3567
Sök

Blinkers blinkar åt FEL håll på släp???

48 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Tjena, kopplade nyss i släp på min audi a6 och upptäckte att blinkersen gick åt fel håll. dvs att när bilens blinkers gick åt höger, så gick släpets åt vänster.

vad är felet och hur fixar man en sån sak???sad

OLAGBG
596 Inlägg
2 april 2010
jordfel  nånstans. testa att spruta elspray i kontakten till draget å kolla så det inte är mkt bös på stiften (lycka till)

OLAGBG
VOLVO

3 295 Inlägg
2 april 2010
sällan jordfel, då skulle allt blinka, kablarnaa till höger och vänster blinkers sitter fel i kontakten.. är det ett hyrsläp?

2 072 Inlägg
2 april 2010
Slave_joe skrev:
sällan jordfel, då skulle allt blinka, kablarnaa till höger och vänster blinkers sitter fel i kontakten.. är det ett hyrsläp?

håller med..

Sandzoo i da house

5 198 Inlägg
2 april 2010
felkopplat.. antingen i bilens kontakt eller släpets.. är det ett hyrsläp ligger felet troligen där.. för klantskallar som hyr släp brukar ofta ändra i släpets kontakt när det är felkopplat i bilens kontakt.. ofta så vänder man på blinkers kablarna när man byter kontakt på bilen.

664 Inlägg
3 april 2010
Jordfel tror jag inte, som dom andra. Är det ditt släp eller?

10 287 Inlägg
3 april 2010

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 005 Inlägg
3 april 2010
Lundgr3n skrev:
Tjena, kopplade nyss i släp på min audi a6 och upptäckte att blinkersen gick åt fel håll. dvs att när bilens blinkers gick åt höger, så gick släpets åt vänster.

vad är felet och hur fixar man en sån sak???sad

Byt plats på vänster och höger i din bil alternativt på ditt släp.

Du beskriver inte situationen dock. Om du bara har hyrt ett släp en dag så kan du väl blinka åt andra hållet istället? smile

S40 T4
584 Inlägg
5 april 2010
låter som felkopplat. har med hållt på att dra eget till släpvagn och det måste vara feldraget eller så stämmer inte kontakterna mellan bilen och släpet.

Sök