2621
Sök

Hur mycket bryr sig polisen om xenonkonvertering?

<3 Japs
680 Inlägg
4 mars 2010
#21
Har 6000K, aldrig sagt något om det. Byter dock alltid innan besiktningen (så klart).

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

28 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#22
Crille88 skrev:
tror nog de mesta beror på vad man stoppar i för nåt, jag har åkt med 740 -88 bixenon 4300k + 4 extralysen( 2st 4300k och 2st 8000k) allting 35watt, har inte haft några problem, kör man med 6000k så ser man att de lyser lite väl blått och det är väl mest det dom reagerar på,
så stoppar du i 4300 så ska de inte va några problem, sen e de klart att ingen kan garantera att just du kommer klara dig,
lycka till!

Ne jdet vet jag att det inte är garanterat att jag inte blir stoppad men bra att få lite tips för att minska risken:P

~~PVM~~
106 Inlägg
4 mars 2010
#23
ja har kört med 12000k sedan 2004-2005 har aldrig blivit stoppad för det men bes vill jag inte jävlas med tongue
så byter ba bort lamporna til halogen. har polarna som kör med 8-10'k ingen har blivit stoppad än iaf wink
men vill du hålla låg profil skulle ja nog rekommendera 6'k stilrent klar vit ljusbild
Senast redigerat av Conclusion (4 mars 2010)

"ITS NOT THE WAY SHE STANDS, ITS THE WAY YOU MAKE HER DANCE"
...Carpe Viam...

28 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#24
Conclusion skrev:
ja har kört med 12000k sedan 2004-2005 har aldrig blivit stoppad för det men bes vill jag inte jävlas med tongue
så byter ba bort lamporna til halogen. har polarna som kör med 8-10'k ingen har blivit stoppad än iaf wink
men vill du hålla låg profil skulle ja nog rekommendera 6'k stilrent klar vit ljusbild

Ja det drar åt 6000K hålet:D men kommer på efter besikningen nu i mars tror jag

4 Inlägg
4 mars 2010
#25
För att ha det lagligt så ska man ha automatisk höjdjustering och spolning till strålkastarna.


DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
4 mars 2010
#26
Jimtic skrev:
För att ha det lagligt så ska man ha automatisk höjdjustering och spolning till strålkastarna.

Vem bryr sig? Frågan var inte heller om det var lagligt eller ej.
Senast redigerat av J-P-R (4 mars 2010)

719 Inlägg
4 mars 2010
#27
För att vara på säkra sidan så köpte jag 4300k till evon. Ser precis ut som orginal och lyser riktigt fint

4 767 Inlägg
4 mars 2010
#28
Jag kom igenom en poliskontroll med C4 med 6000k xenon på halvljuset. Nu finns visserligen C4 att köpa med xenon men som tillval, men min har halogen som orginal.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Det heter STEREO
893 Inlägg
4 mars 2010
#29
Har 4300k i min. Polaren ställde in lamporna innan bes och åkte igenom med rakt streck (35w) De kollade ljusbilden men sade inte ett skvatt

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm

719 Inlägg
4 mars 2010
#30
Holst skrev:
Har 4300k i min. Polaren ställde in lamporna innan bes och åkte igenom med rakt streck (35w) De kollade ljusbilden men sade inte ett skvatt

Vad har du för bil då? nån som finns att köpa med xenon?

28 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
#31
Vitamin skrev:
Holst skrev:
Har 4300k i min. Polaren ställde in lamporna innan bes och åkte igenom med rakt streck (35w) De kollade ljusbilden men sade inte ett skvatt

Vad har du för bil då? nån som finns att köpa med xenon?

jag har en v70 t5 års 97 så det finns ingen med orginal med xenon

~~PVM~~
106 Inlägg
6 mars 2010
#32
ja vet inte hur stränga de är med det i norra sverige men sthlm o neråt har jag aldrig fått nån nom påpekat,
men jag håller de på lägsta nivå tycker det är lagom och stör inte andra hlr vrider ba upp de när det väl behövs, använder nästan aldrig hel-ljus för det blir så bra ljus bild.
ingen i min krets har åkt dit för det, inte ens min kusin som körde med 8'k på sin ford mondeo -97 och en annan polare med audi A4 -96 m. 6'k
det den risken man får ta, men som sagt alla byter till halogen när det är dags för bes
f*n inte ens snutar går "by the book"

"ITS NOT THE WAY SHE STANDS, ITS THE WAY YOU MAKE HER DANCE"
...Carpe Viam...

28 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
#33
Crille88 skrev:
tror nog de mesta beror på vad man stoppar i för nåt, jag har åkt med 740 -88 bixenon 4300k + 4 extralysen( 2st 4300k och 2st 8000k) allting 35watt, har inte haft några problem, kör man med 6000k så ser man att de lyser lite väl blått och det är väl mest det dom reagerar på,
så stoppar du i 4300 så ska de inte va några problem, sen e de klart att ingen kan garantera att just du kommer klara dig,
lycka till!

Tack för alla tips och svar. tror det kommer komma i xenon efter besikningen iaf

2 982 Inlägg
9 mars 2010
#34
jag har åkt runt med xenonkonvertering från 2003 då man betalade 1800 för en konvertering fram tills 2009 utan problem från polis. jag hade 8000K.
´brorsan har 8000K och under 2 år så har han klarat sig everyday.
polarn har 12000K som han ååkt runt med sedan 2004 utan problem från polis.


28 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
#35
Residence skrev:
jag har åkt runt med xenonkonvertering från 2003 då man betalade 1800 för en konvertering fram tills 2009 utan problem från polis. jag hade 8000K.
´brorsan har 8000K och under 2 år så har han klarat sig everyday.
polarn har 12000K som han ååkt runt med sedan 2004 utan problem från polis.

Okej som jag har fattar det så är det liten risk iaf att konvertera bara man byter innan besiktningen

?
1 038 Inlägg
9 mars 2010
#36
Ingen snut gnällde på de när ja hade de på evon förutom då en gammal grinig snut sprang ut i vägen å klocka mig med laser och tog mitt körkort på plats, självklart gjorde han en flygande oxå och fick om bes pga xenonljus samt att den lät för mycket, men det är enkelt att byta tbx till den vanliga sockel betala 300 för en ombes sen bara att byta tbx till xenonlsocklarna.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

28 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
#37
GTi-R_Danne skrev:
Ingen snut gnällde på de när ja hade de på evon förutom då en gammal grinig snut sprang ut i vägen å klocka mig med laser och tog mitt körkort på plats, självklart gjorde han en flygande oxå och fick om bes pga xenonljus samt att den lät för mycket, men det är enkelt att byta tbx till den vanliga sockel betala 300 för en ombes sen bara att byta tbx till xenonlsocklarna.

fan vilken otur. beklagar. men det du sa om 300 för ombesikning är det ju värt iaf med xenonet allts.

?
1 038 Inlägg
9 mars 2010
#38
Jonassnow skrev:
GTi-R_Danne skrev:
Ingen snut gnällde på de när ja hade de på evon förutom då en gammal grinig snut sprang ut i vägen å klocka mig med laser och tog mitt körkort på plats, självklart gjorde han en flygande oxå och fick om bes pga xenonljus samt att den lät för mycket, men det är enkelt att byta tbx till den vanliga sockel betala 300 för en ombes sen bara att byta tbx till xenonlsocklarna.

fan vilken otur. beklagar. men det du sa om 300 för ombesikning är det ju värt iaf med xenonet allts.

Jo, men de va för 2år sen oxå, har nästan aldrig kört lagligt så 4000 i böter å utan lappen 2mån gjorde inte så mycket och snuten frågade va ja flinade åt när han körde sin flygande å gnällde sa ja bara att ja behöver bara åka till SBP betala å sen få blankt papper och SBP brydde sig inte ens om att kolla db, sa bara att en sån bil ska låta så där big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

1 915 Inlägg
9 mars 2010
#39
Polisen stannade mig för ett par månader sedan, de gilla inte mitt xenon på 945an.
Kostade 500kr i böter, hade då kört med xenon 35w 4300k i ca 2år, mött många polisbilar under den tiden och även fått visa körkort o blåsa i kontroll, men ljusen har de aldrig sagt nåt om då.

Men den helgen var det många poliser ute och de hade flygande besiktning på de flesta bilar de stannade (men jag klarade mig från det) var unga poliser som inte ens kände till denna stad, så de var väl ute o lärde sig sitt jobb..

Risken att åka fast finns, men är rätt så liten, men man vet ju när man monterar xenonkit att det inte är lagligt, så bara att skriva på böterna och betala o se glad ut, om man åker fast smile

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

~~PVM~~
106 Inlägg
10 mars 2010
#40
haha en två sidor lång diskussion för xenonkonvertering bara 'tongue beställ å tryck in. efter du kört en gång med xenon kommer du inte vilja gå tibax ti glödsken och inte hlr kommer du att bry dig om bängen wink

"ITS NOT THE WAY SHE STANDS, ITS THE WAY YOU MAKE HER DANCE"
...Carpe Viam...


Sök