3662
Sök

B230FK spikningar redan vid 0.7bar ladd.

Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#1
Tja.
I helgen så chipade jag bilen med ett BSR steg 2 chip. men fick inte till de riktigt med att ställa in de exakt på WG utan använder mig av pysventilen med.

WG är inställd på 0.7. Men spikar ... ?! Vad beror de på att de kommer lite soppa eller att jag inte har de laddet som chipet är kodat för ?
För i " pappret " jag fick med stod de att jag ska ladda mellan 0.95-1.0bar ...
Senast redigerat av XeptiQ (28 februari 2010)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

342 Inlägg
28 februari 2010
#2
vad kör du på för oktanhalt på bränslet??  väldigt viktigt att du inte har 95 för då spikar det..  minst 98 e ett måste


Lastbilschaufför
213 Inlägg
28 februari 2010
#3
har du kollat över pysventilen. Den verkar ju spöka

En rostfri bil är en bra bil! :)

357 Inlägg
28 februari 2010
#4
XeptiQ skrev:
Tja.
I helgen så chipade jag bilen med ett BSR steg 2 chip. men fick inte till de riktigt med att ställa in de exakt på WG utan använder mig av pysventilen med.

WG är inställd på 0.7. Men spikar ... ?! Vad beror de på att de kommer lite soppa eller att jag inte har de laddet som chipet är kodat för ?
För i " pappret " jag fick med stod de att jag ska ladda mellan 0.95-1.0bar ...

Har du gjort något annat med bilen förutom chip?
Försvinner spikningarna om du kör på lägre laddtryck?
Och man måste inte köra på 0.95-1.0bar utan det går utmärkt att ladda mindre.
Senast redigerat av aF (28 februari 2010)


Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#5
Just nu kör jag på 95 men tanken är att köra på E85

volvodrifter skrev:
vad kör du på för oktanhalt på bränslet??  väldigt viktigt att du inte har 95 för då spikar det..  minst 98 e ett måste

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#6
hur menar du med att spöka ?
när den är stängd helt så laddar jag ju med WG och då är de 0.7. men skruvar jag upp den lite så hamnar jag ju på drygt 1.0 bar..

danneda740 skrev:
har du kollat över pysventilen. Den verkar ju spöka

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#7
Ja jag har bytt kamrem... har inte testat de ännu om de fortfarande är kvar.. måste montera av wg då..
mjo de är ju sant .. behöver ju inte..

aF skrev:
XeptiQ skrev:
Tja.
I helgen så chipade jag bilen med ett BSR steg 2 chip. men fick inte till de riktigt med att ställa in de exakt på WG utan använder mig av pysventilen med.

WG är inställd på 0.7. Men spikar ... ?! Vad beror de på att de kommer lite soppa eller att jag inte har de laddet som chipet är kodat för ?
För i " pappret " jag fick med stod de att jag ska ladda mellan 0.95-1.0bar ...

Har du gjort något annat med bilen förutom chip?
Försvinner spikningarna om du kör på lägre laddtryck?
Och man måste inte köra på 0.95-1.0bar utan det går utmärkt att ladda mindre.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Lastbilschaufför
213 Inlägg
28 februari 2010
#8
Polaren har en audi.. Den pysen blev överbelastad så den gick hem... När den gjorde det så klarade han inte mkt ladd och då spikade den hela tiden..

En rostfri bil är en bra bil! :)

Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#9
okej men denna pysen är de jag har just nu..
http://www.creatix.se/Shop/Image/Article/CRBAIC011.jpg

danneda740 skrev:
Polaren har en audi.. Den pysen blev överbelastad så den gick hem... När den gjorde det så klarade han inte mkt ladd och då spikade den hela tiden..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 februari 2010
#10
chippet lär ju va anpassat för 98 så tanka i 98 så lär det försvinna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 februari 2010
#11
släng pysventilen långt åt helvete och fyll tanken med 98 så löser det sig nog.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#12
¨hmm okej men ska testa detta i morgn. men de är inte många mackar som har 98 längre..
men då kanske E85 funkar fint med ?
NITROUS skrev:
släng pysventilen långt åt helvete och fyll tanken med 98 så löser det sig nog.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 februari 2010
#13
anpassar du motordtyrning och bränslesystem för E85 så kan du ju köra på det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

342 Inlägg
28 februari 2010
#14
tanka v-power på shell eller 98 på tanka (volvo)  det gör jag alla andra ställen drar jag mig ifrån för bilen har tendenser till att spika..  bsr chip är inte lämpliga att tanka etanol på då bilen börjar tappa tomgång gå extremt ryckigt..


Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#15
Okej, anpassa.. du menar typ ställbar BTR och köra ? eller mappa om den ?

NITROUS skrev:
anpassar du motordtyrning och bränslesystem för E85 så kan du ju köra på det.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#16
hmm okej men de ska testas med antingen v-power eller 98

volvodrifter skrev:
tanka v-power på shell eller 98 på tanka (volvo)  det gör jag alla andra ställen drar jag mig ifrån för bilen har tendenser till att spika..  bsr chip är inte lämpliga att tanka etanol på då bilen börjar tappa tomgång gå extremt ryckigt..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 februari 2010
#17
XeptiQ skrev:
Okej, anpassa.. du menar typ ställbar BTR och köra ? eller mappa om den ?

NITROUS skrev:
anpassar du motordtyrning och bränslesystem för E85 så kan du ju köra på det.


beroende på hur seriöst det är så... andra spridare, soppapump, soppaslangar, soppafilter, mappning alt chip anpassat för E85.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#18
Aha okej.. jag kör ju fortfarande med original spridrare, org soppa pump + filter. och tror inte chipet är anpassat för E85 ..


NITROUS skrev:
XeptiQ skrev:
Okej, anpassa.. du menar typ ställbar BTR och köra ? eller mappa om den ?

NITROUS skrev:
anpassar du motordtyrning och bränslesystem för E85 så kan du ju köra på det.


beroende på hur seriöst det är så... andra spridare, soppapump, soppaslangar, soppafilter, mappning alt chip anpassat för E85.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 februari 2010
#19
kör på 98 då eller v-power

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Whatever :)
1 652 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
#20
yes men har ca 30 liter 95 kvar.. men de är bara att fylla upp resterande med 98 ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser


Sök