3182
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

1 581 Inlägg
25 april 2017
#4381
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

som den här
https://www.google.se/search?q=toyota+c … w2ZudRPgM:

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

men...

Farsan bör numera egentligen inte köra bil pga åldersrelaterade omständigheter så...

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

1 966 Inlägg
26 april 2017
#4382
KenthIJ skrev:
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

Prova med 6-7000 kr, men försök laga bagageluckan först. En polering och ordentlig städning kan nog ge en extra tusing.

Förutsätter att den är skattad & besiktad.

1 148 Inlägg
26 april 2017
#4383
KenthIJ skrev:
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

som den här
https://www.google.se/search?q=toyota+c … w2ZudRPgM:

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

men...

Farsan bör numera egentligen inte köra bil pga åldersrelaterade omständigheter så...

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

6000-25000kr , Dessa modeller är väääldigt populära att köpa för att sedan skicka till afrika

Forummoderator
18 114 Inlägg
26 april 2017
#4384
KenthIJ skrev:
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

som den här
https://www.google.se/search?q=toyota+c … w2ZudRPgM:

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

men...

Farsan bör numera egentligen inte köra bil pga åldersrelaterade omständigheter så...

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

Som nämnts: 6k kan gå. Det råkar inte vara automat? Om jag ska dra på mig jackan menar jag :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
26 april 2017
#4385
amazinjoey skrev:
KenthIJ skrev:
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

som den här
https://www.google.se/search?q=toyota+c … w2ZudRPgM:

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

men...

Farsan bör numera egentligen inte köra bil pga åldersrelaterade omständigheter så...

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

6000-25000kr , Dessa modeller är väääldigt populära att köpa för att sedan skicka till afrika

1 000 000 000 Afrikaner kan omöjligen ha fel.
Det dimper inte sällan ned lappar i brevlådan eller under vindrutetorkarna att exporterande företag vill köpa ens äldre Toyota, MB eller Peugeot. Jag har sålt en W123 230 samt en Corolla -89 till dessa exportörer med goda marginaler. Tänk på att bilen skall skrivas över på företaget eller en person innan du släpper iväg den då vissa företag annars skickar den med båten och du står där ägandes en bil med de kostnader det innebär.
Jag instämmer med fantastiskajockes värdering.

Forummoderator
18 114 Inlägg
26 april 2017
#4386
Evildan skrev:
amazinjoey skrev:
KenthIJ skrev:
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

som den här
https://www.google.se/search?q=toyota+c … w2ZudRPgM:

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

men...

Farsan bör numera egentligen inte köra bil pga åldersrelaterade omständigheter så...

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

6000-25000kr , Dessa modeller är väääldigt populära att köpa för att sedan skicka till afrika

1 000 000 000 Afrikaner kan omöjligen ha fel.
Det dimper inte sällan ned lappar i brevlådan eller under vindrutetorkarna att exporterande företag vill köpa ens äldre Toyota, MB eller Peugeot. Jag har sålt en W123 230 samt en Corolla -89 till dessa exportörer med goda marginaler. Tänk på att bilen skall skrivas över på företaget eller en person innan du släpper iväg den då vissa företag annars skickar den med båten och du står där ägandes en bil med de kostnader det innebär.
Jag instämmer med fantastiskajockes värdering.

Inte varit med om detta men har faktiskt sålt en w124 300D till Peru en gång. Sen är ju frågan om TS orkar alla samtal som en säljesannons på denna bil lär generera.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

10 164 Inlägg
26 april 2017
#4387
Farsan har en 01ans Toyota rav 4 det dimper ner brev stup i kvarten, Men det är bara skambud han får och han är så nöjd med bilen så den tänker han inte göra sig av med ändå.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Svetsare
1 189 Inlägg
26 april 2017
#4388
Nån som kan ge ett humm om vår bmw?
Ny bes + skatt
Tyvärr coilovers på.
Drag.
V-däck rullat denna vinter sämre s-däck går iaf denna säsong.
Nån repa nån bula finns.
Hel inredning men fläckig.
47k mil.
Automat.
Allt är nytt i fram å bakvagn.
Nya skivor å belägg runt om.

Enda negativa är en spricka i tråget som är igenlagt med kemisk metall är tätt iaf.

Tja de e väl de smile

(Bara fantasin sätter gränserna)

1 581 Inlägg
26 april 2017
#4389
Jo farsan pratade på att kolla bagagelåset med Toyota.

Inne i är bilen som ny och jag minns att farsan lär göra nån "Diamant" (har jag för mig att han kallade) lackskyddsbehandling på 90 talet och kompletterande rostskydd gjordes som sagt oxå i början på 90 talet, men som sagt lite rostskadad vid tanklocket. Bilen är i stort sett aldrig körd i regnochruskväder och knappt i snö heller :-) Alltid stått i garage. (nåja... inte alltid förståss.den har ju trots allt gått 16.500 mil)

Servon är ju oxå kass.

Det är en manuell växlad.

Det är dock inte bestämt om försäljning ännu.
Senast redigerat av KenthIJ (26 april 2017)

176 Inlägg
2 maj 2017
#4390
http://forumbilder.se/G8AJ1/img-3882.JPG

Vad kan mina hjul vara värda? Fälgarna är Audi orginal färg, 18". Och däcken är nästan nya och av märket good year


Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
2 maj 2017
#4391
4000 kanske... man får inte ett skit för fälgar och däck tyvärr


176 Inlägg
2 maj 2017
#4392
CHEEVA skrev:
4000 kanske... man får inte ett skit för fälgar och däck tyvärr

Köpte dem begagnade för 5000 men såg nu lika dana på blocket för 9000. Så tänkte om jag gjort ett kap eller han som har fantasipris


1 581 Inlägg
4 maj 2017
#4393
KenthIJ skrev:
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

som den här
https://www.google.se/search?q=toyota+c … w2ZudRPgM:

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

men...

Farsan bör numera egentligen inte köra bil pga åldersrelaterade omständigheter så...

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

KenthIJ skrev:
Jo farsan pratade på att kolla bagagelåset med Toyota.

Inne i är bilen som ny och jag minns att farsan lär göra nån "Diamant" (har jag för mig att han kallade) lackskyddsbehandling på 90 talet och kompletterande rostskydd gjordes som sagt oxå i början på 90 talet, men som sagt lite rostskadad vid tanklocket. Bilen är i stort sett aldrig körd i regnochruskväder och knappt i snö heller :-) Alltid stått i garage. (nåja... inte alltid förståss.den har ju trots allt gått 16.500 mil)

Servon är ju oxå kass.

Det är en manuell växlad.

Det är dock inte bestämt om försäljning ännu.

Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att (låta) fixa bagageluckelås och servo på en sådan bil (på verkstad)

10 164 Inlägg
4 maj 2017
#4394
KenthIJ skrev:
KenthIJ skrev:
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

som den här
https://www.google.se/search?q=toyota+c … w2ZudRPgM:

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

men...

Farsan bör numera egentligen inte köra bil pga åldersrelaterade omständigheter så...

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

KenthIJ skrev:
Jo farsan pratade på att kolla bagagelåset med Toyota.

Inne i är bilen som ny och jag minns att farsan lär göra nån "Diamant" (har jag för mig att han kallade) lackskyddsbehandling på 90 talet och kompletterande rostskydd gjordes som sagt oxå i början på 90 talet, men som sagt lite rostskadad vid tanklocket. Bilen är i stort sett aldrig körd i regnochruskväder och knappt i snö heller :-) Alltid stått i garage. (nåja... inte alltid förståss.den har ju trots allt gått 16.500 mil)

Servon är ju oxå kass.

Det är en manuell växlad.

Det är dock inte bestämt om försäljning ännu.

Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att (låta) fixa bagageluckelås och servo på en sådan bil (på verkstad)

Mellan 3000-7000 beroende på reservdels priser och nerlagda timmar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 581 Inlägg
5 maj 2017
#4395
Djo skrev:
KenthIJ skrev:
KenthIJ skrev:
Min farsa har en röd Toyota Corolla 1990 års modell som gått 16.500 problemfria mil (tror den gått igenom besiktingen utan större anm. alla år )

som den här
https://www.google.se/search?q=toyota+c … w2ZudRPgM:

Väldigt fin skick förutom

Bagageluckan går dock inte att öppna med låset utan måste öppnas från insidan och servostyrningen är kass. Dessutom är det lite rost på skärmen under tankluckan. (annars gjorde farsan extra rostskydds/underredsbehandling ca 1992/3

men...

Farsan bör numera egentligen inte köra bil pga åldersrelaterade omständigheter så...

Vad skulle man kunna tänka sig att begära för en sådan?

KenthIJ skrev:
Jo farsan pratade på att kolla bagagelåset med Toyota.

Inne i är bilen som ny och jag minns att farsan lär göra nån "Diamant" (har jag för mig att han kallade) lackskyddsbehandling på 90 talet och kompletterande rostskydd gjordes som sagt oxå i början på 90 talet, men som sagt lite rostskadad vid tanklocket. Bilen är i stort sett aldrig körd i regnochruskväder och knappt i snö heller :-) Alltid stått i garage. (nåja... inte alltid förståss.den har ju trots allt gått 16.500 mil)

Servon är ju oxå kass.

Det är en manuell växlad.

Det är dock inte bestämt om försäljning ännu.

Någon som vet ungefär hur mycket det skulle kosta att (låta) fixa bagageluckelås och servo på en sådan bil (på verkstad)

Mellan 3000-7000 beroende på reservdels priser och nerlagda timmar.

Tackar.

Skall försöka hinna till Toyota i dag och höra mig för.

Skall även kolla med en gammal god bekant som är Toyotafantast och dessutom har egen verkstad.

Har inte pratats vid på några år (pga att jag flyttat) men det här är väl ett skäl att lyfta på luren och slå en signal, som heter duga

10 164 Inlägg
5 maj 2017
#4396
är ju generellt kan ju vara billigare men bäst att kolla runt, och ring gärna din kontakt kanske det kan lösa sig smidigt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 581 Inlägg
10 maj 2017
#4397
Då har jag snackat med kompisen och hans son (som tagit över det mesta av verksamheten) och fått lite tips och råd.

Bilen skall besiktigas nu i juli så vi får väl se efter det. Har ju som sagt gått utan anmärkning de tidigare 26 åre3n :-)

43 Inlägg
12 maj 2017
#4398
Tja. Har en relativt ovanlig bil som jag behöver hjälp med riktpris på. Det är en röd Mitsubishi Eclipse 2g GSX (Äkta GSX) -95. Rullat 11000 mil för tillfället. Sitter en väldans massa grejer på den, Injen cai, bnp grenrör megan racing helsystem + dp, big 16 evo turbo, blitz dump, motorkuddar i aluminium, megan racing coils. Har bara sett en enda på blocket på 6 år, var iofs i toppskick och den gick för 200k till en kille i Norge.

Någon gissning?


1 365 Inlägg
17 maj 2017
#4399
Svår bil att värdera och garanterat en bil som kommer gå upp i pris ju närmare veteranålder den kommer förutsatt att skicket är fint. För 6 år sedan kanske Paul Walker och The fast and the furious fanns lite färskare i minnet för de flesta. Priset styrs till stor del av köparen, GSX är onekligen ovanlig... framförallt i ett orört skick. Frågan är om dina modifieringar sänker priset? Jag gissar på 60 000. Japanska sportbilar brukar ju hålla uppe priset men EVO och WRX STI är ju tuffa konkurrenter med 4wd och "samma stil"

MaWa1989 skrev:
Tja. Har en relativt ovanlig bil som jag behöver hjälp med riktpris på. Det är en röd Mitsubishi Eclipse 2g GSX (Äkta GSX) -95. Rullat 11000 mil för tillfället. Sitter en väldans massa grejer på den, Injen cai, bnp grenrör megan racing helsystem + dp, big 16 evo turbo, blitz dump, motorkuddar i aluminium, megan racing coils. Har bara sett en enda på blocket på 6 år, var iofs i toppskick och den gick för 200k till en kille i Norge.

Någon gissning?


Forummoderator
18 114 Inlägg
17 maj 2017
#4400
Inte min kälke utan en kompis som har en Mercedes 190 2.3-16 -85. Samlarskick är nog inte ens en överdrift. Får en känsla av att de är en smula dyra i dagens läge? Han ska inte sälja men hade varit roligt och få en något sånär prisindikation.

Den måste ju försäkras om den ska ut och rulla igen till sommaren några korta svängar. Ska bes imorgon första gången på mycket länge. Det blir UA.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök