3397
Sök

Turbon laddar inte tillräckligt!

42 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
På min Saab vägrar turbon ladda mer än fullt på vitt.
Det finns ju som sagt trelägen Vitt,gult,rött.
Men den kommer aldrig till gult eller rött, hur mycket man en gasar vad kan vara felet?

Bilen är en Saab 9.3 2,0T -98.

Tacksam för svar
Senast redigerat av Audi80-v6 (6 mars 2010)

VD :=)
90 Inlägg
28 februari 2010
2 skilda fel. airbag lampan kan du ju skia i så länge men att bilen e skit seg låter ju kasst ska kolla in vad du har för nått smile

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 februari 2010
kolla alla vacumslangar vid motorn, det kan vara en lite spricka i någon, som gör att den inte laddar som den ska. Så antingen byter du alla vacumslangar eller så får du vacumtesta alla smile Det är i alla fall det vanligaste felet med att den inte laddar.

218 Inlägg
28 februari 2010
kolla så inte piggen som wastegaten sitter med har lossnat, isf laddar bilen jäävligt kasst

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

42 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Ska snart ut och kolla lite!

När jag köpte bilen sa personen att den varit på en verkstad, och då hade de sagt att eftersom airbagen lyste så kunde en slags "säkerhets sak" spärra turbon så att man inte kommer upp i så höga hastigheter, är det ren bullshit?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 februari 2010
hahaha ja det är bullshit

2slow

42 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Det sög ju fan, jag som hade hoppats att de va så simpelt wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 februari 2010
Det är nog simpelt, är troligtvis vacumslangar, eller WG stången för att turbon inte laddar som den ska. Airbagen vet jag dock inte, på min bil lyser/blinkar lampan, samt att min tuta inte fungerar, så där vet jag att lindan i ratten är trasig, funkar din tuta?

42 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Det är nog simpelt, är troligtvis vacumslangar, eller WG stången för att turbon inte laddar som den ska. Airbagen vet jag dock inte, på min bil lyser/blinkar lampan, samt att min tuta inte fungerar, så där vet jag att lindan i ratten är trasig, funkar din tuta?

`

Ja tutan fungerar som den ska!

WGn funkar som den ska och aggregatet låter inte trasigt.
Så förhoppningsvis är det vacumslangarna, men finns det mera saker som kan vara fel??

Mvh

Sök