkåren med att fylla poolen smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

171 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
Vattenslang? wink
vi använder det till våran pool men det tar ju ett par dagar big_smile

Har egen brunn och vill inte tömma den totalt smile
Poolen är 7,5x4 m. och 1,4 djup, det blir en del vatten! hmm

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 februari 2010
Vänta på regnet!

Var bara tvungen big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

FreddeK
22 februari 2010
jag kan fylla dig, nej jag mena den, ja polen alltså=) det står ju inte vad du ska fylla den med ju, snö kanske=)

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
22 februari 2010
FreddeK skrev:
jag kan fylla dig, nej jag mena den, ja polen alltså=) det står ju inte vad du ska fylla den med ju, snö kanske=)

lollollol

får man fråga varför man vill fylla en pool såhär års? extrem längtan efter sommaren? wink

1 814 Inlägg
22 februari 2010
Dra fram en slang och börja fyll, under tiden som du väntar ringer du till närmaste brandstation och ber snällt.

3 259 Inlägg
22 februari 2010
Om du nu får tag på en brandslang som kan fylla poolen så se till att ha ca 3-5cm vatten i den redan och att "golvet" är utslätat då det kan vara lite pill med det.. så man inte börjar krångla när brandbilen redan är där menar jag! Det tar inte många minuter att fylla en pool med brandbil direkt!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

135 Inlägg
22 februari 2010
Leker lite med tanken på att fylla din pool med vattenslang.En vatten slang ger i "normala" fall någonstans mellan 5-15L/min och du har har en pool på 42 kubik,och om man tar ett mellanting på 10 liter/minut så blir de ju 70 timmar !
När min far skulle fylla sin pool så ringde han komunen (uddevalla) så kom dom med tankbil !

171 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
FreddeK skrev:

Höhöhö...

171 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Skall givetvis inte fylla poolen nu, men det är ju bra att veta vart man skall vända sig när man väl skall fylla den big_smile Den är förövrigt gjuten så jag slipper jävlas med skrynklor på botten wink

Skall nog ta och höra med brandkåren om dom kan hjälpa eller ringa till kommunen som nån föreslog.

1 482 Inlägg
23 februari 2010
brandkåren brukar hjälpa till med detta. En bekant till familjen har pool och då fick bradkåren åka 3 vändor för att fylla hans pool smile

BLT Service
Theracords Music Label

<3 Japs
680 Inlägg
23 februari 2010
Jag vet, RING POOLIA!

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 februari 2010
Arcangelus skrev:
Jag vet, RING POOLIA!

Hahahaha lol

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

171 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Fick precis tillbaka ett mail från brandkåren där dom säger att dom INTE fyller poolar! sad

Så då blir det väl att höra med kommunen kanske. Någon som vet namnet på nått företag som kör vatten (behöver ju inte vara i pool samanhang egentligen) ?

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 februari 2010
MissMotor skrev:
Fick precis tillbaka ett mail från brandkåren där dom säger att dom INTE fyller poolar! sad

Så då blir det väl att höra med kommunen kanske. Någon som vet namnet på nått företag som kör vatten (behöver ju inte vara i pool samanhang egentligen) ?

Sök efter nån som tömmer slambrunnar o dyligt, de brukar kunna göra sånt med (inte med samma bilar då förhoppningsvis) lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök