Jag har om man nu kan säga så, Rätt så god erfarenhet av Civil poliser.
Antennerna som e idag är oftast så små att dem ej lyser med sin närvaro, Har blivit stannad av bilar utan tonade rutor, X-ljus et.c som nämns ovan. Även av VW Caravan eller vad de kallas, Finns minst en Vit & en Svart i GBG/Mölndal.
Jag var nere i Vellinge och vände i veckan, Då höll vi mellan 150-180 hela vägen ner & hem (2 bilar), En 9-5 dök upp fort som satan bakom, vi gick in i högerfilen och saktade ner, Den hade varken tonade rutor eller synbara antenner. När han hade kommit förbi oss såg vi att han ej hade bälte på sig (Bältes lampan lös) så vi utgick ju ifrån att det bara var en Stressad billist likt oss själva, Vi hakar på och rätt som det är så drar han på blåljuset
Dock ej för att stanna oss utan för att en bil i vänsterfilen ska flytta sig, Sedan gasade han iväg igen.
Edit:
Ang Civil Mc så tror jag bara det är BMW's jag blivit stannad av/sett folk bli stannade av.
Och Span som nämns ovan kan köra vad som helst som dem finner passande, Det är dock inget ni behöver vara oroliga för såvida de inte är ute efter er..
haha, Dom har ett uppdrag och vill ej bli avslöjade.
//W