3237
Sök

Hur mycket dämpmatta ?

High Quality
75 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Hur mycket dämpmatta går åt till varje dörrsida ungefär . Ska sitta på en Bmw 320 E46 .

Har tänkt att köpa Silent Coat 2mm från www.blekingebilradio.se

3 466 Inlägg
1 mars 2010
vivace skrev:
Hur mycket dämpmatta går åt till varje dörrsida ungefär . Ska sitta på en Bmw 320 E46 .

Har tänkt att köpa Silent Coat 2mm från www.blekingebilradio.se

Ska du bara dämpa dörrarna räcker 1 förpackning smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

High Quality
75 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Okej , tackar för snabbt svar smile Men räcker det till alla fyra dörrarna?

Samt , är Silent Coat mattan lätt att montera ? Med uppvärmning osv.
Senast redigerat av vivace (1 mars 2010)

1 581 Inlägg
1 mars 2010
vivace skrev:
Okej , tackar för snabbt svar smile Men räcker det till alla fyra dörrarna?

Samt , är Silent Coat mattan lätt att montera ? Med uppvärmning osv.

Behöver ingen uppvärmning och är otroligt formar och lättapplicerad. Bara att köpa!

High Quality
75 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Okej . Men jag har läst någonstans att man ska värma upp dom ordentligt så att dom får ordentligt fäste , annars fanns det risk att dom släppte när det blev varmt på sommaren eller vad det var? eller det kanske var någon annan sorts dämpmatta? smile

1 727 Inlägg
1 mars 2010
vivace skrev:
Okej . Men jag har läst någonstans att man ska värma upp dom ordentligt så att dom får ordentligt fäste , annars fanns det risk att dom släppte när det blev varmt på sommaren eller vad det var? eller det kanske var någon annan sorts dämpmatta? smile

BRA butylmattor lossnar INTE på sommaren.
Dom är samtidigt smidiga att jobba med, och behöver ingen uppvärmning.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

560 Inlägg
1 mars 2010
Var inte dessa mattorna kan jag garantera.

Säger som Pierre: BRA butylmattor lossnar INTE.

vivace skrev:

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

560 Inlägg
1 mars 2010
Du tänker nog på Blymatta och inte Butylmatta.

vivace skrev:

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

High Quality
75 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
jimmyostrom skrev:
Du tänker nog på Blymatta och inte Butylmatta.

Så kan det nog vara. hehe. Ville bara vara på säkra sidan smile Tack så mycket .

stRaend
1 mars 2010
asfaltsmatta ^^ kanske är samma men ifall någon inte förstod isåfall big_smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
1 mars 2010
stRaend skrev:
asfaltsmatta ^^ kanske är samma men ifall någon inte förstod isåfall big_smile

Bitumenmatta kallas den oxå ja även dem hatade barnen har många namn tydligen, jag gillar butylmattor :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

BMW entusiast
579 Inlägg
1 mars 2010
Ett litet paket (8 ark) räcker till framdörrarna om du bara dämpar plåten och inte dom avtagbara dörrsidorna. Så ska du dämpa bakdörrarna med behövs 2 paket (598:-) och då är det lika bra att köra på det stora paketet för 999:- där du får 40 ark. Då kan du dämpa dom avtagbara dörrsidorna med, vilket gör en enorm skillnad på ljudet smile

Oroa dig inte för att mattan ska lossna, den är nästan omöjlig att få bort om man monterat bra tongue

Gladen Audio
2 388 Inlägg
1 mars 2010
dfine skrev:
Ett litet paket (8 ark) räcker till framdörrarna om du bara dämpar plåten och inte dom avtagbara dörrsidorna. Så ska du dämpa bakdörrarna med behövs 2 paket (598:-) och då är det lika bra att köra på det stora paketet för 999:- där du får 40 ark. Då kan du dämpa dom avtagbara dörrsidorna med, vilket gör en enorm skillnad på ljudet smile

Oroa dig inte för att mattan ska lossna, den är nästan omöjlig att få bort om man monterat bra tongue

JAg håller med, bättre o köpa ett bulkpack sen det som blir ölver efter dörrarna kan man gå loss på alla plastpaneler i bilen som börjar rassla ibland eller sätta lite på plåten i bagaget.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

High Quality
75 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Okej , bigpack ska beställas ! Thx alla big_smile

Sök