3715
Sök

Koppla varvräknare volvo 760 d24tic

197 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
halloj har en volvo 760 som vart bensinare förr men stoppat i en d24tic nu. Å nu tänkte ja koppla in varvräknaren (Tagit bort gamla bensin varvräknaren) som kommer från en 745 diesel 87a. Sitter två gröna kablar där på bara? en ska väl kopplas till uttag W på generatorn,men den andra gröna kabeln då? ska den jordas? provade trycka den mot jord lite snabbt men då blixtra det bara.
nån vänlig själ som som vet hur det ska kopplas?smile
mvh

BadBoys_Club

193 Inlägg
22 mars 2010
Min varvräknare var det 2st plus kablar 2st minus sen 1st (grön) Signal kabel den ska kopplas till minus på tänd spolen

197 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
jaha? men min har ju bara två kablar och båda är gröna? mätaren är en original som jag har skruvat ur 745ans mätarhus

BadBoys_Club

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
22 mars 2010
knoppen skrev:
Min varvräknare var det 2st plus kablar 2st minus sen 1st (grön) Signal kabel den ska kopplas till minus på tänd spolen

han har ju då ingen tändspole...

du får koppla signalen på utgång W på generatorn, osäker på om orignal varvräknare funkar på dieseln..., iom att org räknarn jordas via tändspole som då ger utslag..
Senast redigerat av The_Mechanic (22 mars 2010)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

197 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
nej precis tändspolen är ju borta. och har en grönkabel in kopplad på w uttaget på generatorn, MEN sen den andra gröna kabeln lär ju ska nånstans oxå? fungerar gör det då inte:)

BadBoys_Club

Sök