3124
Sök

Dumpventil till s40, vilken typ och märke?

29 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Har en s40 2,0t -00 fas1 som jag funderar på att montera in en annan dumpventil i. Saken är den att jag redan har en Atmosfärisk dump. (JB-Racing) liggande här hemma, men vad jag har förstått efter lite läsning (är inte jätte kunnig på bilar, men det kommer väl) så bör man inte ha en sådan typ av dump till en bil med LMM. Har jag förstått rätt?

Kan jag montera in den jag har utan att det finns risk att diverse saker går sönder på grund av fel bränslemängd?

Eller ska jag köpa en Hybriddumpventil eller en Återcirkulerande dumpventil? Och i så fall vilket märke?


Tack på förhand smile

Pulare
248 Inlägg
11 mars 2010
#2
Att rekomendera är ju att ha kvar orginadumpenl, Med öppet filter så dumpar det hur skönt som helts.


29 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
#3
Zlasher skrev:
Att rekomendera är ju att ha kvar orginadumpenl, Med öppet filter så dumpar det hur skönt som helts.
Okej, klarar original av lättare trim. Som ex. chippning? Tänkte nämligen chippa den.

37 Inlägg
12 mars 2010
#4
jag kör med öppen dump på min! det funkar bra för mig iaf! men visst.. helt rätt är det inte, men det funkar! wink


629 Inlägg
12 mars 2010
#5
ConTigent skrev:
Zlasher skrev:
Att rekomendera är ju att ha kvar orginadumpenl, Med öppet filter så dumpar det hur skönt som helts.
Okej, klarar original av lättare trim. Som ex. chippning? Tänkte nämligen chippa den.
Ja, det ska inte vara några problem!


29 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
#6
Okej, tack för alla svar smile


Sök