3187
Sök

Bmw 320 E46 01 - Tankluckan går ej att få upp

High Quality
75 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Hallå där. Jag har lite problem med min tanklucka på min Bmw 320 E46 årsmodell 01 . Den går inte att öppna längre. Den ska normalt gå att öppna sålänge bilen inte är låst. Det ska gå att bara trycka lite lätt på bakkanten på luckan. men går ej längre. Har sökt i instruktionsboken , men där står det att man kan öppna den via nån knapp på högersidan i bagageutrymmet . men det finns ingen sådan knapp där.

Så nu skulle jag behöva er hjälp att lösa mitt problem , måste nämligen tanka bilen. Jag hittar verkligen inte vad som är fel .

Tacksam för svar smile

https://www1.garaget.org/archive/93/92265/151405/151405-1413391.jpg
Senast redigerat av vivace (2 april 2010)

1 353 Inlägg
2 april 2010
Det ska gå att öppna i bagageutrymmet, men det sitter nog bakom klädseln / panelerna där på höger sida i bagaget.

There's no replacement for displacement

High Quality
75 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Batta skrev:
Det ska gå att öppna i bagageutrymmet, men det sitter nog bakom klädseln / panelerna där på höger sida i bagaget.

Jo jag tycker det med tanke på att det står så i instruktionsboken. Men jag har kollat. det finns ingen knapp/spak där.

211 Inlägg
2 april 2010
kolla mera, det finns en där. finns under alla paneler och klädsel brukar vara nått man drar i så släpper låset nu är ju din bil såpass ny så kan tillochmed vara en knapp men den ska finnas där.

Sök