2673
Sök

Täcker avställnings försäkringen de skador som blir om taket på garaget rasar in?

5 198 Inlägg
28 februari 2010
varför skulle bilens försäkring täcka ? är väl husets försäkring som ska täcka detta (villa försäkring) eller liknande

NissanMotorsport
28 februari 2010
Trådstartare
gamlingen skrev:
varför skulle bilens försäkring täcka ? är väl husets försäkring som ska täcka detta (villa försäkring) eller liknande

avställnings försäkring som försäkrar inbrott sabotage och det.. så inte omöjligt att de skulle täcka det?

jorgen72
28 februari 2010
Trådstartare
gamlingen skrev:

Det är inte säkert husets försäkring täcker heller du måste ha skottat o hållt efter taket om försäkringen ska gälla så det är svårt o få ersättning där ifrån också.

NissanMotorsport
28 februari 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
gamlingen skrev:

Det är inte säkert husets försäkring täcker heller du måste ha skottat o hållt efter taket om försäkringen ska gälla så det är svårt o få ersättning där ifrån också.

vi har tilläggs försäkring på garaget och vi har ringt och frågat..frågan var simpel..om taket rasar in pågrund av snö, täcker försäkringen det? svar ja.. fick vi

jorgen72
28 februari 2010
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:
jorgen72 skrev:
gamlingen skrev:

vi har tilläggs försäkring på garaget och vi har ringt och frågat..frågan var simpel..om taket rasar in pågrund av snö, täcker försäkringen det? svar ja.. fick vi

Jag har också kollat med försäkringsbolaget o dom sa att man måste hålla efter taket o kunna bevisa att man har skottat för att få ersättning o det täcker absolut inte en vattenskada pga snö på taken
Senast redigerat av jorgen72 (28 februari 2010)

NissanMotorsport
28 februari 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
NissanMotorsport skrev:
jorgen72 skrev:

Jag har också kollat med försäkringsbolaget o dom sa att man måste hålla efter taket o kunna bevisa att man har skottat för att få ersättning o det täcker absolut inte en vattenskada pga snö på taken

Okej, konstigt, vi skulle iaf få.. du kanske inte har en tillläggsförsäkring?

Meister
6 763 Inlägg
28 februari 2010
NissanMotorsport skrev:
XdanneX skrev:
Rasar taket in av mycket snö täcker inga försäkringar! De står i försäkringsvilkoren för hemförsäkringen att man måste skotta taket vid onormal snömängder.

mvh// Danne på Hagmans tak

jo, vi har tillläggs försäkring och vi får nytt garage.. vi har ringt och frågat.

Har ju svårt att tro att du får ett nytt garage om det gamla är så dåligt. Du får nog ersättning men bara en liten del av vad det kostar att bygga ett nytt garage

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
28 februari 2010
Rasar ett tak på garaget in pga orimliga mängder snö på taket så täcker varken en vanlig villa försäkring eller bilförsäkring detta.

Bilförsäkringen kommer bara anse att det är fastighetsägarens ansvar.

Fastighetsförsärkingen kommer anse att du misskött fastigheten genom att ej snöröja taket. ingen ersättning.

Sen finns det säkerligen extraförsäkringar som kan täcka ras på grund av snö? (någon form av drulle?) men det normal är att dom anser att det är självförvållat.

Har du skottat taket och har max ett par centimeter snö på taket är det dok en helt annan fråga.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

NissanMotorsport
28 februari 2010
Trådstartare
Jag kan inget mer säga än att vi har ringt upp och frågat och dom har sagt att vi får ett nytt garage för 250.000 kr om vårat nu skulle rasa in..vet att vanliga villaförsäkringen inte täcker det men vi har tillläggsförsäkring som dom såg när vi ringde och fråga.. Litar på dom jag..

Men det var inte garaget de var tal om..utan bilen

jorgen72
28 februari 2010
Trådstartare
NissanMotorsport skrev:
Jag kan inget mer säga än att vi har ringt upp och frågat och dom har sagt att vi får ett nytt garage för 250.000 kr om vårat nu skulle rasa in..vet att vanliga villaförsäkringen inte täcker det men vi har tillläggsförsäkring som dom såg när vi ringde och fråga.. Litar på dom jag..

Då borde extra försäkringen gälla bilen också bilförsäkringen gäller nog inte

NissanMotorsport
28 februari 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
NissanMotorsport skrev:

Då borde extra försäkringen gälla bilen också bilförsäkringen gäller nog inte

Aa ok, ska leta på lite mer info om detta, återkommer när jag vet något om hur de ligger till..

Sök