3342
Sök

Luft i dieselsystemet audi a6 -01

Gréve
497 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
jag håller på å tittar lite på brorsans bil som det är luft i systemet på.. och jag vet att man lär ju lufta ur det och gå igenom olika luftningnipplar men jag hittar bara den på dieselfiltret, det borde ju sitta på själva dieselpumpen också så jag tänkte om någon visste vart den sitter, eller om det finns några flera sätt som är smidiga att få ur luften på.. jag har funderat på om man kan sätta en slang och suga igenom en retur vid en spridare, kan det vara nå att satsa på?

294 Inlägg
6 mars 2010
Man lossar lite på rören uppe vid spridarna, när det kommer diesel, stäng.

Min personliga favorit, som också funkar snabbast, är att ta loss returslangen från dieselpumpen, och sätta dit en annan slang och suga i den tills det kommer diesel, DÅ är pumpen med all säkerhet full med diesel. bara att starta wink

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

110 Inlägg
6 mars 2010
hmm, om jag nu inte minns helt fel så ska väll dom vara självluftande?
aldrig vart med om att jag behövt lufta nån så ny dieselbil efter soppatorsk, brukar räcka att slå i soppa och sen mala på starten en stund

342 Inlägg
6 mars 2010
sitter de inte "förpump" i tanken på dessa ???  slå på tändningen ett par ggr så e det la klart sen???

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
6 mars 2010
Varför är det luft i systemet?
Vilken motor är det?
Mina VAG-dieslar luftar sig själva sålänge det inte är läcka nånstans...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Motborgare
1 099 Inlägg
6 mars 2010
Kriillee skrev:
hmm, om jag nu inte minns helt fel så ska väll dom vara självluftande?
aldrig vart med om att jag behövt lufta nån så ny dieselbil efter soppatorsk, brukar räcka att slå i soppa och sen mala på starten en stund

Skall inte behövas malas ens. Sätt nyckeln i pos 2 och låt förpumpen pumpa i en minut. Sen är det bara att starta.

-- K

Gréve
497 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
är ni säkra på att de sitter förpump på dom där? det är en 2,5liters v6 med turbo, och man hör inte nån förpump när man slår på tändningen så jag ska kolla efter säkringarna så dom är schyssta

kollade lite nu och hittade en säkring på 20 ampere som är till för bränslepump/dieseltillsats pump, den ger endast ström när man vrider nyckeln till tredje läget.. alltså när man vrider på startmotorn, osäker på om det sitter en pump under bilen eller om det är endast själva dieselpumpen framme vid motorn som drar fram all diesel..
Senast redigerat av The_Rebel (6 mars 2010)

Old School Ford
600 Inlägg
6 mars 2010
sitter väll i tanken vanligtvis.
-01 vi snackar inte commonrail eller?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

342 Inlägg
7 mars 2010
2,5 liters v6an e väl commonrail... då e det bara mala lite efter man slått på tändningen så ska det hoppa igång nästan direkt..

Gréve
497 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
okej, men den här är stendöd så lär väll koppla in en dator å kolla felkoder.. återkommer med hur de går med allt!

Sök