3474
Sök

hur kopplar man in biltemnas Varvräknare!

81 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Har köpr en varv räknare ifrån biltema.
har kopplar in alla sladdar förutom en jag är osäker på, på internet är de många som säger att den ska till tändspolen men på ritningen ja hitta på nätet vistar den att den ska till W på generatorn.

någon som vet vart den ska sitta?

De är asså på en saab 900 -94 jag ska ha den de sitter ingen i panelen från början.
Senast redigerat av XxHaglundxX (27 mars 2010)

8 883 Inlägg
27 mars 2010
Börja med att redigera rubriken enligt Rubriksanvisningarna skriv också vilken bil det gäller.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fotograf på tierpidag.se

Försöker iaf
1 998 Inlägg
27 mars 2010
Är de till generatorn är den för dieselbilar.

På bensinare ska den kopplas till tändspolen. Men är de till saaben så vettefan vart du ska koppla den då du har en di-kasett

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

81 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
aha okej, så de går asså inte o koppla in den till min bensinare då? händer inget om ja trycker på den på generatorn?

81 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
såg nu att den ritningen ja hittade på nätet är till en disel men vart på tändspolen ska man koppla in sladden då?

Tvivlare
2 266 Inlägg
27 mars 2010
Du har ingen DI-kasett på den bilen. Den ska till minus på tändspolen om jag inte har helt fel för mig. Ska den kopplas till W på generator är den till en dieselbil, vet inte om den kommer funka i din då.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

81 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
okej den ska inte till W på generatorn, de va fel ritning ja hade fått fram på nätet varvräknaren är till en bensinare:)

Sök