tjaa, ska nu köpa ny motor till min 760 turbo, och han jag ska köpa motor av säger att jag ska köpa b230ft med oljekylda kolvar, men när jag läst runt massor om b23et som bilen är reggad med står det att den motorn håller för ungefär 500hk, men vissa säger att den motorn är bara skit..
asså är b23et motorn skit ? om det håller för 500hk? ska jag satsa på b23et eller b230ft med oljekylda kolvar?
B23ET är bra, stabila grejjer. Dom som påstår att den är skit tror säkert att B23ET/B230ET är samma grejjer, men det är det alltså inte. Prova söka lite vettja...
B23ET är bra, stabila grejjer. Dom som påstår att den är skit tror säkert att B23ET/B230ET är samma grejjer, men det är det alltså inte. Prova söka lite vettja...
JAG HAR SÖKT!!! vet att det satt m-stakar och typ mahle kolvar i den motorn.. ville bara veta innan , men misstänkte att han blandade ihop dom motorerna, men ser man nån skillnad på dom? så att jag inte råkar köpa mig en b230et när det är b23et motorn jag vill ha,,
eller så står det längst fram strax under toppen på insugssidan
b23et är det stabilaste original motorn i rödblocks familjen 230ft har dok stabilast foder b230et å tidigare b230ft är skitmotorer med svaga stakar men b23et sprutet ( motronic ) är inget man kommer så långt med därimot b230ft sprutet ( lh2,4 ) kan du få strax över 500hk med ( dok inte så optimalt)
En FK / FT motor (skiljer bara på reggningen och turbons arbetstryck) FK är att föredra dock. annars Samma motor!! ta en efter 96 och en så sen M90 låda du bara kan hitta alt en Stabil BMW låda eller annan likvärdig.