2537
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
Byta dörrskinn wink det gjorde jag på brorsans A-traktor minns jag.. men det var sommaren -95 så det är väl lite svårare att hitta såna nu wink

Jo sant, dock så jävla bökigt sad Hellre kompletta dörrar i glasfiber isånt fall smile

tillverka Aluminiumdörrar wink

hehe, hade vart nåt.. Dock var inte glasfiber dörrarna så väldigt dyra endå.. Sälja av min plåthuv, dörrar, bagagelucka och org. sidorutor bak samt bakruta så har jag nog dörrarna betalda smile

Blir även bagage lucka i glasfiber! :p
Senast redigerat av MrCarfreak (27 september 2010)

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
27 september 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Jo sant, dock så jävla bökigt sad Hellre kompletta dörrar i glasfiber isånt fall smile

hehe, hade vart nåt.. Dock var inte glasfiber dörrarna så väldigt dyra endå.. Sälja av min plåthuv, dörrar, bagagelucka och org. sidorutor bak samt bakruta så har jag nog dörrarna betalda smile

kan du inte köpa en ny plåtbaklucka då... bara för att reta folk wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:

Nej fasen heller :p Ska vara så lätt som möjligt wink Räknar med att jag kommer tjäna ca. 100kg - kanske mer, vem vet :p

Annons ligger uppe här på gorg nu!

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
27 september 2010
MrCarfreak skrev:
farbrorbozze skrev:
MrCarfreak skrev:

Nej fasen heller :p Ska vara så lätt som möjligt wink Räknar med att jag kommer tjäna ca. 100kg - kanske mer, vem vet :p

Annons ligger uppe här på gorg nu!

förstod det smile
här kan du handla annat bra&ha wink http://www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/140.asp

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Dålig bild, men jämför dörren mot den svarta linjen!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/1000158_ph4829.jpg

Bozze: Jodå, där är jag stamkund, en av mina sponsorer wink

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 september 2010
Hmm dörren ser lite ojämn ut big_smile Skit!

Din box smutsar ner sig fort hör jag wink

Om du ska sälja huven är jag intresserad, iallafall av emblemet på den, mycket fräshare än mitt! Men är ju lite sugen på att köra mattsvart huv på min 2011... wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Hmm dörren ser lite ojämn ut big_smile Skit!

Din box smutsar ner sig fort hör jag wink

Om du ska sälja huven är jag intresserad, iallafall av emblemet på den, mycket fräshare än mitt! Men är ju lite sugen på att köra mattsvart huv på min 2011... wink

Huv: 1500:- Nypris på huv: 2295:- + frakt :p

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 september 2010
DÅ går jag ut i skogen och hämtar en egen lol

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

154 Inlägg
27 september 2010
Jobba på nu! vi väntar i ivrighet! Det kommer bli skitkul att få se detta monster på vägen

Trimma lungt!

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
DÅ går jag ut i skogen och hämtar en egen lol

Smakar de så kostar de, skänker inte bort delar, särkillt när de knappt är någon rost :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Volvo_Trimm skrev:
Jobba på nu! vi väntar i ivrighet! Det kommer bli skitkul att få se detta monster på vägen

hihi :p Gör så gott jag kan, har ingen press så sett utan bygger hellre så jag blir nöjd. Om det tar 1 eller 2 år spelar inte så stor roll. Viktigast är som sagt att man blir nöjd och känner att man gjort så gott man kan smile

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 september 2010
Glöm inte min rabatt för fälgarna big_smile haha nej det ska man inte göra, men jag köper sällan saker som inte är fynd^^

------------------

154 Inlägg
27 september 2010
MrCarfreak skrev:
Volvo_Trimm skrev:

hihi :p Gör så gott jag kan, har ingen press så sett utan bygger hellre så jag blir nöjd. Om det tar 1 eller 2 år spelar inte så stor roll. Viktigast är som sagt att man blir nöjd och känner att man gjort så gott man kan smile

De låter inget annat än rätt men se bara till att hålla tråden uppdaterad wink för våran skull. Tcker det dröjer, väntar du på grejer eller ?

Trimma lungt!

Gasglad
3 244 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Volvo_Trimm skrev:
MrCarfreak skrev:
Volvo_Trimm skrev:

De låter inget annat än rätt men se bara till att hålla tråden uppdaterad wink för våran skull. Tcker det dröjer, väntar du på grejer eller ?

Hihi, det ska ja göra! Har inte gjort något på bilen förutom pillet med dörrarna. Just drf de inte kommit så mkt updates. Ska dock ta tag i underredet med växellådsbalk mm. Sedan blir det att slipa med bilen inför epoxyprimer samt slipgrund! smile Kommer även måla om innuti bilen med en riktig lack istället för hammarlack!

//Carfreak

154 Inlägg
27 september 2010
MrCarfreak skrev:
Volvo_Trimm skrev:
MrCarfreak skrev:

Hihi, det ska ja göra! Har inte gjort något på bilen förutom pillet med dörrarna. Just drf de inte kommit så mkt updates. Ska dock ta tag i underredet med växellådsbalk mm. Sedan blir det att slipa med bilen inför epoxyprimer samt slipgrund! smile Kommer även måla om innuti bilen med en riktig lack istället för hammarlack!

Sedärja! de e bara o sätta igång. Hammarlack målade jag min amazon med, under mina förväntningar faktiskt, men förväntar ju sig att det ska vara tåligt, men jag tycker att man skaver igenom allt för lätt. Trevligt att du orkar hålla på och motivera folk. Jag blir riktigt sugen på att börja med min 245a, men plånboken tillåter inte ännu.

Trimma lungt!

1 212 Inlägg
27 september 2010
hur mkt orkar du?
hittade ett riktigt gött stuk på en 142, dock en A-traktor som säljs till underpris...

http://212.112.179.20/images/78/7814000067.jpg

tackar för att jag fick låna bilden, annons finns ute på blocket..
Senast redigerat av kenth66 (27 september 2010)

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Nä nu jävlar.. nu ska fasen volvon bli klar!! Ny växellådsbalk ska byggas och bultar igenom golvet med 2st tjocka plattor i stål. Kardan ska upp och motorn ska startas med megasquirtet!! När det är gjort så är det finlir med fronten mm.

Blev inget me de sad Får inte ned bilen från pallbockarna då min domkraft läcker satan..
Beställt packningssats till den, tar 5 arbetsdagar :p

Edit: Någon som är sugen på att komma och bygga bil ? wink
Senast redigerat av MrCarfreak (28 september 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Börjat slipa ned gjutskägget på glasfiber huven! Ska grundas så fort som möjligt, sen blir det lack wink

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Huven grundad på insidan! Ska läggas mer grund vid senare tillfälle då thinnern tog slut!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Så ser den ut :p Sen blir det en massa slipande så den fula gjut strukturen på insidan försvinner! Funderar på att skära ut venthål i huven, någon som har en snygg design ?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/1000638_ag11lp.jpg

//Carfreak

Sök