Då va det dags igen, nya byggen och nya tag, har denna gång skaffat på mig en Audi som ska vässas till lite, valet föll ganska lätt på Audi denna gång då jag ville ha en bra grund att utgå ifrån motormässigt.
Tanken med denna bil blir att INTE börja skruva i alla ändar som jag gjort på tidigare byggen och sedan tröttnat ur.
Tanken är att få till en relativt driftsäker 500awhp bil.
Specs på motorn kommer så småningom men här är lite bilder på vad som trillat in.
Turbo sidan ser dock ut såhär:
x: SC6262 med 0.82A/R på turbin samt T3fläns och v-band ut.
x: PPF tillverkat grenrör i svartstål, ska skickas in på coatning.
x: Audi WG med coatat hus.
x: Downpipe samt hela avgassystemet i RF
Motorn:
x: Std kolvar med nya ringar, std komp.
x: H-Profils stakar.
x: Samtliga lager och packningar byts.
x: Arp till både ramlager överfallen samt till toppen.
Grenröret, PPF made.
SC6262 0.82, T3
V-bands fläns i rf och klämma, samt nippel för matarledningen monterat.
Hela turbo sidan snart klar, ska bara köpa en till WG.
Bilder på lite skit som ramlat in, kommer mer prylar!
Kopplingarna till höger har legat ett tag.
2xAN12 högst upp till vänster, 1xAN10 i mitten sen AN8or, lilla är en AN4 till matningen.
Känns som mätaren kommer ligga i bott relativt ofta med Sc62an. :wink:
Här mekades det tryckrör för sommaren 2009es lek och ståhej.
Snart så!
Klart!
Ja, det ramlar då in delar hela tiden tycker jag, så snart lär jag ju få börja skruva!
Väntar lager samt packningar till botten sen är den klar.
Delar vart man än kollar:
Kolfibermatta, ska klä lite detaljer:
Vi omorganiserade lite i garaget så hon fick stå i snön å frysa en stund, skitig som fan:
Nu står hon där hon ska stå, motorn är snart ur den också, nya bilder kommer sen då jag glömde kameran uppe i garaget.
Undebart garage med travers, kök, ombytesrum med dusch å skithus.
Finns även en mindre hall med plats för 2 bilar.
Då va motorn lyft, skitig som fan visade det sig så nästa steg är att tvätta allt grundligt för att sedan montera isär maskin.
Här lär jag gå på med hårdhandskarna.
Fälgarna kommer bli dessa inför 2010: RW3 Noble i 19x9" med 1,75" läpp
Observera att jag mycket väl vet om hur skitiga delarna är, det är väl pga tidigare ägares ovana med motortvättar osv.