2583
Sök

Dataproblem, ta bort webbhistorik

4 637 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Dataproblem!

Har ofta gått in och raderat webbhistorik och det har försvunnit, har väl funnits kvar lite under tidigare men det har gått att ta bort "manuellt".

Nu fungerar det som förut men de sidor som ligger kvar under tidigare ligger kvar hur många gånger jag ens raderar dem...

herr
321 Inlägg
30 mars 2010
Får man vara jävlig och fråga varför du ska ta bort webhistoriken? hehe!..

On Topic, prova att stänga ner webläsaren och öppna programmet igen, kan vara så enkelt att webläsaren bara jävlas, Firefox eller Explorer?

4 637 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
bjornt skrev:
Får man vara jävlig och fråga varför du ska ta bort webhistoriken? hehe!..

On Topic, prova att stänga ner webläsaren och öppna programmet igen, kan vara så enkelt att webläsaren bara jävlas, Firefox eller Explorer?

smile

Explorer. Tror jag haft datorn avstängd mellan vissa försök men får göra ett försök till.

Nu har jag provat, hjälpte inte ens med att starta om datorn...

Windows Vista (Professional tror jag).
Internet Explorer (8?).
Kan inte så mycket om datorer mer än de normala problem som kan dyka upp...
Senast redigerat av EmilHammarlund (31 mars 2010)

174 Inlägg
30 mars 2010
Höger sida, nästan längst upp. "verktyg" -> webbhistorik

4 637 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
olander_91 skrev:
Höger sida, nästan längst upp. "verktyg" -> webbhistorik

Det har jag gjort många gånger och det fungerar även idag förutom på vissa länkar som ligger kvar under Tidigare.

Problemet är att länkar under Tidigare på adressfältet försvinner när jag klickar på krysset brevid dem men de försvinner inte permanent vilket de gjort förut.
Senast redigerat av EmilHammarlund (30 mars 2010)

687 Inlägg
30 mars 2010
Finns en enkel lösning på problemet, ge helt enkelt fan i o gå in på dom där porrsidorna wink

4 637 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
Finns en enkel lösning på problemet, ge helt enkelt fan i o gå in på dom där porrsidorna wink

För svårt...

1 482 Inlägg
30 mars 2010
Google---Sök CCleaner, installera, rensa.

BLT Service
Theracords Music Label

4 637 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Noxxer skrev:
Google---Sök CCleaner, installera, rensa.

Ska göra en sökning på det, dock inte nu direkt. Har sökt på diverse annat utan så bra resultat.

Tack på förhand föressten alla som svarat/svarar. Skönt om jag slipper gå till något företag.
Senast redigerat av EmilHammarlund (30 mars 2010)

Norrlänning
643 Inlägg
30 mars 2010
Tänkte tipsa om samma, se till att kryssa ur sparade lösenord, om du ska ha kvar det.
Annars har ju firefox "privat surfning" då den inte sparar nånting alls.

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

där kan du ladda ner CCleaner
Senast redigerat av gutfucker (30 mars 2010)

3 259 Inlägg
30 mars 2010
Hade samma problem... räckte inte ens med att installera om explorer... helt sjukt.. kompisen lyckades dock fixa det efter ett 10st "förbannade skit" och 14st "jäkla skitdator"och 30min bakom tangentbordet, men vet ej hur han gjorde tyvärr..  ja där tillförde man ju inte mycket men du är inte ensam om det iaf om det nu känns tryggare!big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

4 637 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Trodde man kunde se alla Tidigare på en gång men skriver man in www och några bokstäver som börjar på det jag sökt på förut så kommer det upp Tidigare jag inte trodde sparats.

4 637 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
JonR skrev:
Hade samma problem... räckte inte ens med att installera om explorer... helt sjukt.. kompisen lyckades dock fixa det efter ett 10st "förbannade skit" och 14st "jäkla skitdator"och 30min bakom tangentbordet, men vet ej hur han gjorde tyvärr..  ja där tillförde man ju inte mycket men du är inte ensam om det iaf om det nu känns tryggare!big_smile

Har genom sökningar räknat ut att jag inte är ensam om problemet. Här ett ett av de liknande exempel jag hittat: http://www.alltomxp.se/forum/index.php/ … bhistorik/
Jo, alla som svarar tillför något. Bra att bli varnad om att det kan vara svårt.

Nu vet jag vad jag ska syssla med påskhelgen. smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
31 mars 2010
Fungerade inte ccleaner då? För den ska gå ganska djupt i temporära filer överhuvudtaget på datorn och lyckas radera...annars skulle ja testa o köra programmet i felsäkert läge om inte de skulle fungera.
Å så ser du ju till o ha IE stängt när du kör de såklart.
Och till sist byter du webbläsare för framtiden till chrome eller firefox så du slipper detta och många andra konstiga problem...sen tror ja du behöver tips på bättre porrsidor som e snällare tongue
Senast redigerat av Mortalis (31 mars 2010)

4 637 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Mortalis skrev:
Fungerade inte ccleaner då? För den ska gå ganska djupt i temporära filer överhuvudtaget på datorn och lyckas radera...annars skulle ja testa o köra programmet i felsäkert läge om inte de skulle fungera.
Å så ser du ju till o ha IE stängt när du kör de såklart.
Och till sist byter du webbläsare för framtiden till chrome eller firefox så du slipper detta och många andra konstiga problem...sen tror ja du behöver tips på bättre porrsidor som e snällare tongue

Ska testa det under helgen, har fått lite tips att gå igenom på detta och ett annat forum.

Tack igen alla som svarar, uppskattas!

Svetsare
3 150 Inlägg
31 mars 2010
gutfucker skrev:
Annars har ju firefox "privat surfning" då den inte sparar nånting alls.

Samma med Google Chrome, ladda ner det o surfa porr genom deras "Inkognitofönster", lämnar inga spår osv.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

498 Inlägg
31 mars 2010
Svaret är som alltid: ge faan i skitexplorer och skaffa dig en vettig webbläsare.
Personligen har jag fastnat för firefox men det finns fler bra alternativ.

4 637 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Första problemet hitills med Explorer det här och ändå "sköter" jag inte om datorn perfekt.

Norrlänning
643 Inlägg
31 mars 2010
Men explorer är som att bjuda in till ovett, nu vet ajg inte vilken version du kör, men internet explorer är sämre på allt jämfört med andra. Chrome, Firefox eller Opera bör du titta på, egentligen bara bestämma dig för nån du tycker verkar bra och köra på det.

IE har för dåliga filter och saknar massa funktioner du egentligen vill ha, men som du inte vet finns.

Sen kanske dina "suspekta" sidor har gett dig nån form av malware/spyware som är det som förstör, prova kanske spybot search&destroy om inte enbart CCleaner löste problemet.

4 637 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
gutfucker skrev:
Men explorer är som att bjuda in till ovett, nu vet ajg inte vilken version du kör, men internet explorer är sämre på allt jämfört med andra. Chrome, Firefox eller Opera bör du titta på, egentligen bara bestämma dig för nån du tycker verkar bra och köra på det.

IE har för dåliga filter och saknar massa funktioner du egentligen vill ha, men som du inte vet finns.

Sen kanske dina "suspekta" sidor har gett dig nån form av malware/spyware som är det som förstör, prova kanske spybot search&destroy om inte enbart CCleaner löste problemet.

Har som sagt inte provat något än, har en del annat att sysselsätta mig med men i morgon ska jag ta tag i det, kan ju i värsta fall ta ett tag.
Kan tilägga att jag inte varit inne på en massa porrsidor. En har jag varit inne på (tror de flesta "råkat" gå in på någon sådan sida) men den verkar inte så farlig. Men skumma saker kan finnas överallt på nätet.

Sök