3727
Sök

Något stryper saaben vid 3000varv...Hjälp!!

23 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
hej har en saab 900 2,0t -95 där som sagt den stryper vid 3000. är inte så kunnig inom bilar men jag har funderingar på om det kan vara vevaxelgivaren eller en magnet??? Ibland känns det som om den släpper precis när turbon börjar ladda...kan även säga det att när man står still med bilen och varvar upp den så går det bara till 3500varv sen vill den inte mer då står den bara och hoppar..tack

1 298 Inlägg
7 mars 2010
Var det inte du som nyligen starta en tråd om en saab som ströp vid 4000 rpm. Eller minns jag kanske fel? tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

23 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
jo men det är olika från olika tällfällen som nu när jag var ute gick det till 5000varv det varierar..sen att jag redan lagt ut den är att inte fick några bra svar..som tex luftmasemätaren kunde det vara fel på..har inte en luftmasemätare på saaben:Ptongue..tack

1 298 Inlägg
7 mars 2010
Det skulle kunna vara vevaxelgivaren som någon skrev i förra tråden, de är la det man tänker på direkt. Annars vet jag inte. tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 mars 2010
Standard är o kolla alla vacumslangar. Sen vet jag inte om du fifflat med luftfiltret, men när jag råka sätta orginal filtret åt fel håll varvade den inte mer än till 3000rpm tongue

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
7 mars 2010
Det är inte så att någon tryckslang kan ha lossnat?
Beskriv lite bättre hur den stryper?

Går det att varva mer när du har friläge i?

MVH. Alex

23 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
där sitter ett sportluftfilter på den nästan igen satt--hur rengör man det?
står man i fri läge och gasar så går den till 3000-3500 ungefär men ska testa och blåsa rent filtret idag..tackar för era svar fortsätt:P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 mars 2010
Byt filtret istället, att blåsa med tex tryckluft förstör filtret och om det nu är "nästan igensatt" så är det nog så skitigt ändå så att det inte går att rengöra.

Så köp ett nytt filter och sköt om det som man ska istället...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök