som sagt kyl vattnet bara försvinner när bilen går syns inget läckage på slangar eller värme paketet utbytt förra våren kommer ifrån en s6 a har fungerat kanon ända tills förra veckan då han tappade vattnet jag blir rent ut sagt tokig hittar inga läckage och det är inget vatten i oljan eller tvärt om någon som har nån ide om detta??
som sagt kyl vattnet bara försvinner när bilen går syns inget läckage på slangar eller värme paketet utbytt förra våren kommer ifrån en s6 a har fungerat kanon ända tills förra veckan då han tappade vattnet jag blir rent ut sagt tokig hittar inga läckage och det är inget vatten i oljan eller tvärt om någon som har nån ide om detta??
Hittade inga vettiga trådar
Ingen vit rök från avgasröret? Hur mycket läcker den?
Skruva av locket på expansionskärlet och känn om det trycker.
hmm jo det ryker mycket vit men jag tror det e pga av att jag kör blandat med e85
och ja om jag släpper på locket så pyser det som fasen och vattnet bubblar upp till max sträcket igen sen försvinner det igen efter ett tag ca 10L vatten försvinner på några minuter
hmm jo det ryker mycket vit men jag tror det e pga av att jag kör blandat med e85
och ja om jag släpper på locket så pyser det som fasen och vattnet bubblar upp till max sträcket igen sen försvinner det igen efter ett tag ca 10L vatten försvinner på några minuter
hmm jo det ryker mycket vit men jag tror det e pga av att jag kör blandat med e85
och ja om jag släpper på locket så pyser det som fasen och vattnet bubblar upp till max sträcket igen sen försvinner det igen efter ett tag ca 10L vatten försvinner på några minuter
Bara å riva toppen.
-- K
varför riva topparna? bilen går klockrent och har inte vatten i oljan
men kan till lägga att temp mätaren har spel den med for upp till 90grader på mycket kort tid
Senast redigerat av fredde_petermann (28 februari 2010)
Hur mycket vatten är det som försvinner? A4 har ju problem med läckande kylargavlar, på min syntes inge läckage under bilen men när kylaren demonterades var det 1 cm tjockt med avlagringar längst kylargavlarna, drog kanske 1 liter i månaden. Har du ett läckage i toppen behöver du ju inte få vatten i oljan, far vattent in icylindern så förångas det ju på nolltid och far ut med avgaserna. Bilen behöver inte gå märkbart dåligt för det
hmm jo det ryker mycket vit men jag tror det e pga av att jag kör blandat med e85
och ja om jag släpper på locket så pyser det som fasen och vattnet bubblar upp till max sträcket igen sen försvinner det igen efter ett tag ca 10L vatten försvinner på några minuter
Bara å riva toppen.
-- K
varför riva topparna? bilen går klockrent och har inte vatten i oljan
men kan till lägga att temp mätaren har spel den med for upp till 90grader på mycket kort tid
För att den läcker vatten in i en cylinder. Det är inget som säger att det behöver att vara läcka in i en oljekanal.
okej en uppdatering nu då bilen går på alla sex cylindrarna har kollat stiften inga fel på dom ser normala ut värmen kommer efter en stund för att sen försvinna när jag öppnar luftnings skruven på värmepaketet så kommer den tillbaka men då börjar vatten lampan o blinka han får behålla vattnet ca 10-15min
okej en uppdatering nu då bilen går på alla sex cylindrarna har kollat stiften inga fel på dom ser normala ut värmen kommer efter en stund för att sen försvinna när jag öppnar luftnings skruven på värmepaketet så kommer den tillbaka men då börjar vatten lampan o blinka han får behålla vattnet ca 10-15min
Har du tillgång till tryckluft så du kan trycksätta cylindrarna?
ja jag har tillgång till tryckluft men hur ska jag trycksätta dom då genom tändstifts hålet eller?nej men det blir nog till att riva topparna och skicka in dom på planing och beställa nya grejjor är ju lika bra att byta kammrem en och allt som har med den o göra vet ju ej när det är bytt ska man byta topplocks bultarna också?
ja jag har tillgång till tryckluft men hur ska jag trycksätta dom då genom tändstifts hålet eller?nej men det blir nog till att riva topparna och skicka in dom på planing och beställa nya grejjor är ju lika bra att byta kammrem en och allt som har med den o göra vet ju ej när det är bytt ska man byta topplocks bultarna också?