3490
Sök

Uppgradera ljud i nyare Mercedes.

37 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Har köpt mig en W203:a som bruksbil, i bilen sitter en orginalstereo som inte presterar något speciellt.

Är sugen på att få lite bättre ljud i bilen men har som krav att orginalspelaren ska sitta kvar och att det inte ska påverka lastutrymmet. Bilen i fråga är en kombi och jag själv kan absolut inget om ljud.

Den här stereon sitter i bilen http://www.audio-10.com/Mercedes-Audio- … dio-Becker

Vad kan jag göra för bättre ljud? Vilka högtalare osv är bra?
ALLA TIPS UPPSKATTAS!

37 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Bumpar tråden...

1 468 Inlägg
14 mars 2010
w203 skrev:
Har köpt mig en W203:a som bruksbil, i bilen sitter en orginalstereo som inte presterar något speciellt.

Är sugen på att få lite bättre ljud i bilen men har som krav att orginalspelaren ska sitta kvar och att det inte ska påverka lastutrymmet. Bilen i fråga är en kombi och jag själv kan absolut inget om ljud.

Den här stereon sitter i bilen http://www.audio-10.com/Mercedes-Audio- … dio-Becker

Vad kan jag göra för bättre ljud? Vilka högtalare osv är bra?
ALLA TIPS UPPSKATTAS!

det kanske inte ens e högtalarna som presterar dåligt. in med ett vettigt slutsteg o en annan stereo med typ 2 volts lågnivå (då dom inte kostar så extremt mycket i de flesta fall) så kanske det låter bättre? d e nog den billigaste o smidigaste änden att börja i att söka bättre ljud tror jag. Jag själv skulle gjort så i alla fall smile. o om d inte blir bättre då så sätt i andra högtalare så har du antagligen iaf en vettig stereo o slutsteg o koppla in det på så e inte bytet förjäves iaf.

Detta är bara ett tips som jag själv skulle gjort.
Sen är det juh upp tilll dig smile

Mvh

1 727 Inlägg
14 mars 2010
En lösning kan vara en "black box" som du kopplar in innan bilens orginal slutsteg, och sedan lite nytt i slutstegsväg som driver orginalhögtalarna.

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (14 mars 2010)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Sök