Nej det kan du inte!. Inte en vanlig men det finns nån stolle som byggt en Öppen dump till Dieslar men den är inte billig och kommer inte ihåg vart man kan köpa den heller.
Du kan lägga dump på din diesel, MEN du har inget vaccum i insuget på en diesel så var skall du ta vaccumet så att dumpen skall öpna ? det finns en dump till diesel där det kommer med en brytare som känner av när gasen är uppsläpt och en vaccum pump som fungerar med el. och pumpen drar upp kolven i dumpen och det DUMPAR!
Nej det kan du inte!. Inte en vanlig men det finns nån stolle som byggt en Öppen dump till Dieslar men den är inte billig och kommer inte ihåg vart man kan köpa den heller.
där har du fel. jag va ute och åkte diselbil senast igår, som har öppen dump och går hur fint som helst med den. de är dock ett jäkla pyssel att fixa de
Tycker jag inte borde vara så svårt å fixa själv ifall man är lite pyssel sugen...
Plocka en vakumpump från en gammal volvo TIC eller liknande, en elektrisk pysventil å en brytare, koppla plus å minus till pumpen plus till brytaren sedan signalkabel till pys ventilen å minus på pysventilen...
vakumpump - pysventil - dump Borde ju inte vara mycket mer avancerat å få ihop...??
varför inte bara skrota tdi:n o köpa en bensinare då du kan få skiten utan pyssel, plus en massa extra hk ohh en jeffla massa mer tryck i bilen... något att tänka på jag kör med återcirkulerande alu dump från dahlbecks o det pysgnisslar underbart! bättre än du ngnsin kan få i en tdi ....
varför inte bara skrota tdi:n o köpa en bensinare då du kan få skiten utan pyssel, plus en massa extra hk ohh en jeffla massa mer tryck i bilen... något att tänka på jag kör med återcirkulerande alu dump från dahlbecks o det pysgnisslar underbart! bättre än du ngnsin kan få i en tdi ....
Varför skrota en TDi?
...och har du hört hur den atmosfäriska dumpventilen från Forge Motorsport låter?! Enligt mig, så låter den "trevligare" än väldigt många bensinare med med både dumpventil och öppet filter...
...och en jävla massa mer tryck i bilen...vet jag inte heller Det går som sagt att få en modern TDi/PD motor att gå ruskigt bra!!! (dock är allting relativt om vad man tycker är bra)
Detta skrivs inte för att klaga eller gnälla....eller trampa på någons tår....allas smak är som sagt olika Menade mest att det har hänt ruskigt mycket med "dieselbilar"...
..alla verkar dock haka upp sig på att det är en diesel, utvecklingen har ju gått frammåt..det är ganska stor skillnad på en turbodiesel idag kontra en diesel från 80-90 -talet, både i lukt och prestanda
ta en bensinmotor som drar 0.5 liter milen... hur mycke effekt och hur mycke vrid har den? min 2.5 tdi drar 0.5 milen och har 150 hk och 300 newton... skulle aldrig falla mig in att köra med bensin igen