3426
Sök

Hur mycket kostar det att få bort rosten?

42 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Hej!

Har precis införskaffat mig en Saab 9.3.
Och tyvärr var det en rostklick vid bakre hjulhus, självklart prutade jag ned mycket på priset.
Men frågan är vad kan det kosta att lämna in bilen för blästring av rosten och omlackning?

Bild på rosten: http://www.ladda-upp.com/bilder/31609/bil-123

Tacksam för svar smile
Senast redigerat av Audi80-v6 (9 mars 2010)

1 915 Inlägg
9 mars 2010
beror på vart du lämnar in bilen.

Kan skilja väldigt mycket i pris, så är svårt för oss på forumet att veta vad det kostar för dig.

Ring/åk runt och kolla priser, så får du veta kostnaden.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

1 339 Inlägg
9 mars 2010
Det är väldigt svårt att utan kunskap veta var man ska lämna in den egentligen för ett hållbart resultat och med den kunskapen skulle man oftast kunna göra det själv. Jag har dålig erfaranhet av att lämna in bilar för sånt här.

Fråga efter tillvägagångssättet. Vad man använder för grund och om man spacklar direkt på plåten osv

42 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Själv skulle jag nog aldrig lyckas ;D.
Men det är ju ganska stor yta som måste lackas, så det kommer ju kosta ganska mycket troligen hmm

Ljud freak !
928 Inlägg
9 mars 2010
Polaren lämnade in sin TT de kostade honom 3000kr för 1 bakskärm med blästring å allt. Men visst finns ställen som är billigare men göra det själv är inte svårt! Lackandet efter är den jobbiga biten å få de snyggt själv.

42 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Bmw_Bertil skrev:
Polaren lämnade in sin TT de kostade honom 3000kr för 1 bakskärm med blästring å allt. Men visst finns ställen som är billigare men göra det själv är inte svårt! Lackandet efter är den jobbiga biten å få de snyggt själv.

Okej, men deras bakskärmar är väl ganska små ändå?
Jag vet inte riktigt var bakskärmen slutar på min, kan det vara sträcket som går ovanför hjulhuset?
Tror ändå inte jag skulle lyckas med självarbetet, är så jävla dålig på slipandet,spackel osv!

Truck förare
273 Inlägg
9 mars 2010
lackeraren kommer nog lägga färg upp till kanten som e på mitten av skärmen så hittar du en bra lackerare så kostar det dig max 3 tusen för allt arbete...mitt gamla jobb tog typ 2-3 tusen för ett sånt jobb..

1 482 Inlägg
9 mars 2010
Mellan 3000-8000kr kostar det nog.

Har det rostat igenom och spridit sig till innerskärmar osv så rinner det iväg.
Ser ganska genomrostat ut så blästra räcker nog inte, förmodligen är det ny bakskärm eventuellt lappa med ny plåt.

Detta är vad jag ser utav bilden. Är plåten fräsh så räcker det att punktblästra.
Skitsvårt att ge ett exakt svar. Du får åka runt och kolla.

BLT Service
Theracords Music Label

42 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Larzzon nr1 skrev:
lackeraren kommer nog lägga färg upp till kanten som e på mitten av skärmen så hittar du en bra lackerare så kostar det dig max 3 tusen för allt arbete...mitt gamla jobb tog typ 2-3 tusen för ett sånt jobb..

För lackering och blästring eller endast lackering? smile
Tack!

Noxxer skrev:
Mellan 3000-8000kr kostar det nog.

Har det rostat igenom och spridit sig till innerskärmar osv så rinner det iväg.
Ser ganska genomrostat ut så blästra räcker nog inte, förmodligen är det ny bakskärm eventuellt lappa med ny plåt.

Detta är vad jag ser utav bilden. Är plåten fräsh så räcker det att punktblästra.
Skitsvårt att ge ett exakt svar. Du får åka runt och kolla.

Hmm, det blir fan jobbigt!
Får leta efter en ny bakskärm isåfall, är det svårt att montera?

Mvh
Senast redigerat av Audi80-v6 (9 mars 2010)

Truck förare
273 Inlägg
9 mars 2010
vi tog mellan 2-3 tusen för allt jobb även om det nu har rostat igenom för man lappar i en lite bit bara..

42 Inlägg
9 mars 2010
Trådstartare
Larzzon nr1 skrev:
vi tog mellan 2-3 tusen för allt jobb även om det nu har rostat igenom för man lappar i en lite bit bara..

Okej, låter skitbra.
Får åka och kolla lite imorn!

Tack för svaren smile

Sök