2285
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
23 september 2010
MrCarfreak skrev:
kenth66 skrev:
farbrorbozze skrev:
åhhh listväcket är mys på hundraförtin wink ta en långkloss & släta till med innan du börjar spackla, kan hända nån blästrat/slipat runt listhålen eller varit hårdhänt när dom monterat listklipsen sad

på 60-70 talet byggde man inte bilar med samma formpressar som nu.  lyckas grabben att få det helt slätt är han en guda gåva.
mvh kenth66

Slätt ska de bli, även om det tar 1 år wink Har ju den nya fina riktsatsen :p

slätt i listveckat brukar det vara tills nån fördärvat det & då är det ett helvete & få till wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
kenth66 skrev:

på 60-70 talet byggde man inte bilar med samma formpressar som nu.  lyckas grabben att få det helt slätt är han en guda gåva.
mvh kenth66

Slätt ska de bli, även om det tar 1 år wink Har ju den nya fina riktsatsen :p

slätt i listveckat brukar det vara tills nån fördärvat det & då är det ett helvete & få till wink

Jo precis! Plåten är ju inte allt för tjock heller :p
Huvudsaken är att det blir någolunda rakt iafall! I värsta fall blir det dörrar i glasfiber då wink

Ska införskaffa mig ett special puder som man pudrar på dörren så man ser om det är rakt eller ej när man slipat!

Efter att dörrarna är raka och grundade så ska jag sätta fart med plåtjobben på bilen, blir en ny erfarenhet då jag aldrig bankat/svetsat plåt innan. Har en bra svets nu iafall, bara gastub som saknas men har en kille i Linköping som sitter på en 20kg tub som är full för 1000:- smile

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Dörrarna färdi slipade inför slipgrund, blir ganska tjockt med slipgrund, sedan köper jag biltemas långkloss för 90:-

nog fan ska de bli bra!!!

Ev. att det blir ändrad lack design igen :p Tycker den bilden med en smalare vit skiljerand är snygg :p vi får se, blir en hemlis tills vidare wink
Senast redigerat av MrCarfreak (24 september 2010)

//Carfreak

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
24 september 2010
MrCarfreak skrev:
Ev. att det blir ändrad lack design igen :p Tycker den bilden med en smalare vit skiljerand är snygg :p vi får se, blir en hemlis tills vidare wink

hahahaha ja du rolig kille du tongue kör på smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

1 212 Inlägg
24 september 2010
MrCarfreak skrev:
Dörrarna färdi slipade inför slipgrund, blir ganska tjockt med slipgrund, sedan köper jag biltemas långkloss för 90:-

DET FINNS bara två alternativ, 1 ell 4. röstar 100% 4:an....
mvh farsan

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Hemlis - trallalalaa!! wink

//Carfreak

6 527 Inlägg
24 september 2010
kenth66 skrev:
MrCarfreak skrev:

DET FINNS bara två alternativ, 1 ell 4. röstar 100% 4:an....
mvh farsan

du kommer ångra dig om du inte gör som vi säöger wink cool

154 Inlägg
24 september 2010
Håller med.... Håll dig till 4:an nu så du inte gör alla fans besvikna!

Trimma lungt!

SÄNK MER!
389 Inlägg
24 september 2010
jag gillar den med liten smal vit rand:) även den med vit frontplåt och att det vita går längst listlinjen:)

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
24 september 2010
Jag trodde jag hade mycket spackel på min ena dörr och skärmkanter, men där slog du mig big_smile Usch för att klossa det, blev de verkligen så slagna dörrarna? hmm

Pudret du talar om, har för mig att det är finmalet kol? (ifall nån bryr sig, spelar iaf ingen roll vad det är egentligen lol )

Klossa inte för grovt bara det sista, och avsluta gärna med några maskindrag över ytan med ex. 320 för att slippa sugningar i grunden! Och ett till tips är att slipgrunda, klossa tills du går igenom, och slipgrunda igen smile

Och ordningen på färgen.. Börja med svart, sen grönt, sen vitt tror jag blir bra, alternativt svart - vitt - grönt smile

Allt från mig denna dag, hej på dig

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Jag trodde jag hade mycket spackel på min ena dörr och skärmkanter, men där slog du mig big_smile Usch för att klossa det, blev de verkligen så slagna dörrarna? hmm

Pudret du talar om, har för mig att det är finmalet kol? (ifall nån bryr sig, spelar iaf ingen roll vad det är egentligen lol )

Klossa inte för grovt bara det sista, och avsluta gärna med några maskindrag över ytan med ex. 320 för att slippa sugningar i grunden! Och ett till tips är att slipgrunda, klossa tills du går igenom, och slipgrunda igen smile

Och ordningen på färgen.. Börja med svart, sen grönt, sen vitt tror jag blir bra, alternativt svart - vitt - grönt smile

Allt från mig denna dag, hej på dig

Inte mycket spackel kvar, kanske 300g på varje dörr :p Det mesta ligger som damm på golvet nu smile

Aa det är kolpuder ja smile

Fick tips från en riktig lackerare att man alltid börjar med den färgen som täcker minst procent av bilen! Lite jobbigt att börja maskera halva bilen först wink

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
24 september 2010
Ja just det, jag är ingen riktig än...... big_smile

Jo det är ju sant, men jag tänkte mer utifrån vilken färg som har bäst täckförmåga smile Men det bästa är ju att börja med det gröna och vita, och sedan bara maskera in det och sedan på med den svarta lacken. Är nog bara olika sätt att få fram samma resultat tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Ja just det, jag är ingen riktig än...... big_smile

Jo det är ju sant, men jag tänkte mer utifrån vilken färg som har bäst täckförmåga smile Men det bästa är ju att börja med det gröna och vita, och sedan bara maskera in det och sedan på med den svarta lacken. Är nog bara olika sätt att få fram samma resultat tongue

hehe :p

Njae, alla kommer täcka lika bra, blir en vit slipgrund smile

Maskar in så jag slipper maska 80% av bilen för de svarta :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Sådär, då var lackboxen städad, ska upp med antidust medel på väggarna sen blir de till å grunda dörrarna väldigt tjockt för att sedan klossa dem så de blir så raka som det bara går! Räknar med att få grunda i 3 steg med klossning emellan! Ena dörren behöver dock en klick spackel då en buckla finnes som jag helt missat!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
ca. 1liter slipgrund ligger på ena dörren nu.. men rakt kommer de då inte bli. Dörrarna är hur vågiga som helst sad

//Carfreak

6 527 Inlägg
27 september 2010
MrCarfreak skrev:
ca. 1liter slipgrund ligger på ena dörren nu.. men rakt kommer de då inte bli. Dörrarna är hur vågiga som helst sad

tråkigt sad

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

tråkigt sad

hmm, vad ska man göra.. sälja och köpa glasfiber dörrar kanske :p

Har iafall lagt på svart märkfärg för att se de ytor som är vågiga bättre vid kloss slipning så får man försöka spackla upp så gott de går iafall!

//Carfreak

6 527 Inlägg
27 september 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

tråkigt sad

Har iafall lagt på svart märkfärg för att se de ytor som är vågiga bättre vid kloss slipning så får man försöka spackla upp så gott de går iafall!

Byta dörrskinn wink det gjorde jag på brorsans A-traktor minns jag.. men det var sommaren -95 så det är väl lite svårare att hitta såna nu wink

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

tråkigt sad

Byta dörrskinn wink det gjorde jag på brorsans A-traktor minns jag.. men det var sommaren -95 så det är väl lite svårare att hitta såna nu wink

Jo sant, dock så jävla bökigt sad Hellre kompletta dörrar i glasfiber isånt fall smile

//Carfreak

6 527 Inlägg
27 september 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Jo sant, dock så jävla bökigt sad Hellre kompletta dörrar i glasfiber isånt fall smile

tillverka Aluminiumdörrar wink

Sök