3489
Sök

"Fel" att ha Nürburgringdekal när man inte har kört där?

754 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Grejen är som så här att jag älskar Nürburgring och drömmen är att köra där! smile Men för tillfället har jag inte möjligheten att åka dit och köra. Men jag vill så sjukt gärna ha dekalen på bakluckan!

Så tycker ni att det är ok att ha den där av rent intresse/känslomässigt eller är det "aja baja"?

Personligen tycker jag ju "helst" att man ska ha kört där, eller att bilen har rullat runt ringen lättare sagt för att få ha dekalen.

Så vad tycker ni? Ska jag vänta tills jag har kört runt ringen eller får jag klistra på en pga mitt intresse, min dröm! big_smile

Uppskattar trevliga svar istället för idiotförklaringar...det är det värsta jag vet!

Mvh David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Allfixare
1 475 Inlägg
13 mars 2010
Jag skulle nog ha väntat, så kändes det kanske lite mer "speciellt" att montera den sen.

Entreprenör
1 286 Inlägg
13 mars 2010
D_Nilsson: Jag har nog samma "ha-begär" som du när det gäller denna dekalen. Jag har flera gånger varit sååååå nära att köpa en "ring-dekal" att ha på bakluckan. Men varje gång lyckas jag hejda mig. Jag ska fan inte ha en sådan dekal förrän jag har förtjänat den!

Tänk dig efter att du har varit där att få sätta på dekalen istället. Det är mer motiverat!

// Niklas Johansson

2 337 Inlägg
13 mars 2010
Personligen tycker jag att det är löjligt att tycka att det är "fel" att ha den om man inte har varit där och kört. Som du skriver så är Ringen din dröm, då är det väl bara att klistra på dekalen! smile Sen kommer en massa tyckare att gnälla och hävda att de har ensamrätt på den dekalen då de minsann har kört si och så många varv, men vem fan bryr sig? Klistra på!

Läcker 328:a, förresten smile Är det den som ska bli klistrad?

754 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Sarge skrev:
Personligen tycker jag att det är löjligt att tycka att det är "fel" att ha den om man inte har varit där och kört. Som du skriver så är Ringen din dröm, då är det väl bara att klistra på dekalen! smile Sen kommer en massa tyckare att gnälla och hävda att de har ensamrätt på den dekalen då de minsann har kört si och så många varv, men vem fan bryr sig? Klistra på!

Läcker 328:a, förresten smile Är det den som ska bli klistrad?

Haha precis vad jag ville höra! big_smile Fast sen har ju många rätt om att det skulle kännas mer speciellt när man kört där t.ex. Fast det är ju min dröm som sagt! smile

Yes det är 328:an som kanske ska klistras på! Tack så jättemycket! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Redlinefoto
259 Inlägg
13 mars 2010
klart man kan ha dekalen! nog inte många % av dom som har dekalen som har kört på ringen!
Man ser ju ofta bilar med just den dekalen på bakluckan.

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

Dunken
13 mars 2010
Personligen så tycker jag att man ska sätta ditt dekalen när du har kört med bilen där inte före, har själv en dekal på den Gråa men inte den svarta för den har inte körts där än.

Det är lite klass och förtjäna dekalen på det viset, och sen känns det bättre när någon frågar och då har man verkligen kört där och man får en helt annan respons av personerna ifråga.

Men alla är vi olika och vissa bryr sej mindre om olika värderingar, men det är som jag ser på saken och många andra med mej..
//Dunken

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 mars 2010
Visst kan man väl sätta dekalen på bilen. Men som sagt, det är ju roligare att kunna säga att man HAR kört där. smile
Själv vet jag att jag inte kommer ha råd att ens ta mig längre utomlands än Norge, så jag ska bara för att vara mot strömmen sätta en dekal av Silverstonebanan på min MG. tongue

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

582 Inlägg
13 mars 2010
Jag tycker det är okej att ha en dröm klistrad på bakluckan!

En fråga: Finns det dekaler med svenska racebanor i samma stil? skulle vilja ha GELLERÅSEN, där har man kämpat ett par gånger med förra bilen, under Kolsva MS banracedag med PR licens. Det är ju såå jäkla kul! Det vore fint o ha råd att köra banracing på heltid smile

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

2 337 Inlägg
13 mars 2010
norpan skrev:

En fråga: Finns det dekaler med svenska racebanor i samma stil? skulle vilja ha GELLERÅSEN, där har man kämpat ett par gånger med förra bilen, under Kolsva MS banracedag med PR licens. Det är ju såå jäkla kul! Det vore fint o ha råd att köra banracing på heltid smile

Ta den här bilden...

http://www.carlrydquist.com/bana_gellerasen.gif

...till lämplig firma som sysslar med dekaler så kan de nog hjälpa dig smile
Senast redigerat av Sarge (13 mars 2010)

561 Inlägg
13 mars 2010
Ingen ring ingen dekal. Fast jag vill också sätta ringen på bakluckan så jag är kluven där fan. smile

582 Inlägg
13 mars 2010
Sarge skrev:
norpan skrev:

Ta den här bilden...

http://www.carlrydquist.com/bana_gellerasen.gif

...till lämplig firma som sysslar med dekaler så kan de nog hjälpa dig smile

Tack så mycket!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
NissanMotorsport
13 mars 2010
Gör som du själv tycker, inget som är fel, vad gör den andra personens åsikt mer värd än din egen?

Aja, som svar på din fråga iaf, så kan du ha den där så du blir påmind varje dag smile sen kan du ju ha en text till..något i still med "I will do it. . . " sen dekalen under wink

1 207 Inlägg
13 mars 2010
Vänta till efter. Annars har man ju ingen anledning att ha den i huvudtaget.

Gammal och grinig
362 Inlägg
14 mars 2010
Jag har också en dröm om att få köra ringen runt, jag skulle ha gjort det med min gamla Puch om jag fick chansen, och nästa gång jag åker utanför sveriges gränser har jag bestämt att jag ska dit, men klistermärket är lite av en helig relif, skulle aldrig ha hängt på ett förrns jag hade tagigt mig ett varv eller två, hela grejjen med klibban är ju att man ska ha varit där!

1337
1 343 Inlägg
14 mars 2010
klart man kan ha dekalen utan att kört där.
Finns ju olika anledningar till att ha den.

I'm not a fighter, I'm a lover!

9 108 Inlägg
14 mars 2010
Jag tycker klibban är riktigt läcker och sitter som en smäck på dom bilar man sett, hade gärna haft en själv. Men att klistermärket sitter på representerar ju just att man varit där med bilen. Blir ju mest pinsamt på bilträffar eller vid macken när någon kommenterar märket och så är det inte the real deal. hmm

1 062 Inlägg
14 mars 2010
Vem vill inte ha en sådan? smile

Själv har jag "Mantorp Park" bandekal bak , då jag kört där ett antal gånger.......

"You Go, we go!"

689 Inlägg
14 mars 2010
Jag tycker att det e löjligt att ha en dekal när man inte varit där o kört. Nästan samma sak som att jag skulle sätta på en dekal där det står Ferrari på min volvo för att jag alltid har drömt om en sån.

Sök