3088
Sök

Ford Escort mk2 (bana/gatbil) PROJEKT. (Motor och drivlinebygge pågår)

172 Inlägg
3 februari 2011
#281
riktigt intresant tråd wink denna kommer man följa

bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!

506 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
#282
Börjar känna lite för att sälja detta projektet.. Jag tycker man tänker för mycket och handlar för lite så det känns som att det aldrig kommer bli färdigt..

BUDGIVNING vore intressant!

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

Hjultomte
1 500 Inlägg
4 februari 2011
#283
AMEN VAFAN.. yikes Nä nä nä. Du bygger knepar o knåpar bra så tycker inte du ska sälja den. Det får väll ta den tid det tar eller?

Kom igen nu upp med humöret wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

23 Inlägg
4 februari 2011
#284
Håller med föregående postare. SÄLJ INTE! Låt hellre bilen stå ett tag tills lusten kommer tillbaka!
Har själv sålt bilar som jag tröttnat på när pengarna rinner iväg, men man ångrar sig senare! Du har redan gjort allt det tråkiga, så det är bara det roliga kvar!
Sätt dig på youtube eller liknande å kolla lite Escort filmer så kanske lite av gnistan kommer tillbaka!

172 Inlägg
4 februari 2011
#285
kände lika dant me ett av mina projekt. låt det svalna ett tag du kommer att ångra dej. bättre du lirar vidare sen när den e klar så kommer du va glad att du har den kvar wink

bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!

506 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
#286
Skulle nog bli gladare ifall någon som har mer erfarenhet av inpassning av motorer och drivlinor än mig gör den klar.

Är 40 000 rimligt inkl allt? Är ju iaf lagt ca 55 000+bilinköpet

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

876 Inlägg
4 februari 2011
#287
RaGnaR RattmuFF skrev:
Fick besök av en polare idag som svetsade mina motorfästen. Stort tack till dig Jocke smile. Blev väldigt bra och detta ska förhoppningsvis hålla det tvivlar jag inte på.

http://forumbilder.se/images/e7312010128332c9a.jpg
Motorfästet grundat och klart på insugssidan.
http://forumbilder.se/images/36312010135227e07.jpg
lite kortare fäste på avgassidan.
http://forumbilder.se/images/8d31201013724fe93.jpg

http://forumbilder.se/images/4b3120101385447a0.jpg
Någon som vet ifall man kan dela på avgas och insugs delen på denna turbon. Antar att det är en orginalturbo till b230FK. Skulle vilja rengöra denna ordentligt.

Nu inväntar jag bara mina Volvo Valp kuddar som jag beställde igår via L.M.R s hemsida.

Sen skulle jag få tummen ur röven och ringa på en 1031 axel med 3:54 utväxling som jag tror skulle passat fint. Dock ska han ha 1500 för den. anser det lite mycket men jag behöver ju en axel.

Over and out. Gott nytt år på er alla Garagare.

Jag har en 500kr


1 051 Inlägg
4 februari 2011
#288
Jag ahr kommenterat här ett tag, och har längtat på att se den färdig och kanske till ochmed en åktur aknske i framtiden, så sälja får du inte göra, om du tröttnat lite, ta en semester ifrån de då, sen kan du fortsätta när suget kommer tillbaka....sad


Lång & Smal!
462 Inlägg
5 februari 2011
#289
Jag tycker inte heller du ska sälja!! Säger som en annan sa, du har ju gjort allt de jobbiga redan.
Ta en break å låt de vila ett tag. Ja tycker de ser skitbra ut så långt som du har kommit.

//Henrik Johansson

192 Inlägg
5 februari 2011
#290
ajjabajja inte sälja ett sånt här fränt projekt


506 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#291
Tack för alla uppmuntrande kommentarer! Får väl ändå försöka få tag på en bakaxel först så får vi se vad som händer! volvo 240 axel finns väl i 1031 har jag för mig. Bilen är ca 1720mm bred från skärmkant till skärmkant bak. Har för mig att 240 axeln är ca 1450mm. Bättre med naven längre in än ut va? Då har man lite mer valmöjligheter till fälgar genom att spacra ut dem osv..

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

506 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#292
Va ute och tittade lite under bilen nu. Främre kardanen fram till stödlagret är ca 77cm och när jag fluktade lite och gissade ungefär var bakaxeln hamnar så kommer det bara bli en kardanstumpstump på ca 48 cm. Så totala längden kommer endast vara ca 125cm. Borde man inte kunna köra med en hel kardan som denna killen har gjort på sin?

https://www1.garaget.org/archive/73/72314/94687/94687-1041756.jpg

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

46 Inlägg
5 februari 2011
#293
vet iaf att 240 axeln är kortare än 740 & 940 iaf smile tycker det borde gå med en kardan stång bara, kardan från 740 GLT ( 16ventilare ) är ju tjockare. och håller mer smile Lycka till med bygget.

Volvo 240 projektbil!. kika gärna på:n :)

172 Inlägg
5 februari 2011
#294
240 axeln är kortare. din bil o min är rätt lika i måtten så det funkar riktigt bra. enda du behöver att göra i prencip är att skarva lite med kardan. du har pm

bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!

124 Inlägg
5 februari 2011
#295
Ajajaj såg du lagt ut den på blocket sad

506 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
#296
Ja vi får se lite vad som händer smile

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

Egen företagare & Flockare
314 Inlägg
9 februari 2011
#297
Helvete mannen sälj inte bilen.. Jag har 4 projekt stående som ska göras i ordning. Har vart i en svacka på 2 år nu och äntligen har min sin satt fart på mig så nu har jag börjat bredda en 745 atraktor till honom...
Gör klart bilen även fast det tar tid. Du kommer va 25 ggr gladare när du väl sitter i den o kör o vet att du gjort allt själv på den....
Lycka till med vad du än tar dig an i ditt projekt.

Volvo 240 turbo 4 life

506 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
#298
Någon som vet ifall man får problem med att vinkla sista biten på kardanen (ca 120cm lång) från stödlagret och in i bakaxeln?

Har växellåda och stödlager centrerat i bilen, men medbringaren på volvo axeln är ju förskuten ca 3cm åt höger. Har sett vissa andra som byggt om fwd bilar till rwd och där har några vinklat sista kardanen ut från stödlagret med minst 10cm. Någon som har någon erfarenhet av min fråga?

Möjligtvis kan bygget fortsätta smile

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

172 Inlägg
9 februari 2011
#299
skall kolla i mina pärmar så skall vi se. skickar lite skannade bra att ha sidor till dej så kan du ta en titt på de.

bättre med lustgas och klumpfot än syrgas och simfot!!

506 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#300
Projektet fortsätter i takt med att annonsen ligger ute på bilen. Var och hämtade en volvo 940 1031 axel med 3.54 utväxling igår. Har idag mätt och mätt och fått axeln på plats nu. Men jag behöver de undre fästplattorna man sätter under bladfjädern och spänner fast bakaxeln med de runda gängade byglarna. Behöver till både höger och vänster sida. Bladfjädern är 60mm bred.

Någon som har så slipper jag svetsa och dona ihop något eget till det.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..


Sök