3189
Sök

Volvo Guard slutat funka till 850-95

15 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Ojoj vilken jättebild det blev.
Vet inte vilken modellbeteckning larmet har för manualen säger bara Volvo Guard Alarm system och fjärrkan ser ni ju med önskvärd tydlighet.
Inuti på kretskortet står att läsa: TX3A2     2090101A   och på en liten lapp under svarta panelen: W436
Slutade bara gå en dag i kylan. Kollade runt på forumet och det mesta jag hittade härleddes till fj.
Trodde givetvis att det var knappcellerna i fj. som tagit slut.
Dessa byttes men det funka inte. Fick fj. uppmätt av en händig radioamatör: -Sänder stark signal.
Lampan i statuspanelen på dörrstolpen blinkar också och indikerar inget fel i larmslinga.
Finns det något sätt att felsöka mer innan jag tvingas åka till Bilia?
Mvh Pälle

[img]https://www1.garaget.org/gallery/archive/84759/865350_68jt4m.jpg[/img]

664 Inlägg
23 februari 2010
Kolla någon säkring, tror det är 6:ans säkring. Dra upp den och stoppa ner den, tror det nollställer då. Hade problem med mitt larm, när jag gjorde så då funkade det faktiskt. Dock har jag en 850 -94.

15 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Hej och tack för snabb respons!
6:an är till c-lås och det är ju intimt förknippat med larmet.
Drog ur den (och faktiskt alla andra också) och satte tillbaka...
men dessvärre hjälpte inte det...
Vet du var själva "moderskeppet" till larmet brukar vara monterat?hmm
Kanske det sitter nån hängsäkring vid boxen?
Fast då skulle ju inte statuspanelen varken blinka eller tuta förresten.
Faan...det luktar dyrt det här...sad

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
24 juli 2011
Hejsan har en 855 volvo guard. larmet verkar funka så till vida att det tjuter om bilen. men vare sig status lampa eller blinkers funkar. tex när man larmar/larmar av bilen. Någon som har en ide?

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Sök