2785
Sök

Smällde hova bakljus. Gäller försäkringen?

19 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Som topic. Igår råkade ja backa in i en bil och spräckte hela bakljuset. Nu undrar ja om försäkringsbolaget skaffar ett nytt sånt om ja tar på de?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 327 Inlägg
14 mars 2010
Det krävs helförsäkring isf. Kanske kan vara billigare att köpa ett bakljus på skroten än att ta det på självrisken som säkert är rätt så hög.

Jävel
2 018 Inlägg
14 mars 2010
och om så är fallet att du tar de på försäkringen så har jag hört att dom bara ersätter orginalgrejer.

You got to risk it, to get the biscuit :)

19 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Jag har helförsäkrat och det var inte bara ljuset som pajja var plåt skador också

8 252 Inlägg
14 mars 2010
Det brukar bara vara originaldelar som ersätts, och satt det nåt annat där så sätter dem dit original. Men hör med din handläggare, kan ju gå att få till så att dem fixar plåten och att du får pengarna dem skulel lagt på ett bakljus som du kan köpa ett nytt för.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
14 mars 2010
Jag har alltid fått stylingdelar ersatta med nya sådana. Det är ju upp till lagande verkstad vad dom sätter dit för grejer. Ser ingen anledning till varför du inte skulle ersättas med nytt.

1 436 Inlägg
14 mars 2010
Där jag sommarjobbade bytte de till stylinggrejjer om det var samma eller lägre kostnad för sakerna.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
14 mars 2010
J-P-R skrev:
Jag har alltid fått stylingdelar ersatta med nya sådana. Det är ju upp till lagande verkstad vad dom sätter dit för grejer. Ser ingen anledning till varför du inte skulle ersättas med nytt.

Låter som att du krockat mer än en gång wink

342 Inlägg
14 mars 2010
stämmer som caffe sa att dom ersätter oftast stylingsaker om dom e billigare eller har samma pris mot orginal blir det dyrare så får man oftast lägga imellan mot va orginal vs styling kosta..

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
14 mars 2010
Detta kan skilja från bolag till bolag.
Vissa bolag betalar inte ut nått för stylingprylar i "grundförsäkring" men du kan välja tillägg i försäkringen för att täcka sådana saker...

Kolla igenom eller ring ditt bolag så lär du få bättre svar än du får här.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

huh?
10 427 Inlägg
Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
14 mars 2010
Eftersom försäkringsbolaget ersätter med likvärdig orginaldel så får du inte en ny orginal utan en begagnad och är då stylingdelen dyrare kan du nog tyvärr glömma att få en ny på försäkringen.
Och som sagt innan krävs det oxå att bilen är helförsäkrad för att det ska täcka något på din bil överhuvud taget...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök