tjenna, tänkte slänga upp en tråd på min nya ris-kokare.
bilen är en toyota supra mkiv tt -96a
sitter ett vileside (tror de stavas så haha)kjolpaket på bilen, 18" cromefälgar mm
när bilen kom hem visste jag inget om skicket på motorn. Turbo , grenrör mm fattades. och jag hade räknat med att motorn var skrot.
Men nu har jag iaf gjort lite med bilen, jag har varit och köpt en ny turbo. en gt 45a så den borde hålla för lite. singelturbo grenrör samt 4" downpipe och frontpipe:).
målet med bilen är ju rätt sida av 500hk samt att jag ska testa mig på lite drifting med den.
1/4 -10 testade att dra runt motorn för att höra om den var helt skrot. först utan stift. och då lät den kanon. sen med nya stift i. hade inte räknat med att den skulle starta , bara att de lät som de skulle och kanske att den skulle tända, men efter ett varv på startmotorn var den igång, dock utan turbo och grenrör. de kändes som en stor lättnad.
det som ska göras innan den ska startas upp och testköras är ny kam rem. montera avgassystem. fixa till gren röret, bygga om oljerör mm eftersom de har varit dubbel turbo. bygga klart intercooler rör och en allmänn service. det ska vara allt för att den ska startas upp, sen ska de väll på en box till sprutet , ev större spridare , extra valbo bränsle pump. mm mm.
utvändigt kommer de hända lite olika. dock kommer detta senare.
bilder och updateringar kan ta lite tid. jobbar borta 2 v i sträck. men mkt kommentarer nu:)
samarbetspartner : Jspec i karlstad. Alla motordelar samt GE motorsport för divse väghållning och filter
mvh krisse
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]