3637
Sök

DUmpventil på en Turbo Disel?

www.rallyshop.se
551 Inlägg
3 juni 2006
Trådstartare
Funkar det med dunp på tdi?

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

Saab nörd
224 Inlägg
3 juni 2006
Det finns redan en dump på din bil, sen om du ska byta ut den är en annan sak..

Saab For Life!

558 Inlägg
3 juni 2006
Dieslar har väl inga dumpar?. Dom har ju inget gas-spjäll som stänger och därför behövs ingen dump?
Senast redigerat av 744tic (3 juni 2006)

www.rallyshop.se
551 Inlägg
3 juni 2006
Trådstartare
Kan man byta till en Pssshhh ventil?

www.rallyshop.se
Rätt pris DIREKT

Lada-missbrukare
566 Inlägg
3 juni 2006
Dumpventil på dieselmotor e de onödigaste man kan komma på....

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

www.rallyshop.se
551 Inlägg
3 juni 2006
Trådstartare
Frågan lyder , kan man sätta dumpventil på en tdi???En ÖPPEN

www.rallyshop.se
Rätt pris DIREKT

558 Inlägg
3 juni 2006
Nej det kan du inte!. Inte en vanlig men det finns nån stolle som byggt en Öppen dump till Dieslar men den är inte billig och kommer inte ihåg vart man kan köpa den heller.

93 Inlägg
3 juni 2006
Du kan lägga dump på din diesel, MEN du har inget vaccum i insuget på en diesel så var skall du ta vaccumet så att dumpen skall öpna ? det finns en dump till diesel där det kommer med en brytare som känner av när gasen är uppsläpt och en vaccum pump som fungerar med el. och pumpen drar upp kolven i dumpen och det DUMPAR! tongue

Toyota "The Feeling Never Ends"

Gör saker för pengar
75 Inlägg
3 juni 2006
motornord har ett diesel dumpventils kit...gick lös på 4500:- tror ja...

208 Inlägg
19 juni 2006
744tic skrev:
Nej det kan du inte!. Inte en vanlig men det finns nån stolle som byggt en Öppen dump till Dieslar men den är inte billig och kommer inte ihåg vart man kan köpa den heller.

där har du fel. jag va ute och åkte diselbil senast igår, som har öppen dump och går hur fint som helst med den. de är dock ett jäkla pyssel att fixa de smile

5 710 Inlägg
19 juni 2006
Bland det mest onödiga man kan köpa för de pengarna.....

MVH Jonas
..............

Skoda Addict
167 Inlägg
19 juni 2006
Jag har Forge Motorsport's Atmosfäriska Dumpventil...

Finns gamla trådar om det....

http://www.forgemotorsport.co.uk/conten … duct=FMDDV

Så, visst går det alldeles utmärkt att ha en "öppen dump" på en TDi/PD smile

Atmosfärisk dumpventil + "monteringskit" (silikonslangar/rör/kopplingar) ~ 5500:- + Montering

Med Vänlig Hälsning
Senast redigerat av Ghost RS (19 juni 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
19 juni 2006
Tycker jag inte borde vara så svårt å fixa själv ifall man är lite pyssel sugen...

Plocka en vakumpump från en gammal volvo TIC eller liknande, en elektrisk pysventil å en brytare, koppla plus å minus till pumpen plus till brytaren sedan signalkabel till pys ventilen å minus på pysventilen...

vakumpump - pysventil - dump
Borde ju inte vara mycket mer avancerat å få ihop...??

51 Inlägg
19 juni 2006
varför inte bara skrota tdi:n o köpa en bensinare då du kan få skiten utan pyssel, plus en massa extra hk ohh en jeffla massa mer tryck i bilen... något att tänka på tongue
jag kör med återcirkulerande alu dump från dahlbecks o det pysgnisslar underbart! bättre än du ngnsin kan få i en tdi tongue .... big_smile big_smile big_smile big_smile
Senast redigerat av DeWaked (19 juni 2006)

Skoda Addict
167 Inlägg
20 juni 2006
DeWaked skrev:
varför inte bara skrota tdi:n o köpa en bensinare då du kan få skiten utan pyssel, plus en massa extra hk ohh en jeffla massa mer tryck i bilen... något att tänka på tongue
jag kör med återcirkulerande alu dump från dahlbecks o det pysgnisslar underbart! bättre än du ngnsin kan få i en tdi tongue .... big_smile big_smile big_smile big_smile

Varför skrota en TDi? smile

...och har du hört hur den atmosfäriska dumpventilen från Forge Motorsport låter?! Enligt mig, så låter den "trevligare" än väldigt många bensinare med med både dumpventil och öppet filter...

...och en jävla massa mer tryck i bilen...vet jag inte heller smile Det går som sagt att få en modern TDi/PD motor att gå ruskigt bra!!! (dock är allting relativt om vad man tycker är bra)

Detta skrivs inte för att klaga eller gnälla....eller trampa på någons tår....allas smak är som sagt olika smile Menade mest att det har hänt ruskigt mycket med "dieselbilar"...

..alla verkar dock haka upp sig på att det är en diesel, utvecklingen har ju gått frammåt..det är ganska stor skillnad på en turbodiesel idag kontra en diesel från 80-90 -talet, både i lukt och prestanda tongue

Med Vänlig Hälsning
Senast redigerat av Ghost RS (20 juni 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

Piratpartiet
339 Inlägg
20 juni 2006
DeWaked skrev:

ta en bensinmotor som drar 0.5 liter milen... hur mycke effekt och hur mycke vrid har den? min 2.5 tdi drar 0.5 milen och har 150 hk och 300 newton... skulle aldrig falla mig in att köra med bensin igen

Sök