3184
Sök

Ritningsprogram förslag?

26 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Hallå, har tänkt mig bygga om mitt bagage i bilen helt och hållet i princip, men skulle vilja ha ett inte allt för avancerat men ändå lite seriösare än paint, så jag kan kladda lite innan jag går loss på inredningen:P några förslag ? smile   Tack på förhand.

High Quality
75 Inlägg
14 mars 2010
Google SketchUp är ett riktigt bra program.

http://sketchup.google.com/

4 693 Inlägg
14 mars 2010
vivace skrev:
Google SketchUp är ett riktigt bra program.

http://sketchup.google.com/

Håller med till 100%

Denna har jag gjort i Sketshup bara för att visa hur det kan se ut.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58027/876236_shpka9.jpg
Senast redigerat av Softis (14 mars 2010)

Booyakasha!

26 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
ok, håller på att tanka ner en trial version från deras hemsida, ska se om jag är kapabel att köra det, är ganska jävla kass på det här med datorer. Men tack för svaren iaf,   @ softis, jävla snygg ritning måste jag säga, verkar kunna din sak!

High Quality
75 Inlägg
14 mars 2010
Denna knåpade jag ihop med programet smile

http://junsele.com/viewpic.asp?id=116194

4 693 Inlägg
14 mars 2010
BmwDjohanssoN skrev:
ok, håller på att tanka ner en trial version från deras hemsida, ska se om jag är kapabel att köra det, är ganska jävla kass på det här med datorer. Men tack för svaren iaf,   @ softis, jävla snygg ritning måste jag säga, verkar kunna din sak!

Tack ska du ha, kul att höra smile Kan tillägga att jag gjorde själva basen själv också roll

Det finns allt du behöver veta om ALLA funktioner på hemsidan. Och trialversionen är det inget fel på, den har jag använt sen i våras big_smile

Booyakasha!

3 466 Inlägg
14 mars 2010
Softis skrev:
BmwDjohanssoN skrev:

Tack ska du ha, kul att höra smile Kan tillägga att jag gjorde själva basen själv också roll

Det finns allt du behöver veta om ALLA funktioner på hemsidan. Och trialversionen är det inget fel på, den har jag använt sen i våras big_smile

Du har det lätt som har fyrkantig bas! Det är omöjligt att göra runda med upphängning och allt.
Annars finns det andra 3D-program som tex Solid Edge och Solid Works, vilket är lite svårare att hantera men har funktioner som gör att man kan göra basar mm.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
14 mars 2010
vivace skrev:

Jag hoppas att du inte kommer bygga lådan sådär.. wink

4 693 Inlägg
14 mars 2010
M_icke_ skrev:
Softis skrev:
BmwDjohanssoN skrev:

Du har det lätt som har fyrkantig bas! Det är omöjligt att göra runda med upphängning och allt.
Annars finns det andra 3D-program som tex Solid Edge och Solid Works, vilket är lite svårare att hantera men har funktioner som gör att man kan göra basar mm.

Jag har gjort runda basar också wink

Booyakasha!

3 466 Inlägg
14 mars 2010
Softis skrev:
M_icke_ skrev:
Softis skrev:

Konen och upphängningen måste bli ganska kantig?

4 693 Inlägg
14 mars 2010
M_icke_ skrev:
Softis skrev:
M_icke_ skrev:

Rund som en rumpa skulle jag säga smile Man kan göra runda saker i programmet, det vet du va?

Booyakasha!

3 466 Inlägg
14 mars 2010
Softis skrev:
M_icke_ skrev:
Softis skrev:

Rund som en rumpa skulle jag säga smile Man kan göra runda saker i programmet, det vet du va?

Hur då? har försökt med Arc-funktionen men bara lyckats göra raka bågar om du förstår vad jag menar, som upphängningen på din SoloX-bas.

4 693 Inlägg
14 mars 2010
Jodå, jag fattar... ska se om jag hittar länk till det.

Här:

Spola fram till 3:20. Istället för att göra ett glas så gör du en bas smile Simple as that

Senast redigerat av Softis (14 mars 2010)

Booyakasha!

High Quality
75 Inlägg
14 mars 2010
M_icke_ skrev:
vivace skrev:

Jag hoppas att du inte kommer bygga lådan sådär.. wink

haha nej nej du kan va lugn wink jag ville bara visa vad man kan göra med programet smile

3 466 Inlägg
14 mars 2010
Softis skrev:
Jodå, jag fattar... ska se om jag hittar länk till det.

Här:

Spola fram till 3:20. Istället för att göra ett glas så gör du en bas smile Simple as that

Måste man inte ha PRO-versionen för att kunna göra detta? Jag har inte als lika många funktioner på min toolbar..

4 693 Inlägg
14 mars 2010
Nej, det behöver man inte. Jag har alla dom funktionerna och jag har inte köpt det.

Den här laddade jag ner http://sketchup.google.com/download/gsu.html

ADMINS, DETTA ÄR GRATIS, ALLTSÅ INTE OLAGLIGT!

Booyakasha!

5 Inlägg
14 mars 2010
Men vilket template ska man välja? vilket är bäst?

4 693 Inlägg
14 mars 2010
Hur menar du?

Booyakasha!

5 Inlägg
15 mars 2010
nja de var nått i början men det löste sig nog...men har en till fundering, går det skriva in ett mått så det drar ett streck själv eller vad man ska säga eller måste man mäta sig fram hela tiden? verkar som ett schysst program lite krabbigt i början bara:P

4 693 Inlägg
15 mars 2010
Ja, ta måttbandet.... klicka därifrån du vill mäta, sen ser du ner till höger att det står siffror där. Skriv bara hur långt du vill mäta, ENTER, och du är hemma.

Vill du göra en fyrkant klickar du upp fyrkantsgrejen, drar iväg den lite grann, sen skriver du tex 100; 200, ENTER och du har gjort en fyrkant på 10x20 cm

Booyakasha!

Sök