2501
Sök

(Köpråd) Suv/Jeep

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
27 februari 2010
#21
Vet inte hur de är nu för tiden, men provkörde en Santa Fe med en kompis för 5 år sedan.
Det var nog den mest värdelösa "fyrhjulsdrift" jag varit med om. När vi skulle testa den körde vi fast, den drev bara på framhjulen, först efter 5-10 sekunder när man hade grävt ner sig började bakhjulen driva.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 562 Inlägg
27 februari 2010
#22
Mogel skrev:
Ingen som vet om några fler modeller?



Santa fe'n blir det nog inte tycker när man kollar på blocket att alla har dyra fel väldigt tidigt så det känns som den inte är så hållbar. hmm

korta serviceintervall och billigt ihopsatta

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
27 februari 2010
#23
blacken skrev:
Pierre_r skrev:
Problemet med gammla land rovers heter Luckas...

Du menar väl inte Herr Lucas, mörkrets uppfinnare..big_smile

Jo, den j*veln är det wink


blacken
27 februari 2010
#24
Pierre_r skrev:
blacken skrev:
Pierre_r skrev:
Problemet med gammla land rovers heter Luckas...

Du menar väl inte Herr Lucas, mörkrets uppfinnare..big_smile

Jo, den j*veln är det wink

Han har en kusin också, Mr Delco, han har du väl hört om.. tongue

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
27 februari 2010
#25
marwin_of_sweden skrev:
Vet inte hur de är nu för tiden, men provkörde en Santa Fe med en kompis för 5 år sedan.
Det var nog den mest värdelösa "fyrhjulsdrift" jag varit med om. När vi skulle testa den körde vi fast, den drev bara på framhjulen, först efter 5-10 sekunder när man hade grävt ner sig började bakhjulen driva.

Var det inte santa fe det stog om i någon tidning för några år sen? om man råkade hamna i en viss vinkel så blev bilen bara 1hjulsdriven fast än 3 hjul var på marken? dvs den drev på hjulet som var i luften.
något sånt tror jag det var men jag kan ju ha fel, det var ju trots allt några år sen jag läste det.


Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
27 februari 2010
#26
blacken skrev:
Pierre_r skrev:
blacken skrev:

Du menar väl inte Herr Lucas, mörkrets uppfinnare..big_smile

Jo, den j*veln är det wink

Han har en kusin också, Mr Delco, han har du väl hört om.. tongue

Han har jag bara träffat 1 gång men det var när min generator i jeepen hade sagt upp sig. Sen har han hållt sig undan


KUNG
441 Inlägg
2 mars 2010
#27
Toyota rav4 för och nakdelar? Någon som vet? neutral


Forummoderator
10 576 Inlägg
2 mars 2010
#28
blacken skrev:
Ducka för Jeep Grand Cherokee, dom är det värsta rasslet i det segmentet av alla märkena, bara skit rätt igenom.

Förmodligen lär sig folk solla bort dessa inlägg utan underbyggnad, men jag skriver en rad för att förtydliga att Grand Cherokee är absolut inte skit rätt igenom.

Sen förefaller det rätt naturligt att en modernare santa fee eller vilken SUV som helst är en vettigare bruksbil på vägen än en bil med stor motor och permanent 4x4 som Cherokee XJ/ZJ, men skit rakt igenom...  njaaa

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 mars 2010
#29
Mogel skrev:
Toyota rav4 för och nakdelar? Någon som vet? neutral

Fördelar: Pålitlig, rolig (rätt rejält kul att köra faktiskt), smidig.

Nackdelar: Mer Suv än terrängbil och bullrig med mycket vägljud.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

KUNG
441 Inlägg
3 mars 2010
#30
Rquired skrev:
Mogel skrev:
Toyota rav4 för och nakdelar? Någon som vet? neutral

Fördelar: Pålitlig, rolig (rätt rejält kul att köra faktiskt), smidig.

Nackdelar: Mer Suv än terrängbil och bullrig med mycket vägljud.

Bara fördelar då. smile Eftersom hon inte kommer köra offroad med den.. wink  Ska troligtvis kolla på en i helgen.


Sessa!
50 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
#31
Mogel skrev:
Rquired skrev:
Mogel skrev:
Toyota rav4 för och nakdelar? Någon som vet? neutral

Fördelar: Pålitlig, rolig (rätt rejält kul att köra faktiskt), smidig.

Nackdelar: Mer Suv än terrängbil och bullrig med mycket vägljud.

Bara fördelar då. smile Eftersom hon inte kommer köra offroad med den.. wink  Ska troligtvis kolla på en i helgen.

Herregud, inte kommer jag höra något buller när "lådan" pumpar för fullt där bak wink

Jag tror även RAV4 passar mig storleksmässigt, och någon värre terrängkörning än att komma till huset och köra grusvägar tror jag inte det kommer o bli nej, så, det verkar som om detta är en bil för mig big_smile Vi får hoppas!!

En handling kan få oanade konsekvenser.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 mars 2010
#32
Jo, Rav4 är en väldigt trevlig bil och även om den är bullrig är det ingen katastrof. En väldigt trevlig bil, har själv varit inne lite på modellen. Ett tips är att kolla efter en årsmodell 2004 eller senare då framför allt inredningen blev så mycket bättre. Tyvärr ligger dem förmodligen lite över budget för dig smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

blacken
3 mars 2010
#33
torpis skrev:
blacken skrev:
Ducka för Jeep Grand Cherokee, dom är det värsta rasslet i det segmentet av alla märkena, bara skit rätt igenom.

Förmodligen lär sig folk solla bort dessa inlägg utan underbyggnad, men jag skriver en rad för att förtydliga att Grand Cherokee är absolut inte skit rätt igenom.

Sen förefaller det rätt naturligt att en modernare santa fee eller vilken SUV som helst är en vettigare bruksbil på vägen än en bil med stor motor och permanent 4x4 som Cherokee XJ/ZJ, men skit rakt igenom...  njaaa

Oja, dom är ett under av tillförlitlighet och hållbarhet, få se nu strulande elsystem/motorstyrning, grenrör som ständigt spricker, (i varje fall på hyvelbänken) motorfästen som lunchar, automatlådor som rasar efter en 10,000 till 14,000 mil, bakaxlar ska vi inte snacka om dom står om spön i backen osv,osv.
Förresten jag har ägt en har du?.

Och på XJ/ZJ så kan man koppla ur fyrkrafsen..
Senast redigerat av blacken (3 mars 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 mars 2010
#34
blacken skrev:
torpis skrev:
blacken skrev:
Ducka för Jeep Grand Cherokee, dom är det värsta rasslet i det segmentet av alla märkena, bara skit rätt igenom.

Förmodligen lär sig folk solla bort dessa inlägg utan underbyggnad, men jag skriver en rad för att förtydliga att Grand Cherokee är absolut inte skit rätt igenom.

Sen förefaller det rätt naturligt att en modernare santa fee eller vilken SUV som helst är en vettigare bruksbil på vägen än en bil med stor motor och permanent 4x4 som Cherokee XJ/ZJ, men skit rakt igenom...  njaaa

Oja, dom är ett under av tillförlitlighet och hållbarhet, få se nu strulande elsystem/motorstyrning, grenrör som ständigt spricker, (i varje fall på hyvelbänken) motorfästen som lunchar, automatlådor som rasar efter en 10,000 till 14,000 mil, bakaxlar ska vi inte snacka om dom står om spön i backen osv,osv.
Förresten jag har ägt en har du?.

Och på XJ/ZJ så kan man koppla ur fyrkrafsen..

Han äger en 1995a just nu i alla fall!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

blacken
3 mars 2010
#35
Rquired skrev:
blacken skrev:
torpis skrev:

Förmodligen lär sig folk solla bort dessa inlägg utan underbyggnad, men jag skriver en rad för att förtydliga att Grand Cherokee är absolut inte skit rätt igenom.

Sen förefaller det rätt naturligt att en modernare santa fee eller vilken SUV som helst är en vettigare bruksbil på vägen än en bil med stor motor och permanent 4x4 som Cherokee XJ/ZJ, men skit rakt igenom...  njaaa

Oja, dom är ett under av tillförlitlighet och hållbarhet, få se nu strulande elsystem/motorstyrning, grenrör som ständigt spricker, (i varje fall på hyvelbänken) motorfästen som lunchar, automatlådor som rasar efter en 10,000 till 14,000 mil, bakaxlar ska vi inte snacka om dom står om spön i backen osv,osv.
Förresten jag har ägt en har du?.

Och på XJ/ZJ så kan man koppla ur fyrkrafsen..

Han äger en 1995a just nu i alla fall!

Stackarn..

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
3 mars 2010
#36
blacken skrev:
Och på XJ/ZJ så kan man koppla ur fyrkrafsen..

Jag skulle vilja se dig koppla ur 4hjulsdriften på en ZJ eftersom den är konstant 4hjulsdriven wink
Den går att koppla ur men bara till neutral.
Senast redigerat av Pierre_r (3 mars 2010)


blacken
3 mars 2010
#37
Pierre_r skrev:
blacken skrev:
Och på XJ/ZJ så kan man koppla ur fyrkrafsen..

Jag skulle vilja se dig koppla ur 4hjulsdriften på en ZJ eftersom den är konstant 4hjulsdriven wink
Den går att koppla ur men bara till neutral.

Ajdå "My mistake" men på XJ går det i allafall big_smile.. (det gick på min)

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 mars 2010
#38
blacken skrev:
Pierre_r skrev:
blacken skrev:
Och på XJ/ZJ så kan man koppla ur fyrkrafsen..

Jag skulle vilja se dig koppla ur 4hjulsdriften på en ZJ eftersom den är konstant 4hjulsdriven wink
Den går att koppla ur men bara till neutral.

Ajdå "My mistake" men på XJ går det i allafall big_smile.. (det gick på min)

Jesus...   ska man trycka till nån kan man väl iaf ha torrt på fötterna själv.

Jag har inte höjt bilen till skyarna heller utan bara konstaterar att den inte är skit rakt igenom.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

blacken
3 mars 2010
#39
torpis skrev:
blacken skrev:
Pierre_r skrev:

Jag skulle vilja se dig koppla ur 4hjulsdriften på en ZJ eftersom den är konstant 4hjulsdriven wink
Den går att koppla ur men bara till neutral.

Ajdå "My mistake" men på XJ går det i allafall big_smile.. (det gick på min)

Jesus...   ska man trycka till nån kan man väl iaf ha torrt på fötterna själv.

Jag har inte höjt bilen till skyarna heller utan bara konstaterar att den inte är skit rakt igenom.

Det är din åsikt, min är att den är skit rakt igenom..

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 mars 2010
#40
blacken skrev:
Rquired skrev:
blacken skrev:

Oja, dom är ett under av tillförlitlighet och hållbarhet, få se nu strulande elsystem/motorstyrning, grenrör som ständigt spricker, (i varje fall på hyvelbänken) motorfästen som lunchar, automatlådor som rasar efter en 10,000 till 14,000 mil, bakaxlar ska vi inte snacka om dom står om spön i backen osv,osv.
Förresten jag har ägt en har du?.

Och på XJ/ZJ så kan man koppla ur fyrkrafsen..

Han äger en 1995a just nu i alla fall!

Stackarn..

skärpning, det tonen accepteras inte på garaget. Gör en uppryckning och kom med kreatia inlägg istället för spydigheter.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök