2793
Sök

Trimma en volvo 16v?

Trucker
1 220 Inlägg
24 mars 2010
#21
prata med Jens Gustavsson han finns på savarturbo eller gå in på www.savarturbo.se och läs där finns mycke bra om trimmning av volvo

Vissa är bara bättre än andra!

194 Inlägg
24 mars 2010
#22
Hade jag vart dig så hade jag Köpt ett Extaktor Och Ställbara kamdrev..Blir en skaplig skillnad då..wink


45 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
#23
Lundberg_ skrev:
Gissl3n skrev:
Så om jag köper ett fk block och sätter toppen på den så går den igenom? får man byta till större turbo då om man vill? varför en fk? den är vell bara på ca 136hk, då är ju både ft et värre eller?
Ja de e ju av blocket/botten delen som man får effekten ifrån oxå.
Tror du ska läsa lite om hur en motor funkar innan du ens öppnar huven på bilen.
Men herre gud det borde ju sitta större turbo på en b230et än på en b230fk.tongue

486 Inlägg
24 mars 2010
#24
Gissl3n skrev:
Lundberg_ skrev:
Gissl3n skrev:
Så om jag köper ett fk block och sätter toppen på den så går den igenom? får man byta till större turbo då om man vill? varför en fk? den är vell bara på ca 136hk, då är ju både ft et värre eller?
Ja de e ju av blocket/botten delen som man får effekten ifrån oxå.
Tror du ska läsa lite om hur en motor funkar innan du ens öppnar huven på bilen.
Men herre gud det borde ju sitta större turbo på en b230et än på en b230fk.tongue
Tjaa, rent fysiskt är den ju lite större, men kapaciteten på dom är ungefär samma.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

127 Inlägg
24 maj 2010
#25
då måste jag fråga.. hur gör alla som bygger 16v turbo?? byter dom motor inför varje bes?? de låter juh ur dumt...


8 243 Inlägg
24 maj 2010
#26
volvov skrev:
då måste jag fråga.. hur gör alla som bygger 16v turbo?? byter dom motor inför varje bes?? de låter juh ur dumt...
Byer motor eller bygger om motorn till sugmotor inför esiktningen och bygger om den igen när besiktningen är klar.


P o r s c h e
1 700 Inlägg
25 maj 2010
#27
byta motor är ju inte så blodigt, går ju på en dag om man har sakerna redo, bara att plugga in kabelstam etc wink



Sök