3982
Sök

Vilket märke på bilbatteri anser ni vara det bästa?

60 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Skulle bara vilja fråga vilket märke på bilbatteri 12 volt ni anser vara bäst kvalite och stryktåligaste??
vartas batterier har jag hört och läst om att deras batterier ska vara bra kvalite på??

2 072 Inlägg
13 mars 2010
jag skulle satsa på vartas batterier.. är rätt dyra men.. ligger i toppklass..

Sandzoo i da house

60 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
okeej... joo jag tror det blir bra.. men jag vetifan med styrkan och sånnt?? vad ska man ha för styrka? 60 ah... jag har ju rätt mkt att driva... lite slutsteg oh sket

1 741 Inlägg
13 mars 2010
Är inte Optima batterierna rätt högt på toplistan?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

283 Inlägg
13 mars 2010
rätt simpelt, desto tyngre batteri desto bättre är det wink

10 Inlägg
13 mars 2010
De bästa batterierna som finns är optima men de är ju rätt dyra, men har man pengar så slå till.

16 197 Inlägg
13 mars 2010
Diesel_Johansson skrev:
De bästa batterierna som finns är optima men de är ju rätt dyra, men har man pengar så slå till.

de kan ja då inte hålla me dig om..  anser att banner running bull e bättre.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 072 Inlägg
13 mars 2010
ekcim skrev:
okeej... joo jag tror det blir bra.. men jag vetifan med styrkan och sånnt?? vad ska man ha för styrka? 60 ah... jag har ju rätt mkt att driva... lite slutsteg oh sket

kolla upp på ex www.autoexperten.se där står de vad de rek vilken batteri du ska ha.. på min bil rek de en 80Ah men jag köpte en på 95Ah och nått över i 800A (kallstart) kommer ej ihåg nu smile

Sandzoo i da house

21 761 Inlägg
13 mars 2010
Det finns en hel del olika batterier med bra kraft. Några märken som brukar användas till lite tyngre bilstereo är tex Banner, Optima, Trojan, Stinger och Odyssey. Det är främst AGM-batterier som används flitigt inom bilstereo, men det går också bra med mer "vanliga" batterier.

Sedan finns också batterier som är framtagna för bilstereobruk, bla Digital Design och Ground Zero har ett "eget" batteri. smile

Men om man inte är till varje pris måste få ut varje tiondels dB ur anläggningen så fungerar "vanliga" batterier tillräckligt bra, huvudsaken är att man anpassar batteritypen efter användandet av sin anläggning (dvs risk för djupurladdning eller inte risk).

Sök