2524
Sök

Olja in luftfilter

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Hej ska olja in mitt luftfilter idag tänkte jag. Så min fråga är ganska kort. Hur torrt ska filtret vara när jag har på oljan?
I butiken sa han nämligen att jag skulle tvätta med rengörningen som följer med och sen skölja med vatten och sen låta det torka innan oljan åker på.

/Tribbe.

xcOOb
388 Inlägg
26 mars 2010
låter väl lämpligt o låta de torka o göra som han säger att de skulle göras.. jag torkar då alltid mina filter innan dom oljas..

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Okej. Hur lång tid tar det för det att torka?

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 mars 2010
Tribbe skrev:
Okej. Hur lång tid tar det för det att torka?

En stund? Hur lång tid tar det att torka ett par kallingar?

Det "viktiga" är att du tvättar åt rätt håll så inte skiten trycks längre in i filtret. Tvätta från insidan och ut. Sedan är det ju bara o lägga filtret på typ ett element en stund så det är torrt.
Inte direkt "rocket science..."

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Nej, helt klart... men alla material torkar olika snabbt... jag tänkte att det kunde vara bra att veta om man hinner göra klart allt på en kväll eller om man ska börja på morgonen.. Man kan ju inte använda bilen undertiden..

Forummoderator
26 341 Inlägg
26 mars 2010
Tribbe skrev:
Nej, helt klart... men alla material torkar olika snabbt... jag tänkte att det kunde vara bra att veta om man hinner göra klart allt på en kväll eller om man ska börja på morgonen.. Man kan ju inte använda bilen undertiden..

Låt det torka under natten..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök